Citaat:brigitta1987 schreef:Ik bedoel ook niet dat je niet aan overgangen moet werken! Juist wel!
Wat ik bedoel is dat je beter wat sneller kan draven (en dus gallopperen daarna) als ze dan zonder protest aanspringt. Dan kan je daarna aan het tempo werken. Natuurlijk is rustig aanspringen beter, maar eerst in aanpringen zonder protest belangrijk. Als ze vanuit been iets snellere draf wel goed aanspringt en niet meer protesteerd kan je het dan weer uit een rustiger tempo proberen.
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen; Als zij protesteerd en jij kan daardoor niet zitten dan rijd je nooit een goede overgang. Dan kan je beter eerst het protest uitbannen en dan verder werken
sorry, dan had ik dat verkeerd begrepen
wat versta jij precies onder protest, als ik even zo vrij mag zijn? ze kán normaal aanspringen, maar dat is op langere rechte stukken.. op de volte is me dat nog niet gelukt zonder uit te zwabberen
Bij de foto met rechtergalop aanspringen zie ik dat je pony haar hoofd in de lucht gooit (in elk geval tegen je hand komt) en haar rug vastzet. Ze zwaait met haar staart en de oren gaan plat naar achteren. Dat zie ik als protest tegen jou hulpen, waarschijnlijk omdat ze het moeilijk vind om rustig aan te galopperen en probeert meteen weg te rennen.
Als ze op een langer recht stuk wel goed kan aanspringen is het misschien een idee om eerst in hele ruime bochten aan te springen, zodat ze wel wat moet buigen maar niet teveel. Een grote volte kan al teveel buiging zijn. Heb je de mogelijkheid om buiten te gaan rijden? Misschien kan je dan proberen om in een hele ruime bocht in het ruiterpad, of op een volte van 35 meter ergens in een weiland aan te springen. Zo oefen je toch om met stelling en buiging aan te springen, maar maak je het haar nog even ietsje makkelijker

.