Supershet Sammy @ Dressuurwerk (L1/L2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nathaliia

Re: Supershet Sammy @ Dressuurwerk (L1/L2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:07

wat een geweldige shet heb je! Lachen ziet er netjes uit! alleen je handen rechtop en bij elkaar houden, en wat verder van je af verder super Lachen

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:10

@evatje: De ijzerd die de shet onder heeft, zijn niet meteen achterijzers omdat er 2 lippen aan zitten hoor Knipoog Vaak is dit om bijv. te voorkomen dat een ontstane scheur verder scheurt of omdat het paardje brede hoeven heeft die wat smaller mogen worden. En dit is dan bijv op te lossen door 2 lippen in plaats van 1 Knipoog

Verder leuk om te zien hoor, en verder commentaar kan ik wel geven, (handjes enzo Knipoog ) maar dat is al gezegd, wordt ook zo eentonig he Knipoog

Veel succes op de wedstrijden en geniet ervan zolang als het kan Haha!

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 22:16

Evatje: knap dat je het ziet, zou mij nooit opvallen als ik het niet zou weten! de hoefsmid kwam bijna om de dag om zijn ijzers er weer onder te zetten omdat hij ze iedere keer eraf trapte, nou is de hoefsmid wel aardig maar zo aardig om hem om de dag over de vloer te hebben ook weer niet Knipoog en dubbele lip laat hij goed zitten! en hij loopt er voor de rest super op dus dit is de oplossing, dus vandaar!

Bedankt voor de rest voor de reacties!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:24

evi_sammy schreef:
Stephanie: Ik weet niet wat er op die galops foto gebeurd is, ik zit in ieder geval raar!
Ik zet mijn handen zeker niet vast dat weet ik zeker heb er namelijk een hekel aan maar wat ik wil doe is piano handjes en dan tedicht naar me toe waardoor dat lijkt dat ik ze vast zet! maar als ik mijn handen verder naar voren doe zit ik bijna tussen ze oren Knipoog (begrijp wat je bedoel, je heb gelijk)

Nee geld niet gevonden maar voor je het weet vind je wat he Knipoog je weet het nooit Tong uitsteken

IK zit helemaal in niveau 0 Tong uitsteken ik ben bezig met de oefeningen van L, mijn eerste wedstrijdje moet nog komen joh Knipoog
Staat er inderdaad niet helemaal duidelijk!

Ik heb zelf ook een shetlander en ik snap je teugel probleem.
maar er zit wel een middenweg tussen de oren en je bovenbeen.
of je ze vast zet is inderdaad niet te zien op de fotos maar dit was een gok aangezien het vaak gebeurd zonder dat je het doorhebt.

probeer anders eens je handen ietsje omhoog te doen (iets boven de schoft. dan draag je, je handen meer en kan je ook geen steun zoeken. (doe dan wel beide handen zodat je op 2 teugels rijd, het hoofd van de pony moet natuurlijk niet gaan kantelen)

aha vandaar, ik kon het er niet helemaal uit op maken. Nou tegen die tijd zal het vast allemaal beter gaan. verbeteren en leren heeft immers altijd wat tijd nodig Haha!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:32

Je hebt je pony mooi lopen zeg! Enkel je handhouding kan wat verbeteren Knipoog

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:33

Ziet er netjes uit.
Had eigelijk eerder verwacht dat je meer mijn lengte had.
Of dat je pony groter was.
Maar 168 en dan nog zo goed op een shet passen.
Netjes hoor.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:40

Wat een leuke pony heb je zeg! Lachen

Commentaar op je handen is al gegeven. Verder zou je naar mijn mening meer naar voren mogen kijken, daardoor ga je gelijk rechter op zitten, je lijkt op een aantal foto's onderuit gezakt te zitten. Verder lijkt het op de meeste foto's alsof je rechterbeen steeds een stukje lager hangt waardoor je dus scheef zit (tenzij je ongelijke benen hebt natuurlijk Clown ).

Overigens ben je naar mijn mening te groot voor deze pony.

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:11

evi_sammy schreef:
Evatje: knap dat je het ziet, zou mij nooit opvallen als ik het niet zou weten! de hoefsmid kwam bijna om de dag om zijn ijzers er weer onder te zetten omdat hij ze iedere keer eraf trapte, nou is de hoefsmid wel aardig maar zo aardig om hem om de dag over de vloer te hebben ook weer niet Knipoog en dubbele lip laat hij goed zitten! en hij loopt er voor de rest super op dus dit is de oplossing, dus vandaar!

Bedankt voor de rest voor de reacties!

Aaah, ik snap. Knipoog Thanks voor je uitleg. Nou ik heb ergens gelezen dat die alleen voor achter waren? Bloos

@Maggie_Eddy
Klik voor dat verhaal van Dubbele Lippen op Hoofcare

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:25

stoer beestje, gaaf kleurtje!
Ik vind dat je er prima oppast.
HIj mag in de nageeflijkheid soms wat meer laten zien, soms mag hij ietsjes ronder dus, maar het ziet er netjes uit!
Succes verder

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 13:10

Ir111: ik zit inderdaad scheef! ben paar weken geleden van Sven ( mijn 3 jarige ) afgevallen en had me heup en me bekken zwaar gekneust en daar zit in nog steeds scheef van op een 1 of andere manier, das ook wel een rede dat sam zo dik is hij ging op eens de wei op en geen beweging! vandaar! maar ik zit dus scheef Knipoog

Bedankt verder voor de reacties! ik krijg net te horen dat er toch een plekjes is op de wedstrijd van 29 juli! dus dat word me eerste wedstrijd Haha!

Sjoerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:05

Heee kanjer Knipoog hier ff een reactie van die mafkees die jou probeert les te geven Tong uitsteken:P ik vind dat je super aan t werk bent met Sam, zeker omdat je ff niet kon rijden na je val!
Het gaat er echt steeds beter joh, erg leuk om te zien!

Voor diegenen met alle reacties over op de voorhand, het lijkt erger dan het is, want Sammy is nogal overbouwd dus kont is sowieso stuk hoger! Ben t er wel mee eens dat eef d'er handen wat hoger en netter moet houden maar daar werkt ze aan!

Dinsdag gaat t gebeuren Eef, ben benieuwd! Enne de rechtergalop komt goed Knipoog Kusje xx

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:17

Sjoerd schreef:
Heee kanjer Knipoog hier ff een reactie van die mafkees die jou probeert les te geven Tong uitsteken:P ik vind dat je super aan t werk bent met Sam, zeker omdat je ff niet kon rijden na je val!
Het gaat er echt steeds beter joh, erg leuk om te zien!

Voor diegenen met alle reacties over op de voorhand, het lijkt erger dan het is, want Sammy is nogal overbouwd dus kont is sowieso stuk hoger! Ben t er wel mee eens dat eef d'er handen wat hoger en netter moet houden maar daar werkt ze aan!

Dinsdag gaat t gebeuren Eef, ben benieuwd! Enne de rechtergalop komt goed Knipoog Kusje xx

De volledige galop komt goed, het word echt steeds meer beheerst Haha!

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 21:20

Sjoerd: Ja ik hoop het dat hij is normaal rechts aanspringt!

Bedankt voor de reacties verder!

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 09:54

heeft iemand nog tips voor dinsdag?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:09

Proefje oefening ging hartstikke goed gister!
Blijf rijden, niet alleen je proef maar ook sam Vork
En netjes afwerken dat komt het echt wel goed!

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:50

Probeer op je binnen hand te letten soms leg je hem op je been. en je hebt je handen te ver naar achteren waarschijnlijk dat het daardoor komt. Clown Leuke shet heb je !! Haha!

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 20:14

ik zal er op letten! bedankt voor je reactie!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:17

Ik vind het er op zicht leuk uit zien. Soms mag hij iets nagevelijker en idd , je handen iets verder naar voren en meer dragen.

Verder vind ik je niet te groot , maar een echte mooie combi vind ik het niet meer.
Laten we zeggen dat ik je aan de grote kant vind.

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:15

hoe is je wedstrijd gegaan???

Ik vind dat je een leuke combinatie met hem vormt en er nog leuk op past. Dat probleem met je handen ken ik (rij zelf ook een shetlander) maar als je je handen iets meer draagt dan wordt het vaak al een stuk beter, ik vind dat je af en toe wel heel streng bent met je binnenhand maar dat kan een moment opname zijn. En af en toe op je tenen letten.

Veel succes in verdere wedstrijden!!!! Knipoog

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 21:30

me wedstrijd is super goed gegaan voor de eerste keer! had 180 punten dus ook gelijk me eerste winstpunt binnen! 24 aug. is me 2e wedstrijd dus ben benieuw!
bedankt voor je commetaar ik ga er aan werken en erop letten Knipoog

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:37

Ziet er leuk uit! Lachen Echt een leuke shetlander! Haha! Past nog vind ik. De shet ziet er ook heel goed verzorgd uit! Vingers aflikken