ChingYi_Dino schreef:Het zijn foto's van 14&15 juli. Beugels heb ik 1 langer gemaakt maar went nog niet echt, dus mijn houding is nog steeds bagger, wel lukt het me al mijn hakken uit te drukken.
We zijn op ong. L niveau aan het trainen en pakken ook stukjes travers erbij en paar keer geappuyeert in stap.
Ze blijkt wat vast te zitten dus train haar nu voornamelijk laag en rond en stel haar af en toe wat extra door en maken veel overgangen. Maandag ben ik ook voor het eerst hier met haar naar buiten geweest maar bij de brug werd ze helemaal panisch dus weer snel omgedraaid. Gister is Nathalie(zit ook hier op bokt) mij even komen helpen, daarna liep ze wel al beter naar beneden.
Maar heb haar soieso nog niet lang dus er is nog een hoop te verbeteren, oa mijn eigen houding en zit(ik probeer er op te letten maar valt nog niet mee die overgang van pony naar paard).
Dus wees een beetje lief met commentaar geven.
Je meldt dat je paard vast blijkt te zitten.
En ondanks dat ga je ook stukjes travers erbij pakken en appuyeren in stap?
Zou je niet eerst proberen je paard in orde te krijgen, danwel eens heel goed te laten nakijken door een erkende paardendierenarts of osteopaat, voordat je dit soort oefeningen gaat doen? 
Een zadelcheck lijkt me ook geen overbodige luxe.
Erg jammer van zo'n fijn paard.