Banshee (v.Gardar) @ Z1 training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GinnyBanshee

Re: Banshee (v.Gardar) @ Z1 training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 22:45

oh wat jammer, dat zijn een hoop reacties die verwijderd zijn..
@cielitolindo : ben ik idd mee bezig, maar als zij zo dik is, gaat elke singel makkelijker naar voren glijden en omdat ze geen duidelijk schoft heeft, gaat de zadel snel mee.. Sins dat ik haar heb, heb ik problemen met zadels gehad, ze had eerst een wintec, toen een euroriding diament, toen een ainsley, en toen deze prestige die het beste past maar als ze dikker wordt dan helemaal niet meer..
@martine : dankje ! ga ik proberen Lachen

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:04

Bansh ziet er goed uit. Lachen
Wel rechtop blijven zitten.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:44

Is zo'n speciaal zadel voor "andere" rassen niet wat voor je? Tietze Choise ofzo?

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:58

Hier een paar tips om je paard beter, sneller en sterker op het achterbeen te krijgen (werkt bij mijn merrie super goed) -->

1) Veel galop - stap, stap - galop overgangen, zorgen dat ze in zowel de overgang terug als weer naar voren vlug blijft op het achterbeen en in een fijne aanleuning (dus niet lang laten worden en zeker proberen licht te houden aan de voorkant).

2) Wat ook wil helpen is haar in galop op de volte zetten en lekker wat stelling en buiging naar binnen vragen (dus dat ze ook in haar ribben wil buigen om je binnenbeen) en daarbij het binnenachterbeen goed blijven activeren, dan met de achterhand lichtjes richting travers te rijden en de voorhand richting wijken zonder dat ze hierbij de lengte buiging kwijt raakt of sterk wordt! Het is hierbij de kunst om haar niet over haar schouder weg te laten vallen (wat ze zeker zal proberen omdat deze oefening zeer veel aanspraak maakt op het binnenachterbeen gebruik). Varieer hierin ook met de grote van de voltes (lekker spelen eerst wat groot dan wat kleiner en ook op rechte stukken en vooral in de hoeken van de bak kun je dit toepassen).

Heel veel succes!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 23:54

bedankt voor de leuke reacties Lachen
@nesyD : dankjewel, die eerste tip doe ik idd heel vaak, en de 2de ben ik idd mee bezig en dit vind ze heel moelijk, om juist goed om mijn binnenbeen te buigen. Ik ga zeker jou manier uitproberen, ik merk idd dat ze snel weg gaat lopen over de buiten schouder. Iig super tips, bedankt!
@CielitoLindo : nooit van gehoord, ik ga ff kijken Tong uitsteken
@renee : dankjewel Lachen ja ik zit er nu constant op te letten Clown

Calliimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 04:12

ik vind het altijd mooi om zo'n fjord op zo'n nivo te zien lopen!
en dik vind ik hem niet echt hoor! geloof dat mijne dikker is van al het gras

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:05

Probeer haar, met name in de training, nét een tikkeltje ronder te rijden. Ze is nu wat te ver op gericht op een aantal foto's. Verder zie ik op de foto's erg weinig stelling in buiging, ik geloof dat dat op 1 van de eerste foto's (appuyement) heel erg opviel. Probeer hier ook aan te denken en eens een keer wat meer overdreven stelling te vragen, dat is nooit verkeerd Knipoog. Succes!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:32

GinnyBanshee schreef:
bedankt voor de leuke reacties Lachen
@nesyD : dankjewel, die eerste tip doe ik idd heel vaak, en de 2de ben ik idd mee bezig en dit vind ze heel moelijk, om juist goed om mijn binnenbeen te buigen. Ik ga zeker jou manier uitproberen, ik merk idd dat ze snel weg gaat lopen over de buiten schouder. Iig super tips, bedankt!
@CielitoLindo : nooit van gehoord, ik ga ff kijken Tong uitsteken
@renee : dankjewel Lachen ja ik zit er nu constant op te letten Clown

Wenk @ bokt heeft een tinker waar ze nu M mee gaat starten en die zweert bij dat zadel misschien kan je haar eens vragen om info. Als ik het goed begrepen had is het speciaal voor anders gebouwde paarden in de dressuur.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:14

Banshee! Wat is ze toch een leuke Fjord Vork
Het dikke was me niet opgevallen als je het er niet bij had gezegd, maar als je er zo naar kijkt snap ik wel wat je bedoelt. Over het zadel: ik rij sinds een tijdje een (klein gebleven) Fries bij die ook een ronde rug met weinig schoft heeft; hij heeft een 'Fryso'. Het zit prima en ligt er goed bij hem. Misschien ook een aanrader? Ik bedoel, Banshee is dan wel geen Fries, maar het zadel is voor zover ik heb begrepen bedoeld voor paarden met een bepaald soort rug.

Over het rijden: af en toe zie ik wel wat spanning ontstaan maar dat staat hierboven ook al, vind het toch best een fijn beeld geven allemaal. Super dat je d'r een paar weken rust gunt en even naar de basis gaat, dat lijkt me een fijne manier voor het paard om even 'bij te komen.'
Voor de galop: bij mijn bijrijdpaard helpt het om z'n achterbeen meer eronder te krijgen door veel voltes te rijden.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:41

hey Ginny!
Weet niet of je nog weet wie ik ben? kwam toen bij missy kijken.
Heb je nieuwe aanwist ook gezien wat een leukerd maar even ontopic!

Ik heb der beter zien lopen maar, het ziet er als nog goed uit!
Het blijft een pracht van een paard!
Ook onwijs gaaf dekje!!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 21:53

bedankt voor de tips en info over zadels Lachen ik ga gewoon weer aan de gang met de trens hoofdstel en idd kijken of ze beter wil buigen.
@sts_angels : ja dat weet ik nog! Haha! bedankt, ik ben ook super blij mijn nieuwe aanwinst (al 3 maanden Tong uitsteken )

unica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:54

wauw ik vind jullie gewoon zo super Haha!
en dat roze staat banshee heel erg mooi Haha!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:04

Hanmar schreef:
Banshee! Wat is ze toch een leuke Fjord Vork
Het dikke was me niet opgevallen als je het er niet bij had gezegd, maar als je er zo naar kijkt snap ik wel wat je bedoelt. Over het zadel: ik rij sinds een tijdje een (klein gebleven) Fries bij die ook een ronde rug met weinig schoft heeft; hij heeft een 'Fryso'. Het zit prima en ligt er goed bij hem. Misschien ook een aanrader? Ik bedoel, Banshee is dan wel geen Fries, maar het zadel is voor zover ik heb begrepen bedoeld voor paarden met een bepaald soort rug.

Over het rijden: af en toe zie ik wel wat spanning ontstaan maar dat staat hierboven ook al, vind het toch best een fijn beeld geven allemaal. Super dat je d'r een paar weken rust gunt en even naar de basis gaat, dat lijkt me een fijne manier voor het paard om even 'bij te komen.'
Voor de galop: bij mijn bijrijdpaard helpt het om z'n achterbeen meer eronder te krijgen door veel voltes te rijden.

bij mijn verzorgfries heeft dat ding al vanaf het begin af aan belabberd gelegen en schoof het..

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:05

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:14

Banshee Kwijl
Echt een lekkerding is het.
Het ziet er ook echt super uit, ook echt knap, 1.5 jaar in het Z1.

Om de galop te versterken, ga lekker met je paard het bos in, zoek een geschikt pad, en ga lekker galopperen. Dit doe ik ook met mijn pony, vinden ze heerlijk, en ze worden er sterker van. Een lekker eind galopperen. Met je trainingen kan je het afwisselen met veel overgangen, vooral terug. Dus, 10 sprongen langzaam, 3 vlotte sprongen naar voor, dan weer 10 langzaam enzovoort.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 18:36

ik had vandaag een euroriding titan II opgehad, echt PERFECT gewoon, dus die wil ik kopen Lachen
bedankt voor de leuke reacties Tong uitsteken goeie tips Jester, ga ik zeker doen. @isaatje : ja leuk he Tong uitsteken nog bedankt. @unica : dankjewel Haha!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:30

Vind Banshee minder lopen dan een tijdje terug.
Misschien omdat je nu ook zo fanatiek met je andere paard bent... ik weet het niet, maar het oogt zo. Veel minder ruim, veel minder ontspannen en vinder achterbeen gebruik.bt
Wel vind ik je houding beter en minder hangend in je rug, dan in je andere topic van je vier jarige.
Zo zonde, want je hebt zo'n mooi slank postuur...
Probeer toch een tikje meer terug naar de basis te gaan. Is al eerder in dit topic gezegd. En lekker veel voltes voor de buiging en overgangen voor activiteit te maken. Desnoods balkjes lopen voor de achterhand....
Verder blijft het een droppie en de kleur staat cool!
Toch raak ik de laatste tijd meer verliefder op jullie als combinatie met je schimmel dan voorheen met Banshee.... en dat is eigenlijk een beetje zonde,omdat je zo'n mooie prestatie met Banshee hebt neer gezet.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:35

Ginny het ziet er echt super uit, ik vind het fijn om te horen dat je gewoon doortrained op trens i.p.v. op stang en trens. ik vind het er netjes uizien. ze mag idd nog iets meer van achter eronderkomen Knipoog maar dat komt straks vanzelfs als de buik er vanaf is! Banshee ziet er echt super uit, die manen zien er heeeel goed uit!

_lieffie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:42

leuk paardje.
hoe groot is ze eigenlijk vind dr eigenlijk heel groot en stoer overkomen
vind dr ook netjes gereden, commentaar wat betreft galop is al gegeven dus dat ga ik niet herhalen.
succes verder!

gansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:59

ik vind het leuk om te zien! Pling