Utah @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesPower

Re: Utah @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 16:20

Margreth schreef:
Ik dacht huh... ik heb toch geen foto's geplaatst en een topic geopend over Utah Haha! Maar dat is dus jouw Utah en niet die van mij Knipoog
Citaat:
Utah is een kwpn merrie van bijna 7 jaar, en ZEKER niet de gemakkelijkste.
Zou dat aan de naam liggen Ach gut

Hahaha, misschien wel wieweet!

HorsesPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 16:21

jantjeuh schreef:
ik vind dat je nog al word afgerekend dat je paard op de voorhand loopt het is duidelijk te zien dat het ook met de bouw van het paard te maken heeft, en met deze bouw is het gewoon wat moeilijker om de achterhand er onder te rijden.. maar het is wel mogelijk dus werk aan de winkel!!ik sluit me aan bij de tips van de rest

Het licht ook deels aan de bouw, maar zal ook wel deels aan mij liggen. Ik ga zeker aan de slag!

horses_freak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 23:15

Heey sam,
Commentaar is al gezegt maar ik vind dat jullie echt al stukken vooruit zijn gegaan!
Dat over de achterhand, ik denk dat het deels aan haar bouw licht, dat moet nog allemaal komen.

Maar jullie twee zijn echt een superleuk team Haha!
Groetjes Sjooj

HorsesPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 23:16

horses_freak schreef:
Heey sam,
Commentaar is al gezegt maar ik vind dat jullie echt al stukken vooruit zijn gegaan!
Dat over de achterhand, ik denk dat het deels aan haar bouw licht, dat moet nog allemaal komen.

Maar jullie twee zijn echt een superleuk team Haha!
Groetjes Sjooj

Jaa, daarom komt zeker goed! gewoon hard oefenen, en dan plaats ik een nieuw topic!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 23:20

Ziet er beter uit, loopt wel wat op de voorhand dus veel afwisselen Lachen Mooie beestje zeg, veel verbetering, oeh die tweede foto vreselijk Haha! Clown niet gemeen bedoeld, zou het zelf niet fijn vinden zonder rem.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:45

Op de meeste foto's zou je je onderbenen iets meer aan het paard mogen houden, ik snap dat ze zonder rem en dat ze dan nog harder gaat (misschien) maar je houding blijft belangrijk, onder alle omstandigheden. Ik heb vroeger ook zo'n paard gereden en bij mij hielp het erg om hem constant bezig te houden, en dan bedoel ik ook de hele tijd. Zodat je paard geen tijd heeft op aan andere dingen dan aan jou te zitten denken: oftewel: voltes, slangenvoltes, wendingen, allemaal achter elkaar. Mijn oude instructeur zou zeggen: je mag geen lange zijde hebben gereden zonder dat je één of ander figuur hebt gereden, wat dan ook. Hou d'r bezig met haar focus op jou! Alle problemen moet je voorwaarts aanpakken en op één of andere manier in je voordeel gebruiken. Oefening baart kunst! Succes!

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:12

Ik krijg het idee dat je in de galop wat meer gaat staan in de beugels en daardoor dus ook onbewust je benen gaat aanspannen, waar je paard op reageert. Probeer ook in de galop op je kont te blijven zitten en onspan je benen.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:39

Ik vind het een leuk paardje om te zien, ondanks dat ze nog niet optimaal in de spieren zit, en dat ze overbouwt is.
met ene paard met overbouw is het des te moeilijker om de achterhand eronder te krijgen. Ze loopt op de foto's erg op de voorhand (kijk maar is waar ze haar kracht op zet..) Veel overgangen dus, maar dat is allemaal al gezegt. Persoonlijk ben ik meer van het schakelen, ook omdat ze zo vlugjes is.. Zo kanje ook des te meer controle op der behouden. Dus stukje middendraf arbeidsdraf, en weer een stukje naar de verzameling. Veel schijnovergangen.

Succes

HorsesPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 12:12

dankjewel, ik ga er aan werken.
Navidad: Middendraf is ook een moeilijk punt. Dan heeft ze erg de neiging der hoofd zo hoog te doen dat je geen controle meer hebt. Daar was ik al met bezig en de laatste tijd gaat de middendraf al iets beter. De galop gaat ook al ietsjes beter maar nog lang niet perfect!
Iedereen bedankt voor de berichtjes!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:38

Leuk paard, vind hem toch erg op de voorhand lopen.

Het zadel ligt naar mijn mening niet goed, de zweetbladen horen verticaal te liggen, maar deze liggen helemaal schuin naar voren. Het zadel kiept dus naar achteren.

horses_freak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:45

Ik ben even HorsesPower onder ander acount.
Het zadel ligt gewoon goed, hij is nageken, en is speciaal gepast voor haar rug. Lachen