Zena poging @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zena poging @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:55

Dat komt omdat we pas 1 les achter de rug hebben, en Monique dit nog erg moeilijk vind, en het paard errug onstabiel is in haar hoofd.

Maar geloof me, er zitten echt wel heeele mooie momenten tussen!

En Monique heeft zeker haar been er wel aan, alleen ze moeten beiden nog leren doseren, en paard is dus nog erg jong!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:56

laat ik het dan anders zeggen, ik zie een niet echt actieve achterhand, deze nageefelijkheid word in mijn mening dan ook niet echt "gereden"

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:56

nouja, jullie zijn in ieder geval goed opweg, als je wat aan mijn tips denkt te heben doe er dan wat mee, laat het anders naast je liggen

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 17:59

Charlottte schreef:
laat ik het dan anders zeggen, ik zie een niet echt actieve achterhand, deze nageefelijkheid word in mijn mening dan ook niet echt "gereden"

Het actief rijden van de achterhand zijn we nog volop aan het trainen. Je kan helaas niet verwachten dat zena binnen 2 maanden supergoed loopt. Ik heb/ben deze merrie zelf aan het inrijden onder begeleiding van 2 zeer goede ruiters nl jolijn en herma sikking.
Ik heb ook alle tijd om deze punten te verbeteren.

Mochten er nog andere bokkers advies willen geven, plaats dan gewoon je reactie Knipoog
Ik neem alle informatie mee met de volgende training.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:59

Misschien omdat we daaraan werken?
Ze hebben niet voor niets les he Knipoog

En niet iedere ruiter krijgt dat binnen een bepaalde tijd voor elkaar!

Ik vind dat je nu een beetje pietleuterig bezig bent voor een combinatie die pas net begonnen is, vrij groene ruiter met vrij groen paard, en dus zoals je leest ook net begonnen met lessen!

Misschien dat jij het allemaal al super kan, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat al kan!

Jammer hoor, dat er zo meteen weer iemand een deuk in zijn zelfvertrouwen qua rijden op moet lopen!

Ik ga verder niet meer in discussie, ik en Monique weten waar we aan werken, en dat, en lol hebben in het rijden (paard EN ruiter) is het belangrijkste!

Monique: je bent super bezig! Ga zo door Ja

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:02

Ik zeg ook niet dat het allemaal meteen perfect moet,
ik wil alleen tips geven waar ik aan zou werken, zodat het beter wordt.
en dat er dan zo'n discussie ontstaat , dat is dan maar zo.

en ik ben blij dat je er wat mee gaat doen, daarvoor heb ik deze tips ook willen geven Knipoog

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 18:03

Ik ben idd pas "serieus" aan het rijden. Daarvoor altijd recreatief. Maar door een val van een paard (meegesleurdt een heel stuk) ben ik heel onzeker met rijden. En helaas merk je dat aan mijn rijden. Dus vandaar deze 2 zeer lieve dames die me op weg helpen om alles weer voor elkaar te krijgen.

En zena is een superbrave merrie, die ook alles zeer goed oppakt en ik hoop ver te komen met haar. maar voornaamste is dat ik plezier heb met haar en alles op een rustige relaxed manier gaat.

En als je vraagt waarom een groene merrie? Ik ken zena al vanaf dat ze 2 is en ik heb haar alle basisdingen aangeleerdt en we zijn een echte team. De rest komt allemaal goed.
Laatst bijgewerkt door chance op 15-07-08 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:05

ik ken die onzekerheid, heb een aantal ongelukken gehad met de paarden.
En het is absoluut niet bedoeld om je onzekerder te maken, maar ik heef alleen tips over wat er beter kan, zodat je daar aan kunt gaan werken, zodat je het beter kunt maken.

Maarloeesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:05

Ziet der wel leuk uit, alleen je moet je tenen iets meer naar binnen doen.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 18:06

Dat gaat helemaal goed komen. Ik zal proberen de komende tijd regelmatig een @work topic openen om te zien of jullie vooruitgang zien Knipoog

@maarloesss, Ik zal op mijn tenen letten Knipoog

Koeii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 08:42

Ik was dit topic een beetje aan het volgen en ik ben nogal nieuw hier dus ik weet niet of ik iets een beetje offtopic kan vragen?

Maar ik zit zelf een beetje met hetzelfde: ik vraag me af of ik de achterhand er goed bij heb en zo ja hoe voel ik dat en zo nee wat moet ik precies doen dan om die achtehand er beter bij te hebben?