Unique(v.gribaldi)@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

The_Stig

Re: Unique(v.gribaldi)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:48

Aifa schreef:
@ update en weetergeen; laat ik voorop stellen dat ik absoluut anti slof ben! vind het geen fijn hulpmiddel. Maar ken deze merrie en voor je eigen veiligheid als noodrem is ze nog wel eens met slof gereden. Een slof gebruiken om een gespannen paard in een houding te forceren is absoluut fout, maar dat gebeurde ook niet bij Unique. Ze liep in een eigen houdinkje (waar ze juist uit moest komen)
Hmm nouja je moet dr kennen denk ik om te snappen dat de meest ervaren ruiter toch nog liever een slofje om dit dier zag Clown

Ik ken de merrie ook en heb heel wat van haar trainingen mogen aanschouwen.........

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:18

dan nog ben ik voorstander van de slof!!!! ze doet zo niet voor niets...laat haar dan nakijken door een osteapaat of dierenarts..en ga geen hulpmiddelen eraanhangen voor de noodrem!

Luunthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:24

Erg Leuk paard, denk als je die goed aan het lopen krijgt je er een erg leuk paard aan hebt.
Ik vind je te gespannen in je armen, je armen zijn overstrekt, zo zet je ze vast en hierdoor zal je paard zich ook vast houden. Lekker naar voren rijden en hem zelf laten zakken in de hals, hij moet op eigen benen lopen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:46

Het is een leuk dier om te zien. Lachen

Ben het eens, met het commentaar dat je beter eerst je paard netjes voor elkaar kunt rijden wat betreft de basis, voordat je eraan begint te sleutelen.
Ik lees dat dit paard in het verleden nogal eens in opstand kwam, ik ben bang dat ze dit ook bij jou gaat doen, als jij teveel van haar gaat vragen.

Doe lekker rustig aan, terug naar de basis, als je dit helemaal voor elkaar hebt, kun je met appuyeren etc. bezig gaan.

Landallis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:09

Probeer je hand wat hoger te zetten en je rug recht te houden !

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:40

Er is er al zo veel commentaar gegeven, dat ga ik niet herhalen maar ik ga er wel in mee.

Verder nog een puntje van kritiek. Op de foto's van het schouderbinnenwaarts heb je je paardje veel te veel aan de binnenteugel. Het lijkt alsof je je binnenhand vast zet. Schouderbinnenwaarst rijd je juist met je buitenteugel en buitenbeen. Binnenteugel zorgt alleen voor lichte stelling.
Verder wel een heel erg leuk paardje. Lachen

Anouck_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:46

Probeer je wat te ontspannen ,
Doe je stijgbeugels ongeveer 2 gaatjes
Langer & Dan wordt het helemaal toppie !
( Dan is het een mooiere combinatie ook )

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 10:04

vind het er absoluut niet ontspannen uitzien.
Het lijkt alsof je haar naar beneden trekt in plaats van dat je haar naar beneden rijd.
vind het paard er ook erg schraal uitzien.
Ook heb ik zo mijn bedenkingen bij de ligging van het zadel.
teugels wat korten, beugels wat langer, schouders netjes naar achteren, lekker in het diepste punt van het zadel gaan zitten.
ga lekker terug naar de basis voordat je je kunstjes gaat proberen. ga lekker van voor naar achter rijden als ze nogal de nijging heeft om erachter te kruipen laat het hoofdje dan even voor wat het is. ga lekker voltetjes rijden zowel groot als klein veel overgangen/ schijnovergangen. lekker rustig aan doen, forceren kan altijd nog!!

Cuarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:56

_Irene11_ schreef:
Ze loopt af en toe wel wat diep.
Je beugels mogen wel een paar gaten langer.
Lekkere nekspier heeft ze!

idd loopt afentoe wat te diep en vind dat je beugels vrij kort zijn..
maar wel knap paardje Knipoog

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:05

Ik denk dat haar beugels niet eens zo kort zijn, maar haar benen Knipoog
Een ander zadel zal denk ook al wonderen doen, dit lijkt me niet bevorderlijk voor je houding....
Probeer em iets meer op eigen benen te laten lopen en ga daarna eens kijken naar allerlei oefeningen die nu nog niet zo nodig zijn.....

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:26

Leuk paard! Let erop dat je recht op blijft zitten. Net als de rest ga ik mee dat je beter eerst de basis kan bevestigen voordat je echt verder gaat. En schouderbinnenwaarts rijdt je niet met je binnenteugel, maar met je buitenteugel en met je been uiteraard.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 23:20

Dat je de beugels al een gaatje langer hebt gedaan helpt denk ik wel. Daarnaast vind ik dat je met jou bouw misschien beter een dressuurzadel kan nemen met niet al te lange bladen zodat je onderbenen goed contact houden met je paard.

Verder wat je zelf ook al zegt, lekker trots rechtop zitten.

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:27

ChingYi_Dino schreef:
Het zijn foto's van 14&15 juli. Beugels heb ik 1 langer gemaakt maar went nog niet echt, dus mijn houding is nog steeds bagger, wel lukt het me al mijn hakken uit te drukken.
We zijn op ong. L niveau aan het trainen en pakken ook stukjes travers erbij en paar keer geappuyeert in stap.
Ze blijkt wat vast te zitten dus train haar nu voornamelijk laag en rond en stel haar af en toe wat extra door en maken veel overgangen. Maandag ben ik ook voor het eerst hier met haar naar buiten geweest maar bij de brug werd ze helemaal panisch dus weer snel omgedraaid. Gister is Nathalie(zit ook hier op bokt) mij even komen helpen, daarna liep ze wel al beter naar beneden.
Maar heb haar soieso nog niet lang dus er is nog een hoop te verbeteren, oa mijn eigen houding en zit(ik probeer er op te letten maar valt nog niet mee die overgang van pony naar paard).
Dus wees een beetje lief met commentaar geven.

Je meldt dat je paard vast blijkt te zitten.
En ondanks dat ga je ook stukjes travers erbij pakken en appuyeren in stap?

Zou je niet eerst proberen je paard in orde te krijgen, danwel eens heel goed te laten nakijken door een erkende paardendierenarts of osteopaat, voordat je dit soort oefeningen gaat doen? Verward
Een zadelcheck lijkt me ook geen overbodige luxe.

Erg jammer van zo'n fijn paard. Verdrietig

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 19:35

bedankt voor de tips en alles, aan mijn houding ga ik werken, helaas heb ik unique weer terug moeten brengen
ze bleek toch niet zo geschikt voor mij te zijn en al zeker niet voor deurne

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 19:37

en dat na aanleiding wat mensen hier zeggen?
Of what else?
mag ook per pm hoor.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:46

ChingYi_Dino schreef:
bedankt voor de tips en alles, aan mijn houding ga ik werken, helaas heb ik unique weer terug moeten brengen
ze bleek toch niet zo geschikt voor mij te zijn en al zeker niet voor deurne

hee wat jammer! sterkte! en succes met de speurtocht na je nieuwe aanwinst!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 12:23

nee nav haar verleden, we hebben alles nagecheckt..
bedankt Update_

Anouck_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:58

Ga je een ander paardje kopen ?