Je hebt daar zat maneges! Scheelt ook weer een hoop heen en weer gereis en dus scheelt dat weer voor je portomonnee...daar kan je dan weer privelessen voor nemen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Je hebt daar zat maneges! Scheelt ook weer een hoop heen en weer gereis en dus scheelt dat weer voor je portomonnee...daar kan je dan weer privelessen voor nemen

Heino schreef:superwoman schreef:Denk goed om je houding- rug recht ipv hol
Hebben hier mensen misschien nog tips voor? Ik heb snel last van mijn rug, mijn naast-het-paard houding is ook slecht, ook daar trek ik mijn rug vaak hol helaas.
Heino schreef:superwoman schreef:Denk goed om je houding- rug recht ipv hol
Hebben hier mensen misschien nog tips voor? Ik heb snel last van mijn rug, mijn naast-het-paard houding is ook slecht, ook daar trek ik mijn rug vaak hol helaas.
laura1987 schreef:Ik vind het er eigenlijk niet zo goed uitzien.
Op de eerste foto heb ik het idee dat je teveel druk op de teugels heb waardoor hij zijn mond open doet.
Verder vraag ik me af waarom je dingen als appuyement wilt doen als de basis nog niet helemaal goed is.
Verder mag je inderdaad je best doen om je hakken meer uit te drukken en je tenen naar binnen te draaien.
Heino schreef:Hebben hier mensen misschien nog tips voor? Ik heb snel last van mijn rug, mijn naast-het-paard houding is ook slecht, ook daar trek ik mijn rug vaak hol helaas.
Ik ben op zoek naar een manege/stal in de omgeving van Den Haag (daar woon ik), iemand daar nog iets aan te raden? Of toch privéles bij mijn huidige instructeur, even spitten in mijn portomonnee
Zou het een optie zijn om in plaats van iedere week in de les te rijden om de week een priveles te boeken? Wat mij ook heel veel helpt is een fijn (gevoelig) bijrijdpaard
Ik leer zo veel van hem, vooral rustig en recht zitten (het scheelt ook dat hij een fabuleus zadel heeft
) Plus dat je sneller je houding vindt als je vaker rijdt, al vind ik je nu al best netjes zitten, op de rug en wat kleine puntjes na
hestejente schreef:al vind ik je nu al best netjes zitten, op de rug en wat kleine puntjes na
superwoman schreef:die kleine puntjes zijn wel hardnekkig. Daar bedoel ik mee dat die puntjes erg moeilijk zijn om af te leren, terwijl ze wel héél veel verschil zullen uitmaken zodat je verder kan komen.

Heino schreef:Goldynf: ik snap niet waarom je nu doet alsof ik zeg dat Pasha slecht verzorgd wordt. Nogmaals, het stond niet voor niets tussen haakjes, en ik heb het later nog verduidelijkt. Dus nog 1 keer: Pasha wordt gewoon goed verzorgd en is geen afdankertje in de zin dat de manege geen geld en tijd in hem stopt
Ik ga het volgende week zeker voorstellen, of ik niet ipv 2 keer manegeles 1 x privéles kan krijgen voor hetzelfde geld. Maar ik ga sowieso mijn instructeur apart nemen om wat dingen te bespreken, zoals dat terug gaan naar de basis. Want zoals je kan zien is de houding etc. van de rest van de les ook best belabberd helaas.
Gister probeerde ik dus schoudervoor te rijden ipv appuyeren, omdat hij zijn achterhand vergat, en ik hoopte dat hij daardoor wat actiever van achter werd. Ik vroeg aan mn instructeur of hij toen actiever werd, en toen was het "ja, gaat goed, appuyeer daar en daar maar". En toen was ik te overvallen om er tegenin te gaan, gebeurt helaas wel vaker. Vandaar dat ik een keer voor de les wil praten
Dingen als galopwissels enzo doe ik al helemaal niet mee, omdat dat echt gevaarlijke situaties oplevert. Als een paard ook maar 10 m achter hem zit met galloperen dan gaat hij op rem en vliegt het paard aan.
Heino schreef:Die doe ik ook niet mee, omdat we dat vaak doen door van hand te veranderen in galop en dan door te gaan in contragalop. Maar dan komt hij (naar zijn idee) te dicht bij anderen en gaat staken. Dus meestal doe ik het eerste deel mee en sla af bij het van hand veranderen
__KELLY schreef:niet mee eens, ik vind dat dit manegepaard netjes loopt.
En waarom geen appuyement als het 1 netjes wordt toegepast en 2 goed is om te oefenen om het paard lekker aan het been te lopen.
Ik krijg het iddee dat jij een beetje dit bestempeld als dit is een manegepaard dus er zit geen basis in