Jong paard op conditie krijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: Jong paard op conditie krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 12:08

fietsen idd. gewoon onbelast laten draven.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 12:13

zit niet veel verschil in tussen een uur in de bak, en twee uur in het bos hoor Knipoog
ten eerste is de bak zwaarder te lopen, alleen het zand al en alle wendingen..
het bos is lekker vlak en veel rechte stukken, en daarbij heeft het paard meer plezier in het bos,
mijn drie jarige wil het pad naar huis nooit in na een bosrit, wil ze nog een blokje om haha

nee, mijn driejarige die ik nu aan het rijden ben was de eerste maand ook een ramp, maar nu 4/5 maand onder het zadel heeft ze al bereconditie, gewoon eerst kwartiertje rijden, dan halfuurtje,, conditie komt vanzelf ! en zo af en toe een lekker bosritje ertussendoor,,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 09:03

jolentinus schreef:
pimmela schreef:

dus conditie komt niet vanzelf. als je niets doet zal hij ook geen conditie krijgen. Haha!

ja maar je bouwt het rijden rustig op. dus dan gaat de condite daar in mee.

Idd

In het begin is je paard braaf als hij er een ruiter oplaat en is hij al klaar na 1 rondje stap.
dan is hij braaf als hij een paar rondjes draaft..en zo bouw je het toch uit omdat hij jong is.
Ik heb me in al die jaren nooit bewust bezig gehouden met conditie training, omdat het idd vanzelf komt naar mate je verder bent Lachen

Nidiot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:20

Wij zijn nu ook bezig met een jonge pony, en je moet het gewoon opbouwen om steeds langer aan het werk te zijn.
als ik met die pony op buitenrit zou gaan zou ze overal van schrikken denk ik.