Diego voor het eerst @ bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickytje

Re: Diego voor het eerst @ bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:30

Mooi dier! En je rijdt hem naar mijn mening ook al erg netjes na 2 maanden.
De nodige tips zijn al gegeven denk ik, let op je tenen en hakken uitdrukken.
En nog net iets rechter, trotser gaan zitten, schouders naar achteren en kin omhoog! Nagelbijten / Gniffelen

En ja, vergeet de cap niet (maar is idd eigen keuze, ik had em ook nog altijd op)

Succes ermee nog!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:34

Wauw! Wat een pracht van een beest Ja Mag je super trots op zijn dat je daarop mag rijden!!

Hij heeft nog aardig mooi behang ondanks dat hij zomerexceem heeft.

Zo op het eerste gezicht ziet het er heel fijn en ontspannen uit. Natuurlijk zou hij nog iets meer voorwaarts neerwaarts mogen, maar de ontspanning is er! OK dan!

Je eigen zit moet je nog heel erg aan werken. Je steekt je onderbenen een beetje naar voren, zit achterin je zadel en je hebt je tenen heel erg naar buiten. Probeer eerst eens in stap mooi op je zitbeenknobbels te gaan zitten, middenin je zadel en je tenen naar binnen. Als dat lukt gaat je been ook automatisch al iets meer naar achteren.

Nog wat puntjes wat je mischien kan proberen met je paardje:

Rij veel overgangen, schijnovergangen etc. om hem mooi scherp te maken. Goed de achterhand erbij houden. Tempowisselingen rijden is ook een goede oefening. Ook kun je op de volte een stukje wijken. Dus als het ware de volte kleiner rijden en weer groter. Hem voor je buiten- en binnenbeen opzij laten gaan.

Het springen ziet er ook leuk uit trouwens!

Succes!

__Sandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 14:18

Romyv : Dankje wel zal er meteen aan denken als ik een probleem heb Lachen.

Nickytje : Dankje wel zal er allemaal aan denken Haha!.

Ashley__ : Dankje wel ik vind het erg moeilijk om 1 voet naar binnen te krijgen en begint pijn te doen.
Verder zal ik de tips gebruiken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:09

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:11

Wat voor bit is dat eigenlijk?

En eh, soms lijkt het alsof je steeds moet drijven. Het is te zien op 3 foto's, weet niet of het toeval is:P maar voor de rest ziet het er wel redelijk netjes uit. Foto's zijn toch wel heel moeilijk te beoordelen:P Vaak kan je alleen de houding van de ruiter verbeteren en vaak zijn dat dan ook meteen de punten die de topic makes er zelf al neerzetten Tong uitsteken whihi

Nou succes, met je mooie friesje ! Haha! (H)

__Sandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 19:20

Sorry was tijdje op vakantie dus kon niet reageren.

Femke16 : Geen idee.Ik moet inderdaad veel drijven want voorheen toen ik hem nog niet reed en er de 1e keer op mocht was hij zonder zweep niet in draf te krijgen.
Dankjewel Lachen