Help, Paard alleen sloom in de bak..Tips??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Femke16

Re: Help, Paard alleen sloom in de bak..Tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:17

Ojah, en trouwens, ik reed eerst ook met een spoortje hoor, maar op een gegeven moment heb ik die zelfs weggelegd. Ze werd steeds beter aan het been en wilde het wel eens zonder proberen. Nu is het soms zelf meoilijk om haar terug te nemen Tong uitsteken
En qoncequent blijven (het is laat, ik weet even niet hoe je het schrijft)

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:41

Ik lees hier en daardat men moe waordt van constant drijven. Maar dit is toch de oorzaak van het probleem?

Door constante aansporing verdwijnt het idee van drijven, stompt je paard af en zal hij niet meer reageren. Instructie riep altijd: 1e keer drijven (zacht), 2e keer wat harder drijven, 3e keer reactie hoe dan ook (tikje met de zweep bijvoorbeeld).

Zweepje is zeker een prima hulpmiddel, vooral ook wanneer je hem met de tijd niet meer nodig hebt en je paard (weer) gevoelig is voor beenhulp.

S_haron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 22:41

Femke16 schreef:
Ojah, en trouwens, ik reed eerst ook met een spoortje hoor, maar op een gegeven moment heb ik die zelfs weggelegd. Ze werd steeds beter aan het been en wilde het wel eens zonder proberen. Nu is het soms zelf meoilijk om haar terug te nemen Tong uitsteken

Femke16 schreef:

Heel erg bedankt voor de goede tips, hij heeft een aantal dagen pauze gehad, en heb hem nu weer opgepakt en gewoon consequent geworden.. Hij is totaal omgeslagen, merk dat hij zelf ook in de war was.. (mijn schuld hoor) Maar nu is het duidelijk voor hem, been is voorwaarts, hij is veel meer ontspannen..

Ik ga nu rustig verder werken.. Bedankt voor de tips!

S_haron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 22:41

Slotje aub..

sharon11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:46

hoii
longeren in de bak
ik sluit me voor de rest aan aan silfie35
eerst aansporen geen reactie weer aansporen nog geen reactie aansporen en tikje achter je kuit nog geen reactie een hardere tik
succes