als er een zadelmaker is geweest en die heeft gezegd dat het voor ons beide goed is dan vind ik het gewoon nogal sterk dat jij het denkt van een foto te kunnen beoordelen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) is dat hij heel de tijd als een giraf gaat lopen en dan een blokkade gaat krijgen in zijn hals.. maar goed ik ga het zeker proberen
. Ze is er gewoon nog nie aan gewend en heeft ook nog niet zovaak met zadel op Tjalling gereden, dus dat moet allemaal wat wennen. Mij maak je niet wijs dat het bij jou van de eerste keer perfect ging
. De zadelmaker zal het wel het beste weten, als hij zegt dat het goed is, is het goed.
mandy13 schreef:sa2nne schreef:als je in draf bent kun je het beste je pony ook aan de teugolrijden
Ga anders gewoon weg van dit SA en laat dit topic met rust, deze pony is 3 jaar en net ingereden!

(staat wel geen stroom op als we rijden
) Leentje_ schreef:Kim: bedankt3 à 4gaten langer is wel wat overdreven
en over mijn houding weet ik staat hierboven ook dat ik last heb met mijn rug en dat ik een VZH zadel niet gewoon ben
lang en laag laten lopen is volgens mij niet helemaal aan de orde dat moet hij zoals je zegt doen uit ontspanning, aangezien hij helemaal nog niet vaak onder het zadel heeft gelopen is hij dus logisch nog niet ontspannen en kan ik dat alleen verkrijgen door hem te dwingen dat ga ik dus niet doen ik laat hem nu lekker en heb op het einde met losse teugel gedraaft en dan kwam die lekker laag dus beloond en zo zoek ik het stilaan steeds meer ontspannen te hebben
en belonen doe ik zeker ook hoor![]()
is een rotverwend beestje
Flutterby: je hebt volledig gelijkmaar daar dit nog maar de 6de keer in totaal mét zadel is verwacht ik niét veel en springen doe ik voorlopig nog niet, ik moet hem inderdaad met wat meer contact ed gaan rijden maar ik wil niet dat hij zich opspant en stukjes met losse teugel dan word ie wel ontspannen..
en verder bedankt ik vind ook dat ie mooi aan het worden is![]()
Crossmonster: bedankt voor je commentaar je hebt volledig gelijk ik zat er echt erg slecht op komt omdat ik een VZH zadel niet gewoon ben en ook met eraf te vallen zat ik niet erg lekker meeren op andere paarden heb ik geen proberen met mijn balans
maar hij loopt (logisch hij is nog maar 7x ofzo met zadel gereden) erg stuntelig nog
met mijn verzorgpaardjes heb ik die problemen absoluut niet
Degene die me begeleid kan er eigenlijk niet echt op daar hij toch wel wat groter is dan ik en ook heel wat zwaarder (hij is niet dik hoor
wel gespierd)
Aerdenhout1: inderdaad maar dat losse komt omdat dat vaak is als ie weer gaat duiken (wil ik wel foto van zoeken?) dat ik hem niet meer omhoog krijg zegmaar ik rijd hem dan beetje vooruit maar vanaf dat ie dan weer rustig word zeg maar is het duik op mijn hand..
amondi: mijn zadel ligt wel degelijk goeden die houding kàn ik wel bereiken in dit zadel
foto 3 geeft inderdaad géén fijn beeld maar dat ligt niét aan het zadel maar aan mij
(en trouwens lijkt me niet dat jij dat van een foto beter kan beoordelen dan een zadelmaker?
)
edit: misschien dat ik een tijdje alleen ga stappen zodat ik kan wennen aan het zadel..
en ach.. tijd zat toch? hij is pas 3, geniet ervan

dus hij ligt wel degelijk goed 
Leentje_ schreef:Hoi
dat mag je zeggen maar aangezien de zadelmaker het goed vind passen voor ons beiden ga ik me er niet druk overmaken
het zadel maakt overal goéd contact, als ik vanvoor op het zadel 1-2vingers leg en leg een lat erop komt het evenhoog als de achterkant dus dat is perfect en aan de schoft ook juist voldoende plekdus hij ligt wel degelijk goed

maar dat maakt me momenteel ook helemaal niet uit zo gauw ik merk dat mijn benen eronderuit schieten zal ik wel eens gaan kijken voor een ander zadeltje.. ik hoop gewoon met dit zadeltje ong. 1jaartje te kunnen doen dan heb ik zoiezo een ander nodig aangezien hij nog volop aan het uitzetten is hé

Dat is iets waar hij ten slotte mee om moet leren gaan en het kan hem ook een beetje helpen.
je ziet ten slotte al veel verbetering vind ik! En voor de 7e keer ofzo OHZ zeker niet slecht! Tjalling is nog jong, jullie hebben nog véééél tijd, zoals je zelf ook al aangeeft
Heel veel succes!