Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
het heeft namelijk vrijwel niets met energie te maken.Citaat:Longeren bij een paard dat onder je weg loopt heeft geen zin Knipoog het heeft namelijk vrijwel niets met energie te maken.
KiWiKo schreef:Ik vind het NU wel verstandig dat je met slof en sporen rijd.......

, luister naar je paard, hij doet het echt niet om jou te pesten.Ineke2 schreef:KiWiKo schreef:Ik vind het NU wel verstandig dat je met slof en sporen rijd.......
En waarom dan wel?
Naar mijn idee word hij alleen maar veel sterker zolang de TS er maar aan blijft hangen zoals ze nu doet op de foto's. Als zij niet ontspant, hoe kan dat paard dan lekker gaan lopen?
Bubsj schreef:Wat ik zie, een drammerig verkrampt paard dat onder je weg loopt, een een ruiter erboven op die net zo verkrampt zit als het paard.
Ik snap het wel, het naar achteren zitten en het tegenhouden van voren. Wat ook al eerder gezegt wordt, bij een paard dat te snel gaat, voorwaards houden! Voltes rijden, meer lengte in je teugel en been been been. Jij begrenst hem zo van voren dat hij juist daardoor gaat drammen, en laten we wel wezen, van een paard a 500 kilo, win je dat touw trekken niet.
Longeren bij een paard dat onder je weg loopt heeft geen zinhet heeft namelijk vrijwel niets met energie te maken.
Met het sporen rijden laat ik een beetje bij jou. Je geeft aan dat je ze om had omdat hij op de volte door je buitenbeen liep? Vaak zie je dat juist de 'snelle' paarden erg slecht aan het been zijn, omdat veel ruiters ze maar 'laten' lopen. Ook hier weer, veel overgangen rijden! Sporen mogen in iedergeval geen reden zijn voor het 'snelle' weglopen van jou paard (en mag je opzich dus best omlaten, mits je een stille beenliggen hebt). Veel van deze 'snelle' paarden lopen ook veel op de voorhand, hangen in de armen van de ruiters. Vergeet niet een paard rij je van achter naar voor again, eerst voorwaards rijden dus!
Wat gebeurd er als je hem tijdens het rijden loslaat? Hangt hij echt op jou armen (omdat je verteld dat je daar last van krijgt) of komt het echt omdat jij hem blijft tegenhouden. In dat eerste geval, ga eens bezig hem op zijn eigen benen te laten lopen. Veel overgangen, figuren en tempo wisselingen rijden.
list][/list]