Oakland (v. Zuidhorn) voor het eerst op S&T

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Re: Oakland (v. Zuidhorn) voor het eerst op S&T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 15:15

Aimee schreef:
Oakland1990 schreef:
Waar we aan werken: Oakland mag zichzelf nog wat meer dragen en minder steun zoeken op mijn handen. Soms durft hij hierdoor wel eens zijn hoofd opgooien.

Ik snap eigenlijk helemaal niet waarom je er een S&T in hangt als dit je problemen zijn Verward
Het gebruik van de stangteugel op deze manier snap ik ook niet. De S&T hebben zo geen meerwaarde voor je training, aangezien je er geen hulpen mee kunt geven en dus ook je hulpen niet kunt verfijnen. De stang hangt wel op een voor het paard vervelende manier in de mond. Dan kun je hem er beter uit laten.

Zelf zie ik geen foto waar hij het doet, hij heeft het gisteren ook niet gedaan, vandaag (op mijn trensbit) wel. Als dat er op een trens helemaal uit is hervat ik S&T weer.

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:29

Ziet er mooi uit! Je hebt een mooi paard onder je!
ik vind het knap dat je op alleen de trens kunt rijden, terwijl hij toch netjes loopt.
Veel mensen kunnen namelijk niet zonder in de hogere klasses, maar jij wel!

Daar heb ik heel veel respect voor.

Je commentaar geef je idd zelf al, alleen op de laatste foto ben je een beetje
streng in je binnenhand.

Soms zit je wel een beetje achterover, maar ik ken zijn gangen niet Knipoog

het ziet er wel erg ontspannen uit! Lachen
Succes met hem!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 21:33

Ik kan je vertellen dat Oakland helemaal niet lekker zit, en moeilijk uit te zitten is, zeker in een versnelling hoger. Eigelijk mag dat geen excuus zijn. Raja, Double en Japsen99 kunnen dat bevestigen Haha!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:31

ziet er goed uit meid, hij pakt het wel goed op geloof ik.
Hou de beugel wel op de bal van je voet en tenen naar binnen.
Komt helemaal goed met jullie! leuke combi

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:38

Op S&T ga ik niet reageren, je kent mijn mening daarover, en die blijft onveranderd..

Voor de rest vind ik jou en Oak precies wel vooruitgegaan. Vooral ook je houding. Soms zit je iets te ver achterover, maar het is al zoveel beter dan een tijdje trug, en je kan niet ineens perfect zijn he Lachen Maar vooruitgang is er, dus komt wel goed Haha!
Oak zit er super uit! Rond en gezond Clown

Probeer je voet minder ver in de stijgbeugels te steken, je voet netjes op zijn plaats houden, en hakken mooi laag, dan blijft die goed zitten Lachen (zo ga je ook minder (constant) met je spoor inwerken wrs.. )
Let ook op je strenge hand soms. Op sommige foto's loopt hij ook wat opgekropt, durf hem wat meer ruimte geven vanvoor, zodat hij zichzelf meer kan dragen en wat 'vrijer' kan lopen en dus ook losser in zijn lijf.
Er is verbetering! Dat is zeker, maar ook nog heel veel vebeterpunten, maar dat is paardrijden he Knipoog En bij niemand is het perfect Clown

nog veel succes verder! Ja

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 18:14

Bedankt voor de commentaar Lachen hier kan ik weer mee verder werken. Vandaag zijn er op wedstrijd ook foto's genomen, en mijn zadel blijkt daar beter te liggen, misschien door het bontje er onder, maar de ZM komt iig nog eens langs!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:07

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 19:09

Afbeelding Zo lag mijn zadel vandaag, met bontje er onder.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:03

ik had wel een copyright op die foto Tong uitsteken nee nee Haha!

oak loopt fijn met de stang. zeer netjes
op naar de L en de M, dan mag je hem altijd gebruiken

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 20:06

Altijd gebruiken doe ik sowieso niet, hij moet ook op zijn trens fijn blijven lopen zodat mijn stang later geen onmisbaar bit wordt. Maar ik kijk er iig wel naar uit!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:06

daar ligt het indd beter Knipoog
wél heb je een strenge hand (je trekt het bit er langs binnen door)

ah je had wedstrijd op de wittenberg had je geluk Knipoog weet het zijn mooie stal is dat Haha!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 20:08

Wittenberg is idd toplocatie, maar de pisten liggen in blake zon, da's minder. Zachte hand is under construction.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:14

ik vond wittenberg echt wel goed, twas van met men pony geleden dat ik er nog geweest was
twas alleen veel te warm

op die foto zit oak mooi op zen achterhand
alleen u handjes nog Haha!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:16

trouwens, waarom doe je anders niet de stangteugel eraf? Pling laat je eerst hem aan een volle mond wennen en doe je dan de stangteugel ook eraan en houdt je gewoon licht contact Knipoog
het is maar een idee, heb er zelf geen verstand van hoor

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 20:19

Stangteugel eraf is niet zo verstandig omdat de stang dan kan gaan klapperen wat niet aangenaam is. Liever een losse teugel die ik kan controleren.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:24

Moet wel zeggen dat ik niet vind dat je hem hoger in moet gaan stellen zoals je in de inleiding zegt, ik denk dat je hem meer op het achterbeen moet gaan zetten. Dan stijgt hij vanzelf meer van voren. Hij moet nu eerst gaan dalen van achteren, ik zie hem nl continue op de voorhand vallen als hij niet door het lijf loopt (wat sommige mensen ook noemen, zoals dat in 3 stukken vallen en bewegen). Ik ben wel bang dat je daar problemen mee krijgt als de de overstap maakt.

Verder ontzettend leuk paardje, ik zou er een hoop voor over hebben als ik er zoeen zou hebben Knipoog

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 20:28

Ik heb nog heel veel tijd voor ik hem zo uitbreng. Ik wil ook dat ik de stang goed beheers zodat ik er niet perongeluk aanzit, als dat in orde is, breng ik hem uit.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:28

ik zie ook dat je vaak niet recht boven je paard zit, en hem zo waarschijnlijk ook wel stoort, waardoor hij niet helemaal fijn in de oprichting kan gaan lopen..

succes iig met hem en je S&T

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:50

Heb je al aan je lesgeefster gevraagt of die binnenhand hoger moet?

Want sommige lesgeevers vinden dat nodig. En ikl wou nu weten waarom..
Ik zou graag hebben dat je antwoord op mijn reactie, als je tijd hebt.. Lachen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 21:05

Lesgeefster niet meer gezien, ik vraag het haar woensdag!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:13

Valentinow schreef:
Het is idd niet slecht dat je nu al rustig de S&T in je training opneemt. omdat je het volgende niveau, L dus, al mag starten met. Maar het is misschien wel wat vroeg, maar daar kan jij niets aan doen. Daar moet iets veranderd worden in het Belgische dressuurbeleid. Maarja daarvoor dient jou topic dus niet Knipoog

Wat een onzin, stang MAG maar MOET NIET. Het is haar eigen keuze om al zo vroeg te beginnen met stang, daar heeft het dressuurbeleid niets mee te maken. Knipoog Eerlijk gezegd vind ik het te vroeg voor stang. Als de aanleuning en gedragenheid nog problemen geeft waarom dan S&T? Je hoeft toch niet perse met die S&T te rijden? Je kan hem nog rustig door trainen tot het wel in orde is, pas vanaf nationaal niveau ben je verplicht om met stang te rijden. Knipoog En gezien je nog maar A regionaal rijd lijkt me dat nog wel wat verder weg. Mijn volgend niveau is ook L en ben nog niet bezig met S&T Clown

Om met een positieve nood af te sluiten, meid wat zit jij netjes! Bloos! En wat een pracht van een peerd heb je onder je kont Kwijl Denk dat ik hem voor het eerst zie! Echt een knap dier!

Wedstrijd foto ziet er ook goed uit. Ja zadel lijkt daar beter te liggen.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 21:15

Mij hoor je niet zeggen dat stang verplicht is, ik had hem ook liever langer op de trens gehad, maar volgens mijn lesgeefster kan het helemaal geen kwaad om hem er al mee op te pakken, het is niet omdat ik er nu af en toe mee zal gaan trainen dat ik hem in de L ook meteen inhang, dat wordt afwachten, als uiteindelijk blijkt dat het zonder stang lukt in de L, rij ik ook zonder. Ik zal hem er niet inhangen omdat het "stoer" toont.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:18

pharagirlke schreef:
Valentinow schreef:
Het is idd niet slecht dat je nu al rustig de S&T in je training opneemt. omdat je het volgende niveau, L dus, al mag starten met. Maar het is misschien wel wat vroeg, maar daar kan jij niets aan doen. Daar moet iets veranderd worden in het Belgische dressuurbeleid. Maarja daarvoor dient jou topic dus niet Knipoog

Wat een onzin, stang MAG maar MOET NIET. Het is haar eigen keuze om al zo vroeg te beginnen met stang, daar heeft het dressuurbeleid niets mee te maken. Knipoog Eerlijk gezegd vind ik het te vroeg voor stang. Als de aanleuning en gedragenheid nog problemen geeft waarom dan S&T? Je hoeft toch niet perse met die S&T te rijden? Je kan hem nog rustig door trainen tot het wel in orde is, pas vanaf nationaal niveau ben je verplicht om met stang te rijden. Knipoog En gezien je nog maar A regionaal rijd lijkt me dat nog wel wat verder weg. Mijn volgend niveau is ook L en ben nog niet bezig met S&T Clown

Tsja dat is waar van MOGEN. Maar dat is al bijna "oneerlijk".. Want echt je ziet er in de L bijna geen nog op een trens rijden. Dus als je voor iets of wat "waardige" punten wilt gaan ben je bijna verplicht om op S&T te gaan.. Het enige wanneer ze het er niet insteken (en dan nog soms wel) is een iets jonger paard.
Maar ik vind (dus wel aan het dressuur beleid liggen) de S&T nogal kort dag na de A'tjes..
Maarja wat zeg ik hier als springruiter Vork Nagelbijten / Gniffelen

Maar is spreek je niet tegen dat de gedragenheid enz eerst inorde zou moeten zijn. Maar dan kan ie al wennen "aan de mond vol"..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:23

oakland, dat was ook niet op jou bedoelt maar op haar. Vind het nl oneerlijk om het vroege beginnen te "verwijten" aan het belgische dressuurbeleid terwijl de VLP nérgens verplichtingen legt wb S&T. Uitgerekend hier kan je rustig je klasses tot nationaal niveau uitrijden op trens. Dus dan moet er niet beweerd worden dat het vroege trainen op S&T de schuld van het belgisch dressuurbeleid is. Ik snap jouw denkwijze ook. Maar toch had ik hem eerst iets meer op het achterbeen gereden voor ik met S&T begon Lachen Maar ik ben ook aan het denken om Pret rustig te laten wennen aan die S&T dus Lachen

Valentinow ohja? Bij de kempische rijden er tans een heel aantal gewoon op trens, en die rijden toch rustig in de prijzen hoor? Eerste plaatsen zelfs... Als je een nette proef kan neerzetten op trens krijg je ook je punten. Máár vaak is het makkelijker om onkunde met trens (gezien van de A naar de L idd een grote stap is) moeilijk te verkroppen voor de ruiters. S&T mag ook niet van de lesgever want ja...Je moet het eerst op trens kunnen (en terecht!) Dus als je het jezelf niet wil verwijten, mensen je lelijk aan kijken als je het paard de schuld geeft...Wat is dan idealer dan de jury de schuld te geven? Knipoog Ik start mijn eerste L proeven waarschijnlijk rustig op trens. Niks geen benadeling. Hier iig niet. Lachen Zever in pakskes.

En er zijn er inderdaad ook die op S&T een L proef neerzetten. Maar die kunnen er dan ook wel mee rijden en hun paard is er volledig klaar voor waardoor het lijkt alsof hun proeven hen makkelijker af gaan, immers ze zijn kundiger. Knipoog Dus het komt idd geregeld voor dat de S&T'ers vanvoor staan, maar dat is niet door een jury die niet graag trensbitjes ziet.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:34

Hier in de Trens en Vor zie ik ze toch ongeveer allemaal op S&T, maar ik ga wel niet vaak kijken hoor Knipoog .
En echt petje af als je een L proef mooi uit kan rijden hoor op een trensje. Zeker als het een van de eerste keren is. Maar ik vind persoonlijk dat ze iets tussen A en L zouden moeten steken want het MAG (en af en toe van thuis uit is het van MOETEN, want ohja het paard koste toch O ZO VEEL Knipoog ) met S&T maar eingelijk is men nog niet "klaar" (de meeste dan vind ik..) om met S&T te rijden.. Dus vind ik het persoonlijk toch een beetje het dressuurbeleid.
Maar kom hierover ga ik stoppen in dit topic ( als je echt nog iets moet zeggen kan je nog pm-en he Knipoog ). Want dit voegt niet veel meer toe aan het topic he Nagelbijten / Gniffelen