lastig paard maar met een correctiebit in beginnersles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

Re: lastig paard maar met een correctiebit in beginnersles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 08:59

Heel erg raar, maar met dat soort dingen snap ik maneges toch niet. Volgens mij stoppen ze dat beessie gewoon in een beginnersles omdat het een fjord is. Die zijn toch zo makkelijk enz..... Nou het tegenovergestelde. Ik zou dat beessie gewoon weer in de gevorderde lessen doen, leren hun van en het je kunt die pony misschien nog weer goed maken in plaats van dat hij helemaal verpest is.
Maar zo'n bit kan echt niet in een manege.... Boos!

Loshana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:03

Wel raar, dat ze een moeilijk paard dan maar zon bit indoen om die in een beginnersles te kunnen laten rijden.
Als het een lastig paard is zou ikzelf die zowiezo niet in een beginnersles laten rijden.
Gewoon een brave pony en dan met een normaal bitje, of bitloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:38

Lusitana schreef:
Er wordt een paar keer gezegd dat beginners geen bit zouden moeten gebruiken. Beginners zoudne geen TEUGELS moeten gebryuiken tot ze een onafhankelijke zit hebben en dus aan de longe moeten beginnen. Want een ruiter die aan de teugels hangt en/of nog geen goed verbinding heeft doet ook een paard op de neus pijn. Het lijkt soms wel of mensen denken dat paarden geen of weinig gevoel op de neus hebben....
Als een beginner eerst aan de longe ene onafhankelijke zit heeft gekregen, kan het ook met een scherper bit omgaan, en alleen door een bit te gebruiken leer je er mee omgaan. als je eerst hebt geleerd aan de teugels te hangen zonder bit, ben je niet ineens zachter met de handen als er wel een bit in zit....
Ik denk nog niet bitloos Haha!
Geen bit in handen -> geen teugels in handen. Dat bedoelde ik eigenlijk, ik zal me in het vervolg duidelijker uitdrukken.
Ben het overigens volkomen met je eens Lachen