geen reactie op zweep

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: geen reactie op zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:08

Mizzzy schreef:
Al een tikje op de hals geprobeerd?
Toch iets gevoeliger... Ik heb het gehad met een Haflinger die niet vooruit te branden was.. Die kon je tikjes geven wat je wou , maar liet je gewoon compleet uit je naad gaan. ( Grr!! Tong uitsteken ) Anders gewoon lekker die zweep weggooien en meer en meer en nog meer met je benen werken. Knipoog

dat vind ik een erg slecht idee

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:38

Je paard heeft zo te zine geen respect voor de zweep. Ze heeft zoiets van tik er maar op los ik reageer niet. Ga eens met haar longeren en leer haatr luisteren naar de zweep, want bij longeren heb je enkel, maar je zweep, je handen en je stem. Pak haar eens aan zodat ze zoiets heeft van oh door de zweep moet ik sneller of een gang hoger.

Mizzzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:32

Waarom een slecht idee? Moet je het paard dan helemaal verrot meppen omdat ze niet wilt luisteren naar de zweep? Een zweep gebruik je ter correctie.. Iets wat je ook prima met je benen kunt doen.....

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:07

Ik wil even nadruk leggen op de opmerking dat je voorin ook ruimte moet creeeren om te reageren op de tik. Ik heb meer dan eens mensen gezien die met hun hand naar achter gingen om achter hun been te tikken, dan rem je dus terwijl je tikt..... Als ik een paard was, zou ik daarop een bok geven Knipoog Haha!

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 06:49

Hier had ik ook eens last van van die fries die ik rijd. Ik heb van mijn instructrice geleerd dat als hij niet reageert op een aandruk van het been, dat je dan een tik mag geven achter je kuit. Bij mij heeft het erg geholpen. Op de kleinste aandrukken draaft ze gelijk aan. Succes!

8_Michelle_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:20

Misschien met spoortjes rijden,
Of een tikje achterje been geven,
Gebruiken wij als versterkte beenhulp Haha!

Sucses! Knipoog