Haflinger Wanda @ work (B/L niveau)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

Re: Haflinger Wanda @ work (B/L niveau)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:44

misschien dat het scheef hangen, zadel dat niet 100% lekker zit af en toe en pony die de laatste tijd niet lekker loopt, duidt op een probleem met het zadel? ik zou dat als ik jou was als eerste eens na laten kijken. kan best dathet zadel inmiddels te smal is voor je pony

Verder let op je handen, die gaan nog al eens kanten op dat niet hoeft. en inderdaad je neusriem, die mag wel n paar gaten hoger hoor! ik dacht eerst dat het een lage neusriem was, zo laag zit ie!

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 11:51

lonnie schreef:
misschien dat het scheef hangen, zadel dat niet 100% lekker zit af en toe en pony die de laatste tijd niet lekker loopt, duidt op een probleem met het zadel? ik zou dat als ik jou was als eerste eens na laten kijken. kan best dathet zadel inmiddels te smal is voor je pony

Verder let op je handen, die gaan nog al eens kanten op dat niet hoeft. en inderdaad je neusriem, die mag wel n paar gaten hoger hoor! ik dacht eerst dat het een lage neusriem was, zo laag zit ie!

Maar m'n neusriem kan niet hoger Bloos

Cuarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:37

Leuke haf, en mooi setje!
Ziet er best netjes uit vind ik Knipoog er zijn wel wat verbeterpuntjes maar dat is af gegeven

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:40

leuk beestje , ziet er leuk uit zo samen Lachen

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:25

Daar hebben we Wanda weer. Zijn wel leuke foto's geworden...Gelukkig ging het gister weer wat beter, maar zoals al vaker gezegd niet te ver achterover/schuin hangen. Gewoon lekker doortrainen en dan gaat het hoop ik weer wat beter. En natuurlijk binnenkort weer naar het strand Haha!

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 10:48

Dankje wel allemaal Haha!
Ik ga met de tips aan de slag ! Knipoog

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:35

Het lijkt alsof je af en toe een beetje ver opzij hangt.. Kan ook een moment opname zijn?
En idd: Niet zo naar achter hangen Tong uitsteken
Verder vind ik het een heel leuk paardje en ziet het er wel goed uit ! Haha!

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 07:15

Biebz95 schreef:
Het lijkt alsof je af en toe een beetje ver opzij hangt.. Kan ook een moment opname zijn?
En idd: Niet zo naar achter hangen Tong uitsteken
Verder vind ik het een heel leuk paardje en ziet het er wel goed uit ! Haha!

Ik hang opzij met het SB &zo .. maar dit komt omdat ik het zelf ook nog lastig vind en dan kan ik niet aan 100 dingen tegelijk denken en dan is mijn houding niet echt perfect Bloos

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:43

Ik vind, op de foto's te zien, dat het paardje best lekker loopt Lachen
Probeer zoals al meer gezegd, op te letten dat je netjes recht op je paard blijft zitten en niet mee hangt in bijv. de bochten of tijdens oefeningen.
Bij de SB, zou ik proberen iets meer te begrenzen met je buitenteugel, omdat ze anders afentoe wel met haar hoofd in een andere houding loopt maar haar lichaam niet helemaal meeneemt, waardoor ze ietsje over de buitenschouder loopt.
Ik vind jullie een leuke combi !
Veel succes verder Haha!

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 15:47

Dankje Haha!

Tamaar_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:22

Probeer recht te blijven zitten in je schouder binnenwaarts en kijk waar je heenrijd.

Verder vind ik het er wel leuk uitzien, en erg leuke pony!

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 18:56

Merci Lachen

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:35

ik lees dat je steeds met een niet voldaan gevoel van je paardje afstapt!! hoe komt dit precies ?
Je moet wel genieten he samen en jij en je powny moeten zich samen happy voelen.

Miss leuk voor de afwisseling ......eebn keertje spelen dollen buitenrijden met der ?
Als ik dat met die van mij doet staat ze weer meer open om te leren.

succes met je knappe haf Lachen

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 11:40

mereltje22 schreef:
ik lees dat je steeds met een niet voldaan gevoel van je paardje afstapt!! hoe komt dit precies ?
Je moet wel genieten he samen en jij en je powny moeten zich samen happy voelen.

Miss leuk voor de afwisseling ......eebn keertje spelen dollen buitenrijden met der ?
Als ik dat met die van mij doet staat ze weer meer open om te leren.

succes met je knappe haf Lachen

Ik weet niet precies hoe het komt..
Het begon allemaal 12 weken geleden, toen ging het een paar dagen erg goed en ontspannen.
Maar na die tijd ging het steeds slechter, ze wilde niet meer uit de wei komen en gewoon erg dwars met rijden.. Ze uit dit niet in bokken maar gewoon met rijden niet haar best willen doen.. We hebben tussendoor nog wel een aantal dagen gehad dat het wel lekker ging maar dit was de volgende dag al weer over Boos! Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik niet genoeg afwisselde.. Dus ik ging meer longeren en springen en op het land rijden maar dit bracht geen resultaat.. Naar buiten gaat hier gewoon erg lastig omdat het overal zo druk is enzo en ze kan ook niet alleen naar buiten want dan vind ze alles eng enzo.. Ik krijg haar in der eentje het erf gewoon niet af.. Maar ik hoop dat het straks weer wat beter gaat..

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:08

das niet heel fijn dan...misschien een klein stapje terug doen en een keertje heel weinig vragen kan ook helpen misschien zit der koppie vol en heeft ze gewoon even geen zin meer der in ?
Inderdaad wat anders doen en lekker relaxt rijden kan helpen...ook tijdens het andere doen niet teveel vragen...en zelf geen verwachtingen hebben dan zul je zien dat het ineens weer bergopwarads kan gaan.

soms moeten we allemaal even een stapje terug doen omdat de paardjes het misschien even niet meer leuk vinden.

Succes met der en blijf genieten !!!

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 12:28

mereltje22 schreef:
das niet heel fijn dan...misschien een klein stapje terug doen en een keertje heel weinig vragen kan ook helpen misschien zit der koppie vol en heeft ze gewoon even geen zin meer der in ?
Inderdaad wat anders doen en lekker relaxt rijden kan helpen...ook tijdens het andere doen niet teveel vragen...en zelf geen verwachtingen hebben dan zul je zien dat het ineens weer bergopwarads kan gaan.

soms moeten we allemaal even een stapje terug doen omdat de paardjes het misschien even niet meer leuk vinden.

Succes met der en blijf genieten !!!

Ja, maar dat kan ik niet Vork
Want als ze niet met haar hoofdje ontspannen loopt kan ik echt niet rijden.
En als ik dan niet veel vraag wil ze helemaal nooit haar best doen want dan heeft ze weer haar zin gekregen.. Clown

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:37

jaja meis..this echt niet makkelijk. We gaan wel weer snel met de paardjes naar het strand! Hopen dat het wat helpt, want toen hadden ze het erg naar hun zin

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 06:58

DieL_Zor schreef:
jaja meis..this echt niet makkelijk. We gaan wel weer snel met de paardjes naar het strand! Hopen dat het wat helpt, want toen hadden ze het erg naar hun zin

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Haha!

Dat was echt helemaal geweldig Haha! Bloos
En Wanda die elke keer voorop wilde lopen en dan alles weer eng vond en dan moest Moreen weer voorop en dan haalde ze weer in enz enz .. haha echt een doos Vork