wancourt in de avondzon @ licht dressuurwork

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSonny

Re: wancourt in de avondzon @ licht dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:39

allereerst vind ik het wel supermooie foto's zo met die zon en de achtergrond ook is het een heel mooi dier.

het totaalplaatje vind ik er erg gespannen uitzien jullie moeten samen nog een combinatie gaan vormen (dat kan ook niet anders in zo'n korte tijd) de foto's kunnen een vertekend beeld geven maar naar mijn idee loopt hij heel de tijd in het rond te kijken wat er allemaal gebeurd ipv dat hij 'bij jou' aan het werk is. Ik zou persoonlijk hem ook liever lager ingesteld zien zodat hij zijn rug gaat gebruiken en er ontspannen bij loopt maar dat zal nog best wel een tijdje gaan duren. Je hebt gelukkig goede begeleiding en idd is misschien lekker aan de longeerlijn jij erop en alleen maar lekker proberen te gaan ontspannen (onbewust zie je toch wel spanning in je lijf en dat voelt een paard gelijk) dan komt de ontspanning bij je geweldige paard vanzelf en zal hij zich ook beter op jou gaan focussen ipv op de omgeving. Eerst samen een combi gaan vormen en daarna pas aan het niveau gaan werken, het komt vanzelf hoor maar heeft wel tijd nodig. Bij de meeste hoor je dat je ongeveer een jaar nodig hebt voor je samen een echt koppel vormt, dit zal niet voor iedereen zo zijn maar meestal klopt het vrij aardig.

succes verder saampjes maar dat komt best wel goed Haha!

Carol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:54

Navidad schreef:
Romyv schreef:
Doordat je paard een iets stijl achterbeen heeft, vind hij het moeilijk deze onder te zetten. Wanneer je hem hoog instelt lijkt ti verzameld maar daar zet je het achterbeen juist mee achter de massa. Hij moet meer gaan dragen, daar is buiging en kracht voor nodig in zn achterhand.

Rij hem eerst actief en scherp aan de hulpen, vervolgens ga je werken aan de ontspanning in de bovenlijn waarbij die met zn neusje voor de LL moet blijven.. wanneer je hem ietsjes meer ruimte geeft in zn kaak zal die zn achterbeen er wel bij moeten pakken.. DMV balkjes lopen, longeren met pessoateugel en galop oefeningen krijg je meer buiging in het achterbeen..

Het ziet er verder heel netjes uit!! Keep going en succes Knipoog

Hier ga ik volledig in mee. Heb er weinig aan toe te voegen.
Ik snap alleen de link even niet van het niet galloperen en toch al bezig zijn met de oefeningen van het M1?

Probeer eerst eens de basis volledig up to date te hebben, voordat je aan de oefeningen gaat beginnen.
Ik vind het wel een heel machtig paard om te zien.

Ik ben het hier ook mee eens, wel een erg leuk dier moet ik zeggen, ik zou hem wat langer in zijn hals maken, maar let op dat hij niet achter de loodlijn gaat lopen..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:10

Ik ben het met veel commentaar eens. Wat ik vluchtig niet heb gezien in de reacties is dat hij geregeld in een valse knik loopt.
Dus los laten aan de voorkant en basis rijden. Tong uitsteken