hengstje Lancelot@inrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Abaigeal

Re: hengstje Lancelot@inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:03

Wat een ontzettend leuke pony Haha!
Hij heeft zo te zien echt mooi achterbeen gebruik al van zichzelf.
Het ziet er goed uit hoe jullie bezig zijn, lijkt me een fijne manier om gewoon zo min mogelijk aan hem te willen rijden en hem lekker op zijn eigen benen te laten lopen en zijn eigen hoofd te leren dragen Lachen

Neffesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:14

Cinnepin schreef:
Het 1e wat in mij op kwam was ook dat ik je toch wat te zwaar vind tonen voor deze pony! En al los op de weg zou ik ook niet gedaan hebben Je kan een pony niet verkeers mak noemen omdat ie langs de weg staat lijkt mij.
De pony vind ik wel erg leuk Ja

ik vind haar helemaal niet te zwaar hoor. Je ziet dat de pony totaal geen last heeft. Een welsh is een sterke pony, zeker de hengstjes. Ook is ze niet te groot en vind ik het een mooie combinatie

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:20

Zou jammer zijn, want volgensmij ga je er binnenkort uitgroeien.. Bloos Maar wel lieve pony lijkt me! Super gaat het voor de 1ste keer zeg, lijkt me echt zo'n pony waar je allemaal kindertjes op laat stappen Tong uitsteken

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 08:23

Bedankt allen! Haha!

kelly_oscar: uitleg?
NadjaThaBest: ik wil hem nog niet te veel in de mond zitten, maar heb de teugels strak genoeg om hem wel te kunnen houden als hij weer eens een van zijn streken uit haalt
Noppes: zijn zat mensen die de 1e keer al naar buiten gaan, bovendien is het een heeeel rustig bosweggetje en is hij het gewend om buiten te komen
Briennepien: Het zadel is niet van mij en lag idd ook niet 100%, ik heb er nu een zadeltje van mij op liggen Knipoog
Hannanas: pony staat in een GIGANTISCH groot land met hoog gras, maar daar kan ik niks aan doen.. hij is daarom ook wat dik, maar misschien dat hij volgende week mee naar ons komt en dan train ik hem hier verder.
Cinnepin: een pony is zeker niet verkeersmak als hij langs de weg staat, bovendien staat hij nu niet eens es langs de weg, maar toen hij nog bij ons in de buurt stond ben ik wel eens met hem gaan wandelen en wij liggen naast de A2 dus verkeer kent hij goed.
Neffesh: Ïk was idd niet de weg op gegaan als hij niet zo braaf had gereageerd de eerste keer. De bak mag ik zeker vaker gebruiken gelukkig alleen ligt er nu nogal wat rotzooi in dus das even afwachten.
StillAngel: Ik ben 16 en zal niet veel meer groeien hihi Knipoog dus dat zit me al mee. Hij leert heel snel en meestal ook heel braaf maar hij heeft ook zo zijn streekjes en bijten doet hij graag, maargoed, hengst he..
De pony is van een 6-jarig meisje en die moet er op ten duur ook op kunnen rijden, maar daar is hij nu nog te groen en te ontdeugend voor, denk als ik hem wat verder door heb gereden dat hij ontzettend braaf zal zijn.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:28

Wat een leuk diertje zeg! Alleen het zadel ligt heel slecht en kan dus ook niet verder naar achteren. Ben benieuwd hoe het zadel wat er nu opligt ligt (stomme zin Clown )

Verder ziet het er fijn uit. Als je met een 4-jarige langs de weg rijdt ga je er natuurlijk vanuit dat hij verkeersmak is en ik vind dat je dat vóór die 4 jaar best voor elkaar kan hebben zodat je dus wel bijna meteen naar buiten kan Lachen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:32

juist wel nu al naar buiten gaan! Als je daarmee wacht totdat een pony lekker in de spieren en de conditie zit is het vaak te laat om ze het onbevangen te laten leren. "Naar buiten" moet net zo goed in de eerste opleiding zitten als stappen draven galopperen!

Laat ze er nu maar vast aan wennen dat er ook fietsers zijn en auto's en witte stenen! Alles laten zien zolang ze onbevangen op je vertrouwen.

Niet wachten tot de pubertijd dus.

Leuke pony! Alleen zou de keus voor een groene pony met een 6 jarig kind niet de mijne zijn, hoe braaf hij ook is.

Leonie881

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:40

waarom laat je het halster onder zijn hooftstel.
als je pony zweet gaat het jeuken en dan gaat ie nog meer schuren dan alleen een hooftstel