Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

En mennnn die ES Irish staat echt séxy!!!! 
wel goede oefening voor jullie beide! Volgende keer daar op het terrein zal het er al heel anders uitzien 

Kim_Bisous schreef:Thanx voor de tip Brendatjee! Dit probleem heb ik inderdaad. Kun je het begrip buiklijn korter maken even uitleggen?
Je hebt gelijk ze is inderdaad scheef. Als ik longeer longeer ik met enkele longe. Ik heb het wel eens geprobeerd hoor met een dubbele longe maar mijn pony ontploft nog wel vaak waardoor ik onzeker te werk ga omdat ik bang ben dat ze in de lijnen blijft haken. Ik moet er wel bij zeggen dat als ik haar longeer de scheefheid stukken minder is. Dus de oorzaak ligt grotendeels bij mij. Ik hoop dat ik het rijtechnisch op kan lossen anders ga ik hulp inschakelen van een Osteo oid. Over het filmpje, nee er staat niet zoveel spanning op de teugels. Op sommige momenten meer dan noodzakelijk maar ik trek haar niet in de krul oid. Bedankt voor je reactie 
Het op kracht rijden valt in de praktijk mee, net zoals in mijn vorige berichtje: er staat op sommige momenten meer kracht op dan noodzakelijk waardoor ik eerder los moet late maar in de krul trekken nooit. Over mijn binnenhand, helemaal gelijk hier moet ik aan werken. Kunstjes doe ik nog niet aan, ik weet niet wat je onder kunstjes verstaat? De tip over schoudervoor is een goede, ben ik al mee bezig maar dit lukt de ene keer beter dan de andere keer. Haha tja over mijn hoofdstel heeft iedereen een uitgesproken mening
maar dat is smaak. Bedankt voor je reactie

Maar dta doe ik niet
Wat een mooie pony zeg !
)