Haflinger Kevin @ dressuur les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Haflinger Kevin @ dressuur les

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:12

Ik raad je aan om eerst hard aan je handen te gaan werken. Ze zijn erg streng en is het dus logisch dat je paardje daardoor niet goed aan het been is, je houd 'm immers op de handrem. Nu kan hij traag zijn van zichzelf, maar het zal zeker helpen als je hulpen korter worden - zowel hand- als been-hulpen (geen sporen) Een hulp moet echt maar één tel duren of nog minder zelfs. Ook hoef je alleen je ringvinger te gebruiken en niet je hele hand.

Succes!

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 19:17

dankjewel Lachen

dat is inderdaad ook wat mijn instructrice zegt dat ik hem voor moet durven los laten. Vind ik nog erg moeilijk maar ga er a.s. week zeker aan werken (helaas) ga ik daarna 2 weken op vakantie en zal ik het daarna weer erg moeilijk krijgen met hem op pakken, maar als ik dan terug ben ga ik hem (nu het weerkan) weer meer en intensiefer rijden, waardoor het dus beter zal worden Lachen(als het goed is)

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:28

xLaus_ schreef:
bedankt voor je commentaar...

als je niet tegen commentaar kunt, moet je geen topic plaatsen.
ik zeg gewoon wat ik ervan vind...

en dat jullie een leuke combi zijn, zie ik niet als commentaar Clown

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:17

Ik vind dat Laura goed reageerd op het geplaatste commentaar Bodan. Het is best wel pittig commentaar (wel goed gebracht) en Laura zegt ermee aan de gang te gaan en dat ze het inziet.

Nou Laura, hopelijk kan je voorlopig (na je vakantie) lekker door trainen. Ik weet dat Kevin niet een van de makkelijkste is, als je ernaast staat zie je dat er duidelijk vanaf!
Wat kan helpen is kleine voltes rijden en zachtjes lengte buiging vragen, daar kan 'ie zich in zijn lijf mooi mee oprekken en losmaken.
Verder idd veel overgangen rijden, en daar op 2 manieren consequent zijn, jij qua hulpen, reageerd 'ie niet op een normale hulp? Dán een prik erbij van hé opletten jij! En consequent op hoe de overgang gemaakt wordt. Rustig de hulpen geven, veranderd 'ie qua spanning, aanleuning, buiging enz, dan zet je de overgang niet door maar rijd je hem eruit en doe je het na een paar meter opnieuw. Je moet niet tevreden zijn met een afgeraffelde overgang van zijn kant.
In het begin duurd het een poos voordat je eindelijk die overgang hebt gemaakt, maar je paard komt er veel beter aan te staan.
En uhh, het werkt echt moet ik toegeven, na 45min les kon ik Lorna aan de lange teugel op alleen mn zit, zonder dat ze van houding / spanning / positie veranderde, van draf terug naar stap rijden! Ja

En nog een en, gewoon lekker door trainen jullie, want jullie zijn een leuk stel Lachen

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:22

xLaus_ schreef:
Dankje wel June,
ja klopt dat mijn hand vast lijkt, dit komt omdat ik moet blijven spelen om hem los te krijgen in zijn kaak, maar vind dit zelf nog erg moeilijk waardoor ik mijn handen vast ga zetten Bloos
Ik ga er zeker nog meer op letten Lachen

Als je daadwerkelijk echt moet blijven spelen kan je je ook afvragen of hij wel zelf ontspannen is. Knipoog

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 16:28

dankjewel rosa Lachen
wat jij zegt is precies hetzelfde als wat mijn instructrice zegt Lachen

femke, nee indd in het begin wsa hij nog zeker niet ontspannen, op sommige ontspande hij wel echt en dan kon ik ook echt mn hand los laten zeg maar..

bedankt weer voor het commentaar Haha!

Danielle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:02

loopt op de eerste foto wel erg diep! Maar voorderest wel een leuke haf zeg! Leuk dekje trouwens matcht goed bij je trui Ja

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:05

Volgens mij heb jij een héle strenge buitenhand, probeer die losser te houden Lachen Verder moet je je handen verder naar voor doen, nu zitten ze soms op je zadel of zelfs bij je benen.

leuke haflinger.