Puber!!!Zion (GribaldixSultan)@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tody

Re: Puber!!!Zion (GribaldixSultan)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:56

Citaat:
Blijkbaar verlies je tijdens het baren ook al je lef,
ROFL Mooi geformuleerd, en zit zeker een kern van waarheid in! (Als ik zo eens om me heen kijk....)

Wat het rijden betreft: Duidelijk zijn gaat ook met zachte handen. Maar wees wel duidelijk! Als je hem even wat uit wil laten lopen dan moet dat kunnen, maar jij beslist wanneer en waar. En ook dat kun je netjes rijden, met controle en de juiste houding. Van jezelf nog meer dan van je paard. Tempocontrole is de allereerste basis, het absolute grondbeginsel. En wegrennen met de neus in de lucht, zoals op de derde foto, is natuurlijk helemaal uit den boze.... Gelukkig kijk jij nog wel vrolijk, en je paard later ook wel weer. Ze zijn zo ondeugend, maar daarom juist, wees altijd consequent.

Ben benieuwd hoe de les ging!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 19:03

Ziet er super uit! En wat een mooi paard! Haha!
Wat zijn die pubertjes toch stout he... Duivel
Vind dat je hem erg mooi hebt lopen ondanks dat ie stout is Tong uitsteken

Btw, wat een schattig kindje heb je!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 20:23

Net terug van les. Ik heb mezelf een flinke skup onder mijn bips gegeven, en het ging echt veel beter. Mijn instructrice had eerst even staan kijken en was er erg over te spreken. Meteen vanaf het begin aan controle gewerkt. Elke keer als hij in stap te hard ging, stilgezet en toen viel het kwartje eigenlijk best snel.
Alleen de linkergalop was nog even hangen en wurgen, omdat hij echt niet naar mijn linkerbeen luisterde. Toen moest ik hem een flinke stamp geven van mijn instructrice, want hij liep er gewoon dwars doorheen. Met een aardig venijnige bok als gevolg, maar ik ben blijven zitten en we hebben nog gegaloppeerd. Nu zo volhouden Haha!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 04:41

nou ik vind het er al wel netjes uitzien.
Commentaar wordt eigenlijk al gegeven. Super dat je les nu goed ging.

En probeer niet te afwachtend te zijn.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 09:09

Thanks Marjolein. Als het weer een beetje meewerkt, komt mijn hubbie zondag weer foto's maken. Kijken of de schop onder mijn kont echt geholpen heeft, gister liep hij ook weer fijn. Alleen in de linkergalop ging hij even flink op hol, maar ik heb hem kunnen corrigeren. Hopelijk zijn die grapjes nu een eind voorbij. ( of in ieder geval dit grapje ).

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 09:19

Kel2004 schreef:
Ik zou in dit stadium eerst eens kiezen voor controle!
Teugels vele malen korter, been er gewoon mooi aanhouden en werken aan tempo controle. Op deze manier kan je wel leuk denken: op eigen benen lopen, recht richten en weet ik niet wat allemaal, maar dit paard heeft duidelijk de teugels in handen.
Ik zou hem eens iets ronder instellen, lager en dan eerst controle, wil paard harder, neem jij terug, komt paard terug, wil jij harder.
Totdat hij luistert en daarna een keer neusje eruit.

Succes ermee, paard heeft het wel in zich Ja

Hier ben ik het mee eens. Juist niet uit laten rennen omdat je paard dat graag wil, dan zou ik hem liever een keer goed op de rem zetten. Nee = nee!
Ik vind hem in je vorige topic beter lopen dan nu. Kan me voorstellen dat je wat banger bent geworden omdat hij door het hek is gegaan maar ik denk dat hij je vooral uitprobeerd. Rij anders een poosje alleen met begeleiding. En vooral consequent en streng zijn voor hem. Hij mag nooit het tempo voor jou gaan bepalen. Succes! Het is een leuk dier dus gaat vast helemaal goed komen met jullie!

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:16

Ik heb trouwens een foto van Sultan.

Jouw paad lijkt er qua uiterlijk veel op.

Afbeelding

Dit is het paard dat bij ons staat, ook van sultan.

Afbeelding

En jouw knapperd.

Afbeelding
Die koppies lijken allemaal op elkaar vind ik...

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:05

Hey Erleyne,

Leuk om te zien dat je al aan het rijden bent met de reus! Jammer dat je tegen dergelijke problemen aanloopt want dit duidt op gebrek aan respect. Bij wie les je, en waar besteed je aandacht aan?!

Groeten Akash!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 14:32

Hey Akash! Leuk je hier te zien. Hij is aardig uitgegroeid hè, weinig meer te zien van de trekpaardjaarling die we gekocht hadden.
Ik les bij Ina, en we werken vooral aan mijn controle ( en niet alleen onder het zadel, hij is echt lekker aan het puberen namelijk). Ik ben een beetje een poeperd geworden na mijn bevalling ( net alsof ik daarvoor zo'n enorme held was Bloos ).
Sinds afgelopen week gaat het eigenlijk een stuk beter, de woorden van de bokkers hier hebben me weer even rechtgezet Knipoog Ik zal binnenkort weer eens nieuwe foto's plaatsen.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:41

Leuk om te horen dat het lijkt te helpen. Dat is ook waarom ik zelf absoluut niet zonder les kan. Af en toe moet iemand gewoon even weer alles zeggen waar ik zelf te makkelijk mee ben. En zoals je zelf al zegt, zowel in het zadel als ernaast.

Ben benieuwd naar nieuwe foto's.

Cador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:00

Geniet van je leuke paard en knappe dochter

Kimm1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 18:46

Ziet er goed uit ondanks de spanning af en toe.
Let soms ook even je houding, soms wat meer achterover en je handen rechtop.

Veel plezier nog met dit leuke paard!!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 10:17

Bedankt!
Omdat het gezeur maar eens afgelopen moet zijn ( van mijn kant Bloos ), heb ik hem gisteren meegenomen naar de groepsles. Meneer heeft zich voorbeeldig gedragen, zelfs in galop. We hebben echt 10 stappen vooruit gezet deze week!