Up to Date (v. Ulft) @ Dressuur training.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jess

Re: Up to Date (v. Ulft) @ Dressuur training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:38

Hey Mel, ziet er steeds beter uit. Je mag wel wat been van mij lenen Tong uitsteken
Echte tips kan ik verder niet meer geven want alles is hier eigenlijk al zo'n beetje gezegd.
Als je ze nou ook nog zover krijgt om d'r rug los te laten kun je nog beter zitten ook en dat komt je hele houding ook weer ten goede.
Echt jammer dat ik er de 27ste niet bij kan zijn!!!!

Luunthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:18

Leuk paard!! Mooi stevig gebouwd.
Maar idd hij is wel wat aan de bolle kant, er mgen wel wat pondjes af.
veel succes met je wedstrijden.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:22

Leuk paard heb je. Probeer je tenen niet af te steken naar buiten en inderdaad denk aan je handen de teugels wat korter en dan kun je je handen ook beter voor je neer zetten. Doordat je teugels wat lang zijn vind ik het beeld niet echt vriendelijk.

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 19:09

Fijn bewegend paard. Let op je benen dat die niet een eigen leven gaan leiden. Teugels 10 Km korter (dit overdrijf ik natuurlijk een beetje maar je begrijpt het vast wel Tong uitsteken )

Ik vind je paard wel een beetje te dik eigenlijk. Als ze slanker is is ze waarschijnlijk nog flexibeler en beter te buigen en kun je dr nog meer gymnastiseren.

Veel succes verder!!!!

Landallis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:09

Comentaar is al gegeven, naar mijn mening zijn je beugels ook net iets te lang Bloos ?

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:56

Ja zo'n idee had ik ook, dat je beugels net wat te lang waren.
Je hebt ook een beetje een stoelzit, probeer je benen en voeten ook echt rondom het paard te houden en verder naar achteren.
Verder heb ik het idee dat je afentoe je binnenhand vastzet, als je stelling vraagt, is heel goed, maar probeer dan wel je hand te ontspannen..
Verder loopt het paard echt heerlijk ontspannen!
En schouders naar achteren Lachen

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 12:19

jesskn schreef:
Hey Mel, ziet er steeds beter uit. Je mag wel wat been van mij lenen Tong uitsteken
Echte tips kan ik verder niet meer geven want alles is hier eigenlijk al zo'n beetje gezegd.
Als je ze nou ook nog zover krijgt om d'r rug los te laten kun je nog beter zitten ook en dat komt je hele houding ook weer ten goede.
Echt jammer dat ik er de 27ste niet bij kan zijn!!!!

Is goed, wanneer kom je het been brengen?? Haha!
Ik vind het ook jammer dat je er niet bij bent met ons B debuut! Huilen

Bedankt voor de overige reacties!
Dinsdag les gehad en ik kreeg complimenten van mijn instructrice, we waren erg vooruit gegaan. Vanavond heb ik een extra les, dit i.v.m. het aankomende concour. Normaal heb ik 1x per week les, maandagavond.

We zijn momenteel bezig met de achterhand actiever te maken, regelmatig een pasje wegrijden en weer terug nemen. De teugels houdt ik al meer op 1 lengte dus dat is positief.

En tja, die overtollige kilo's. Ze heeft het gewoon té goed. Nagelbijten / Gniffelen
Ze krijgt maar 2x dgs 1/4 muesli en staat van 10.00-19.00u in de wei.
Ze word regelmatig bereden.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 11:19

Nog verdere tips of bruikbaar commentaar??

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:15

Dat wordt punten scoren!!!
Vind dat de beugels absoluut geen gat langer moeten, aan je beenligging te zien eerder een gat korter (gaatjestang, spijker of slag, ken t probleem).
De eerste vind ik een super voorbeeld van hoe een paard hoort te lopen met losrijden..

Heel veel succes van t weekend!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 16:31

Bedankt voor je post, ik hoop dat je gelijk hebt.
Het zou leuk zijn om in je B debuut een WP te pakken!
Foto 1 is ook van het losrijden, ik pak ze niet meteen op.

Zondag is het dan zover, onze eerste, officiële wedstrijd.
Ik ben nu al zenuwachtig haha.

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:49

Mischien zou het goed zijn de beugels een gaatje langer te doen? het is te proberen, want je moet er neit uitzien alsof je in zo'n springhouding zit Knipoog

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 16:32

hey meis! Ik ken je wel niet persoonlijk maar heb jullie een keer als combinatie op concour gezien (volgens mij!) want jullie komen me erg bekend voor.

Het meeste commentaar is al gegeven, probeer hem enkel wat meer recht te stellen in de middendraf, dan denk ik persoonlijk dat die der net wat beter uit zou komen. Als je stelling vraagt op links, probeer dan je rechterteugel tegen de hals aan te houden (het lijkt of je allebei je handen erg breed zet op foto 2) en probeer hem op dat moment van achter goed acktief te houden, zodat die fijn onder blijft treden..

Ik ben eigenlijk wel benieuw hoe het op je eerst volgende concour gaat Knipoog Succes iig, gaat helemaal goed komen denk ik.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 16:38

@ mars_loves; zoals al eerder gezegd, dan ga ik mijn hakken optrekken en da's ook niet de bedoeling. Ik heb nou eenmaal korte beentjes.. Bloos

@ Navidad; wij hebben eens 2 onderlinge gereden in Zeddam, dus je kan ons goed gespot hebben. Tong uitsteken Het gaat steeds beter maar ik vind het lastig om de teugels op één lengte te houden, waardoor ik mijn handen breed gaat zetten om contact te blijven houden.
Lastige eigenschap! Schijnheilig

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 17:01

ik weet het.. heb het zelf ook een erg lange tijd gedaan.. en het sluipt er makkelijker in dan dat je het eruit krijgt.. komt wel goed, probeer jezelf enkel alleen steeds weer erop te attenderen.. Zolang je het zelf in de gaten hebt, gaat het er ook wel weer uit Haha!