_Pasja_ schreef:Dit vind ik echt onzin. Waarom niet? Omdat ze te groot is. Haar benen steken een heel stuk onder de buik uit en haar bovenlijf is in verhouding ook te lang, dat is echt niet goed voor de shet. Hij kan uit balans raken en de ruiter kan ook moeilijker beenhulpen geven.
En dat jij te groot was voor je pony heeft imo niets met de TS en haar pony te maken. Misschien loopt de pony nu nog goed, maar op lange termijn kan hij alsnog klachen krijgen.
Ik rij nu ook op een D-pony, ik voel mezelf al te lang maar zeker nog niet te zwaar.
De 1 zegt dat ik een overgang moet maken naar een paard de ander zegt dat ik nog wel even door kan.
Ik ga ook nog even door omdat het een jonge pony is die ik nog wat meer wil opleiden.
Ze kan mij zeker nog wel dragen, maar met mijn lengte is het gewoon niet het mooiste plaatje meer!
Jolandaa_ schreef:Dat is nogal logisch dat een paard blijft lopen.
een paard is een prooidier. en het zwakste dier word gevangen door een roofdier.
en hij zal nooit zijn pijn laten merken. want dat betekend dat hij de zwakste is..
Een paard is inderdaad een prooidier.
Maar iemand heeft me ooit gezegt (die zadels aanmeet, en ik geloof haar best) dat een paard eigenlijk helemaal niet geschrikt is om een mens te dragen op zijn rug.
Ook wanneer er een roofdier op springt dan ligt het paard meteen.