Wat zou kunnen helpen is voor jezelf nagaan waar je frustratie vandaan komt.
Ben je gefrustreerd om dat je tegen anderen op wilt boksen en het minstens net zo goed, of beter wilt doen?
Ben je gefrustreerd omdat je je een doel gesteld hebt dat misschien voor jou niet haalbaar is op dit moment?
Ben je gefrustreerd omdat je paard meer in zijn mars heeft dan jij er uit haalt (en wordt dit ook wel eens tegen je gezegd????)
Kortom...waar komt het vandaan? En vervolgens kun je er beleid op gaan maken om het op te lossen. Ga vooral weer genieten van wat jullie wel kunnen en wat wel goed gaat.
Misschien moet je de druk eens van de ketel halen en lekker buiten gaan rijden voor een paar weken (als je de mogelijkheid hebt) of gaan springen...of nog wat anders gaan doen...dat je maar weer ontspannen wordt en er lol in krijgt.
Als het zo is dat jij er mee zit dat een ander misschien meer met je paard zou kunnen bereiken zou ik zeggen: jammer dan...het is jouw paard....jij bent er gek mee. Het paard lijdt er niet onder dat hij niet op zijn top presteert. En voor mensen die zeggen dat het zonde is....het is pas zonde dat jij er frustraties over krijgt. Zonde van de tijd...want die tijd zou je ook kunnen benutten om te genieten van wat jullie samen wel bereiken!
Ik weet waar ik het over heb. Door mijn geringe lengte heb ik soms ook moeilijkheden om dingen voor elkaar te krijgen....en moet ik me er soms bij neerleggen dat bepaalde dingen voor mij niet weggelegd zijn....maar van wat wel lukt geniiet ik des te meer. Ook ik heb een paard die met een andere ruiter waarschijnlijk al verder zou zijn....nou en!