Help !! Mijn rijhouding te verbeteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisan_Royal

Re: Help !! Mijn rijhouding te verbeteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:26

Soms heb ik hetzelfde probleem, er werd dan altijd tegen mij gezgd dat ik mijn been heel erg ver van mijn paard moest houden en dan moest laten zakken.

ik zou vooral niet gaan klemmen

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 01:36

Ik had het tot heel kort geleden ook dat ik telkens mijn beugels verloor in draf en galop. Ben er nu een aantal keer heel erg op gaan letten (dus in de eerste plaats op beenhouding en daarna pas op het tempo van het paard) en nu gaat het prima, ben mijn beugels niet meer verloren. Dus nadruk op je benen lang maken, niet klemmen maar op je beugels rusten. Aandrijven kan je daarna wel makkelijk aanleren.

Het nemen van zitlessen kan enorm helpen, dan wordt je steeds met je houding (en wat er mee mis is) geconfronteerd en weet je ook waarop je moet letten en welke fouten je maakt.

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 02:34

als je gaat klemmen steun je niet genoeg meer op je beugels waardoor je voeten er weer door schieten..
Probeer idd je hak uit te drukken, maar maak vooral ook je been lang door je knie een beetje naar beneden/achteren te drukken...zo krijg je meer druk op je beugels!!

JoeLove92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:29

gewoon ermee beginnen je hakke overdreven ver naar beneden te duwen
misschien helpt het

gr.