Waarom met pet rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ik rij met..

cap
162 (79%)
pet
17 (8%)
niets
21 (10%)
anders
3 (1%)

Totaal aantal stemmen: 203

Onali

Re: Waarom met pet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 08:54

pharagirlke schreef:
Een pet is lichter maar voorkomt een zonnesteek in de zomer. Het zorgt niet voor een zweethoofd maar houd wel de zon uit je ogen.

Ik snap niet waar mensen zich druk om maken. Al rijden ze met een strohoedje...Ieder zijn ding toch? Tis toch niet jouw hoofd?

Precies, in de zomer heb ik soms een pet op het is makkelijk, houd je haar uit je gezicht, geen zon in je ogen en ik hoef mn haar niet te doen.

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:10

Waar ik op stal sta is het rijden met cap verplicht. Opzich heel goed! Denk dat als het niet verplicht was ik ook wel is met pet zou rijden ipv mn cap, vooral als het heel warm is Knipoog

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:12

Ik rij vaak met pet, houdt mijn haar uit mijn gezicht (allemaal laagjes), ik heb geen last van de zon en het is mooi licht. Lachen

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:39

Ik rijd nooit met een pet. Altijd met een cap. Dit omdat ik dit veiliger vind en mijn pony haalt nog wel eens rare fratsen uit, bokken e.d., meestal kan ik dit wel uitzitten maar wanneer ik dit niet kan is het wel zo veilig als ik een cap op heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:44

Ik rijd altijd met cap, ik heb in mijn leven met paarden best wel wat dingen meegemaakt waardoor ik ben gaan beseffen dat bescherming heel belangrijk is. Zoals laatst kreeg ik tijdens het rijden bijna een steen tegen mijn hoofd die het paard naast me opgooide omdat ze erover struikelde!

Daarnaast houd de cap mijn haar lekker naar achter en de zon uit mijn gezicht Vork Als je een goede cap koopt heb je er ook vrijwel geen last van. Ik heb een hele lichte cap die je in principe niet eens voelt en ja, als ik zweet gaat het jeuken, maar dat is bij een pet precies hetzelfde verhaal.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 09:35

Ik rij vaak met pet Clown
Lekker makkelijk al je haar eronder.. hoef me haar niet met allemaal speldjes vast te maken Haha!

Gewoon makkelijk dus Clown

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:37

Ik ben echt 100.000% voor een cap en rij altijd en alles met cap, behalve op concours met mn Z paard rij ik met een hoedje.
Hmmm Nors opkijken misschien wel een beetje hypocriet nu ik het hier zo lees, zou ik daar eigenlijk ook met cap moeten rijden..... Maar ok, ik ben nog nooit van dat paard af gevallen en ik heb haar zelf beleerd en ik rij nu ongeveer 9 jaar met haar. Dus om het goed te praten, qua statistieken kan ik wel met hoedje rijden omdat het risico met dit paard dus erg klein is Knipoog

Oh ja, even over het onderwerp. Als je wel met pet rijd en niet met cap vind ik persoonlijk dat je ook net zo goed een cap op had kunnen zetten. Maar goed, mensen moeten altijd eerst een ongeluk krijgen voordat ze geloven dat het wel degelijk nut heeft die cap.

Ik heb een keer iemand gezien die viel van het paard en met het hoofd op een betonpad kwam, ze had geen cap op, nou dat wil je echt niet zien hoor, geloof mij Misselijk dat is echt smerig. Diegene is trouwens ook in coma geraakt.
Laatst bijgewerkt door Linda_E op 17-07-08 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:41

ik heb altijd met een pet gereden,kreeg barstende hoofdpijn als ik een keer met cap reed.op wedstrijd had ik ook altijd last van mijn cap.om eerlijk te zijn rijd ik nog het liefste met een pet op weet niet waarom zit lekker gewoon.
maar als ik over twee jaar daisy ga africhten dan rijd ik zeker met een cap op..
reed trouwens ook alleen met pet op paarden die ik vertrouwde ,bij zadelmak maken en moeilijke paarde zette ik wel mijn cap op.

Sharif08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:06

Ik denk tegen de zon als de zon schijnt,
en dan zit je haar ook miss niet voor je hoofd

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:14

tamaartjeee schreef:
twistermahoi schreef:
Ik rijd meestal met cap, maar heel af en toe wordt het me gewoon te warm dan doe ik een pet op, nog voor me ogen tegen de zon maar wel lekker luchtig.

Dat kan ik dan op zich wel begrijpen Knipoog
Ik mag ook niet zonder cap rijden want als ik zou vallen dan betaalt de verzekering niets.
Ik val niet zo snel maar het kan altijd gebeuren voor het zelfde geld is er een grapjas die terwijl Goofy heel braaf is ineens een rotje afsteekt dan kan hij alsnog schrikken juist omdat het onverwacht is.

Hoe kom je daarbij?
Als je een auto-ongeluk hebt en de gordel niet om ben je ook gewoon verzekerd hoor.

Oh, en ontopic: ik rij altijd met cap.
Zie niet in waarom dat ik dat niet zou doen.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:25

tamaartjeee schreef:
Ja idd haha
Er was ook een meisje die zichzelf nogal stoer vond die dacht ineens op een paard te gaan zitten om hem te beleren wat doet ze op haar hoofd? een cowboyhoed
Dat heeft toch geen nut?

Ikzelf zet nu net wel m'n cap op omdat ik m'n paard aan het beleren ben! Ik weet niet of dat dit meisje anders wel met cap reed, indien ja, dan is ze helemaal stom dat ze hem juist aflaat om een paard te beleren. Als ze anders niet met een cap reed, tja, dan moet zij het maar zelf weten.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:29

Ik rij ook vaak met pet. Dat is tegen de regen en zon. Met cap rij ik bijna nooit tenzij ik geen vertrouwen heb in het paard. Is een eigen keuze en ken de risico´s, maar dat is mijn reden waarom ik soms met pet rij Lachen

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:39

Ik rijd altijd met een Cap....
Oke eerlijk..... ik vergeet hem wel eens.... na 10 minuten denk ik mmmm wat voelt het raar op mn kop en bedenk dan dat ik mn cap vergeten ben. Ik stop dan ook om even mn cap op te zetten. Aangezien ik een jonge merrie heb lijkt me dat een vrij snugger besluit...... Maar ieder voor zich....
Kort om ik rij met cap puur voor mijn veiligheid, heb al te veel grappen van paarden mee gemaakt.

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:50

Sharif08 schreef:

Voor de zon kun je een zonnebril opzetten.
Je haar zit onder een cap toch net zo als onder een pet?

Mellamoshan: Dat een pet tegen de regen is snap ik ook niet helemaal, op je cap zit ook een klep en het zit toch ook over je hoofd?

Leg met dat maar eens uit... Haha!

Sharif08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:59

Maar iedereen mag toch zelf weten wat die op doet ik zie daar het probleem niet zo van in

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:17

Normaal rijd ik zonder iets, en nu ik van de week mijn geliefde Clown petje weer gevonden heb rijd ik daar mee als de zon schijnt.
Krijg erg snel hoofdpijn door de zon en petje helpt daar erg tegen, en mijn haren zitten me niet in de weg.

In de les rijd ik wel met cap, dan is het verplicht.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:28

Linda_E schreef:
Sharif08 schreef:

Voor de zon kun je een zonnebril opzetten.
Je haar zit onder een cap toch net zo als onder een pet?

Mellamoshan: Dat een pet tegen de regen is snap ik ook niet helemaal, op je cap zit ook een klep en het zit toch ook over je hoofd?

Leg met dat maar eens uit... Haha!

vind een cap altijd zo´n vies zweterig ding, nou moet ik zeggen dat de caps van tegenwoordig een stuk beter zijn en zit er zelfs serieus over na te denken om een cap aan te schaffen Vork

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:52

Als ze alleen niet zo belachelijk duur waren

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:10

vind ik ook een minpuntje inderdaad Vork

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:36

Dat van vies zweterig ding ben ik het helemaal mee eens! Daar had ik altijd wel last van, bah!

Maar ik heb een nieuwe cap gekocht. Is niet zo duur (rond de € 60,-) Harry Horse pro leather, die zit super en weegt niks. Hij is niet zweterig en er zitten allemaal ventilatiegaten in (ook aan de achterkant, die zie je bijna niet). Hij zit heerlijk zoals een pet en is veilig zoals een cap! Hahaha, wat een verkooppraatje Knipoog

En hij is nog mooi ook al zeg ik het zelf!
Afbeelding

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:19

Moet nu met cap rijden, maar voorheen reed ik met een pet, tegen de zon en je hebt dan geen haren in je gezicht hangen. en vaak als je dan op stal een pet op hebt kun je die net zo goed oplaten als je toch niet met cap rijdt

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:24

tanjazaffira schreef:
Ik rijd altijd met een Cap....
Oke eerlijk..... ik vergeet hem wel eens.... na 10 minuten denk ik mmmm wat voelt het raar op mn kop en bedenk dan dat ik mn cap vergeten ben. Ik stop dan ook om even mn cap op te zetten. Aangezien ik een jonge merrie heb lijkt me dat een vrij snugger besluit...... Maar ieder voor zich....
Kort om ik rij met cap puur voor mijn veiligheid, heb al te veel grappen van paarden mee gemaakt.

Heb ik ook laatst gehad. Bij ons op stal is het al bijna 10 jaar verplicht met cap te rijden. En nog af en toe vergeet ik 'm wel eens uit m'n kast mee naar stal te nemen. Zo ook laatst, ik dacht wat wappert die wind toch lekker door m'n haren... heerlijk! Na 10 minuten dacht ik..oepsie geen cap!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:33

jesito schreef:
Ik rij nooit met cap maar wel met een pet, ik heb eigenlijk altijd een pet op in mijn vrijetijd waarschijnlijk omdat ik heel stoer ben.
Clown
Iedereen hamert hier zo op een cap, maar waarom dragen we die dan niet op een fiets en ik weet zeker dat er hier zat brommerrijders zitten die hun helm op de brommer niet dragen.
Of de gordel niet om doen in de auto, ook achterin is het verplicht.
Ik vind een cap onhandig en niet fijn zitten.
Ik vind het goed dat diegene een cap dragen maar als ik soms zie met wat voor cap er gereden wordt dan denk ik dat je beter niks op je hoofd kunt hebben.
Ik denk dat het ieder voor zich is.

Het is een eindeloze discussie, en weet dat het waarschijnlijk toch niet helpt maar ik wil er toch even op reageren. Knipoog
1. Waarom is een cap onhandig? Omdat je m mee moet nemen? dat moet toch ook met je zadel, laarzen enz.
2. Het went zo hoor. Knipoog

Ik denk dat mensen zonder cap gaan rijden maar met petje omdat ''de toppers'' dat ook doen.
Er worden dan nog wel meer redenen genoemd zoals tegen de zon. Maar denk dat ''het aanzicht'' de voornaamste reden is.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 07:20

Ben niet zo´n meeloper hoor henkjan Clown
Ik rij met pet omdat ik dat zelf fijn vind zitten en niet omdat de topruiters het ook doen.

Linda_E, helemaal met je eens dat caps intussen een stuk verbeterd zijn, heb laatst nog staan kijken bij wat caps. het zijn niet meer van die vieze zweterige dingen en zien er nog best uit. Is nog 1 minpunt aan die dingen en dat is dat je altijd zo´n groot hoofd ervan krijgt hahah :p
binnenkort als ik weer kan gaan rijden ga ik er ook weer eens voor kijken, misschien dat ik dit keer wel kan slagen. Knipoog

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 07:30

Als het heel warm is rij ik liever niet met cap (zweten, hoofdpijn etc.), maar zonder iets heb je de hele tijd last van de zon. Dus dan rij ik met pet, dat houd gelijk al m'n irritante haar uit m'n gezicht Lachen