unamie schreef:Charlenexx schreef:Begin met longeren met bijzet en ga er daarna pas opzitten.
Doe een elastiek om en ga dan rijden.
Trap en sla m helemaal de grond in, dit kan dus blijkbaar even duren, daarna niet te veel meer vragen hij moet alleen braaf zijn, afstappen en morgen weer verder.
En qua middeltjes raad ik magnesium aan, dat maakt paarden ook rustiger in het hoofd (ik gebruik Sterivet steri-kalm voor mijn paard).
Sorry, maar hier ga ik van over me nek![]()
zo ga je niet met paarden om
Stel nu dat ie iets heeft wat ontzettend pijn doet!
Magnesium daarin tegen vind ik weer een prima tip
gestreste paarden verbruiken (te) veel magnesium en kunnen daardoor nog gestrester worden
spieren kunnen ook verkrampen bij een tekort magnesium
kijk eens op http://www.equilin.nl = nieuw produkt
Tja m flink aanpakken helpt hem meer over de zeik, dan zal je door moeten gaan tot ie daar overheen is. Ik geef toch ook andere tips, maar soms helpt slaan gewoon echt even
Ik doe het eigenlijk nooit... Maar heb zat vrienden (professionals) die weleens een rotbok hebben en die hem dan gewoon écht hard slaan. Vaak is het vervelende gedrag dan wel klaar...natuurlijk moet je dit ALLEEN doen als je weet dat ie geen pijn heeft, maar dat leek me logisch:S

Hij loopt op de wei, in de stapmolen, aan de longe en dressuur. Soms doen we balkjes lopen of gaan we buiten wandelen. Springen heb ik vorige week nog eens geprobeerd maar dat kan ik echt niet goed meer met mijn rug, dus dat beperkt zich tot af en toe maar vrijspringen. Buitenrijden wilde ik weer eens gaan doen als de dazenellende een beetje over is want ik zit in een verschrikkelijk daasrijk gebied. Hij is nog niet zo mak buiten dus naar het strand durf ik nog niet (ivm geen dazen daar).
Moet hij op de binnenteugel om? Ik heb juist altijd geoefend met hem om hem op de buitenteugel te wenden. De vierkantjes zijn een goede tip voor ons, dat is iets wat ik ook regelmatig mee pak om hem scherper aan de hulpen te krijgen
En bedankt voor het compliment
) om gewoon even lekker te freewheelen.

En dat werkte dus niet, ik geeft toch ook andere tips? Maar even vraagje voor jullie hoe los je het dan op, als je een gods gods godsvervelend paard hebt die niets wil? Hem een aai over zn bol geven? Of gewoon even streng zijn?
Het is te hopen dat je er uit komt. Ik kan je trouwens echt aanraden om een keer lekker te gaan rijden op een ander paard, er ging voor mij een wereld open toen ik ineens doorkreeg dat ik het wel gewoon ontspannen kon oplossen en het meer aan onze onderlinge verhouding lag, dan aan mijn rijkunsten