Renate en ik aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovely82

Re: Renate en ik aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:11

Je weet als je dit op bokt plaats dat je zulke reacties kunt verwachten, je vraagt ook om een mening/reactie, daar zitten dus ook dit soort reacties tussen. Inplaats dat je het ziet als een aanval kun je er ook iets mee doen. Aan sommige opmerkingen heb je ook niets maar er zit genoeg opbouwend kritiek tussen van medebokkers waar je dus gebruik van kunt maken. Niet alleen het slechte er van zien Knipoog

Je hebt een leuke pony onder je kont en met een beetje meer zelfvertrouwen gaat het allemaal lukken Ja
Laatst bijgewerkt door lovely82 op 12-07-08 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

pubelia schreef:
Anoniem schreef:

je hoeft je niet aangevallen te voelen. wij zeggen gewoon wat we zien. je topic staat op de haw en daar hoort commentaar gegeven te worden wil je geen commentaar zal je je topic op de ITP moeten zetten

Tuurlijk voel ik me aan gevallen. Ik kan niet begrijpen dat mensen dat allemaal van een foto kan af zien. Is een moment opnamen. Ik was er bij ik reed en mijn intructrice stond erbij. Denken jullie nou allemaal werkelijk waar dat mijn instrutrice niet zou zeggen als ik niet humaan voor mn paard zou zijn? Lijkt hier nml wel als ik jullie reactie's lees. Eerst plaats ik foto's en krijg ik een heel topic vol met alleen maar dat ik te dik zou zijn (+6 topics), nou werk ik aan allerlei dingen, en ik heb geen makkelijke pony. Een gemiddelde ruiter kan mijn pony niet rijden.

En hier word eingelijk altijd naar de negatieve dingen gekeken, maar kunnen jullie ook positieve dingen zien. (de laatste 2 a 3 foto's zit haar achterhand er echt wel onder)

Beugels kunnen niet meer korter. En haar een langere hals geven gaat niet...

het is idd een moment opnamen maar op die moment opnamen "moeten" wij commentaar geven. verder ken ik jou instructice niet maar ik ga er vanuit dat dat een goede instructirice is. verder is er bij mij iig nog geen woord gevallen over je gewicht en ik vind het verder super dat je aan het afvallen bent. en of je een makkelijke pony heb of niet is niet te zien op de foto's en wij beoordelen op wat we zien. verder weetje als echte bokker dat op de HAW meestal alleen de min punten worden benoemt. verder over je beugels gewoon een gaatje bij maken bij je riemen. en haar meer lengte in de hals geven doe je door de teugel langer te laten. en zelf rustiger te gaan licht rijden zelf zwaar maken en op die manier je paard terug rijden zo kun je haar meer lengte in de hals geven en toch op normaal tempo laten lopen. en dit lukt niet in 1 keer niet in 1 week mss niet in 1 maand mss zelfs niet in 1 jaar maar het is mogelijk als je maar door zet !

horsieslii

pubelia schreef:
welke waslijntjes Clown

Staat niet op de foto, maar je had ze soms wel even.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:12

hoezo kan je haar niet meer lengte in de hals geven?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 15:14

[quote="Gast2710"]het is idd een moment opnamen maar op die moment opnamen "moeten" wij commentaar geven. verder ken ik jou instructice niet maar ik ga er vanuit dat dat een goede instructirice is. verder is er bij mij iig nog geen woord gevallen over je gewicht en ik vind het verder super dat je aan het afvallen bent. en of je een makkelijke pony heb of niet is niet te zien op de foto's en wij beoordelen op wat we zien. verder weetje als echte bokker dat op de HAW meestal alleen de min punten worden benoemt. verder over je beugels gewoon een gaatje bij maken bij je riemen. en haar meer lengte in de hals geven doe je door de teugel langer te laten. en zelf rustiger te gaan licht rijden zelf zwaar maken en op die manier je paard terug rijden zo kun je haar meer lengte in de hals geven en toch op normaal tempo laten lopen. en dit lukt niet in 1 keer niet in 1 week mss niet in 1 maand mss zelfs niet in 1 jaar maar het is mogelijk als je maar door zet ![/qoute]

nee bij renate heb ik dat 2 jaar volgehouden, maar dan word ze onbestuurbaar. En nee dat wil je echt niet bij haar. Er zitten nog genoeg gaatjes in de riemen, maar als ik ze nu nog 1 gaatje korter doe kom ik over dat blad heen (kom ff niet op de naam) Ik kan goed lichtrijden. Alleen mn buik zit in de weg, en dat rijd niet lekker. (vandaar het lijnen)

maar hoe jij het nu zegt komt het al heel anders over...
Laatst bijgewerkt door pubelia op 12-07-08 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:15

Wat ik zie als ik naar deze foto's kijk is dat je soms je hakken optrek om aan te drijven. Probeer deze uitgedrukt te houden en met je kuit te drijven.
Bovendien ziet het er in mijn ogen ook naar uit dat je teveel druk op de teugels hebt en jezelf er aan optrekt. Probeer meer mee te gaan met de beweging en daardoor zelf uit het zadel te komen inplaats van de teugels hier (deels) voor te gebruiken. Misschien kun je een paar zitlessen nemen?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 15:16

laura1987 schreef:
Wat ik zie als ik naar deze foto's kijk is dat je soms je hakken optrek om aan te drijven. Probeer deze uitgedrukt te houden en met je kuit te drijven.
Bovendien ziet het er in mijn ogen ook naar uit dat je teveel druk op de teugels hebt en jezelf er aan optrekt. Probeer meer mee te gaan met de beweging en daardoor zelf uit het zadel te komen inplaats van de teugels hier (deels) voor te gebruiken. Misschien kun je een paar zitlessen nemen?

heb je ook nog nieuw commentaar om niet terug te vallen steeds in het zelfde? Als je terug leest is hier al allemaal een antwoord op gegeven

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:17

Ik heb een beetje het idee dat ze zich opkrult voor het elastiek , op de foto's dat ze "rond" loopt loopt ze achter de loodlijn. Omdat je zegt dat je veel druk op de teugels moet hebben omdat je anders een "crossmonster" hebt, zou ik zeggen dat je eerst toch meer aan de tempocontrole moet gaan werken (zonder elastiek) voordat je haar nageeflijk wil gaan rijden. Anders blijf je maar trekken en het doel is toch dat je je pony in een ontspannen aanleuning kunt rijden neem ik aan Lachen .

Dus ik zou zeggen, wel je hand durven loslaten, als ze daarop gaat rennen zul je dat toch anders moeten oplossen dan haar continue vasthouden. Bij het ene paard werkt het dan beter om te laten lopen en continue voltes en wendingen te rijden om het paard zo ontspannen op de zit terug te laten komen, het andere paard moet je bij je houden door te ontspannen en dan een korte ophouding te maken als ze onder je weg wil lopen. Je zal haar toch moeten leren wachten op jou!

Als ze een keer zo achter de loodlijn kruipt is niet erg, maar prober haar dan weer uit te schuiven richting voorwaarts neerwaarts, zodat ze niet in een houdinkje blijft lopen.

Ik vind het verder een erg mooie haf, succes ermee!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:19

Sodeletuut schreef:
hoezo kan je haar niet meer lengte in de hals geven?

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:19

pubelia schreef:
laura1987 schreef:

heb je ook nog nieuw commentaar om niet terug te vallen steeds in het zelfde? Als je terug leest is hier al allemaal een antwoord op gegeven

wees blij dat je bruikbaar commentaar krijgt..ga er eerst iets aan doen en daarna ons af lopen zeiken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:20

pubelia schreef:
Anoniem schreef:
het is idd een moment opnamen maar op die moment opnamen "moeten" wij commentaar geven. verder ken ik jou instructice niet maar ik ga er vanuit dat dat een goede instructirice is. verder is er bij mij iig nog geen woord gevallen over je gewicht en ik vind het verder super dat je aan het afvallen bent. en of je een makkelijke pony heb of niet is niet te zien op de foto's en wij beoordelen op wat we zien. verder weetje als echte bokker dat op de HAW meestal alleen de min punten worden benoemt. verder over je beugels gewoon een gaatje bij maken bij je riemen. en haar meer lengte in de hals geven doe je door de teugel langer te laten. en zelf rustiger te gaan licht rijden zelf zwaar maken en op die manier je paard terug rijden zo kun je haar meer lengte in de hals geven en toch op normaal tempo laten lopen. en dit lukt niet in 1 keer niet in 1 week mss niet in 1 maand mss zelfs niet in 1 jaar maar het is mogelijk als je maar door zet ![/qoute]

nee bij renate heb ik dat 2 jaar volgehouden, maar dan word ze onbestuurbaar. En nee dat wil je echt niet bij haar. Er zitten nog genoeg gaatjes in de riemen, maar als ik ze nu nog 1 gaatje korter doe kom ik over dat blad heen (kom ff niet op de naam) Ik kan goed lichtrijden. Alleen mn buik zit in de weg, en dat rijd niet lekker. (vandaar het lijnen)

sorry als het bot over komt zo was het iig niet bedoelt. Verder over het zweetblad mss een ander zadel een keer proberen ? met kortere zweetbladen ? dat zo mss al heel wat helpen. en een ander bitje proberen of heb je dat al gedaan om te kijken of ze dan ook onbestuurbaar blijft ?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:21

wendy_x schreef:
pubelia schreef:

wees blij dat je bruikbaar commentaar krijgt..ga er eerst iets aan doen en daarna ons af lopen zeiken Knipoog

Bovendien had ik nog nergens gelezen dat zitlessen wellicht kunnen helpen?
Als je geen commentaar wil zet je foto's dan ook niet op HAW
Wordt hier erg boos om want ik geef gewoon goedbedoeld advies. Beledig je niet, scheld je niet uit, zeik je niet af

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:22

Anoniem schreef:
pubelia schreef:

sorry als het bot over komt zo was het iig niet bedoelt. Verder over het zweetblad mss een ander zadel een keer proberen ? met kortere zweetbladen ? dat zo mss al heel wat helpen. en een ander bitje proberen of heb je dat al gedaan om te kijken of ze dan ook onbestuurbaar blijft ?[/quote]

Volgens mij komt alles trouwens bot over in haar ogen.
Ik heb het idee dat de TS niet echt op tips/advies zit te wachten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:22

@TS, ik vind je erg aanvallend reageren.
Er worden hier bruikbare tips gegeven, en als je daar niet tegen kunt, dan moet je geen topic plaatsen.
Je bent de enige die hier aanvallend aan het reageren is. De rest probeert je alleen maar te helpen.

Het valt me op een aantal foto's op dat je uit balans bent tijdens het lichtrijden. Dan lijkt het alsof je naar voren valt en daarbij steun zoekt op de teugels waardoor je Renate (onbewust) in haar mond zit.
Probeer meer achterover te zitten. Doe desnoods je beugels een gaatje korter en kijk over haar heen. Schouders naar achter, en dan zit je al een stuk stabieler.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 15:23

WowAmigo schreef:
Ik heb een beetje het idee dat ze zich opkrult voor het elastiek , op de foto's dat ze "rond" loopt loopt ze achter de loodlijn. Omdat je zegt dat je veel druk op de teugels moet hebben omdat je anders een "crossmonster" hebt, zou ik zeggen dat je eerst toch meer aan de tempocontrole moet gaan werken (zonder elastiek) voordat je haar nageeflijk wil gaan rijden. Anders blijf je maar trekken en het doel is toch dat je je pony in een ontspannen aanleuning kunt rijden neem ik aan Lachen .

Dus ik zou zeggen, wel je hand durven loslaten, als ze daarop gaat rennen zul je dat toch anders moeten oplossen dan haar continue vasthouden. Bij het ene paard werkt het dan beter om te laten lopen en continue voltes en wendingen te rijden om het paard zo ontspannen op de zit terug te laten komen, het andere paard moet je bij je houden door te ontspannen en dan een korte ophouding te maken als ze onder je weg wil lopen. Je zal haar toch moeten leren wachten op jou!

Als ze een keer zo achter de loodlijn kruipt is niet erg, maar prober haar dan weer uit te schuiven richting voorwaarts neerwaarts, zodat ze niet in een houdinkje blijft lopen.

Ik vind het verder een erg mooie haf, succes ermee!

Dank je wel, hier heb ik wat aan!

Ik rijd haar alleen op de volte. Ik laat haar vaak los, aan het einde van de les had ik haar ook bijna alleen maar los. En ik ben het nog steeds met mij en mijn instructrice eens, ze liep vandaag erg lekker. Ze loopt overigens niet de hele tijd achter de lood lijn, maar vaak als ze iets moeilijk vind kan je haar daar vinden...

kijk maar: (dit is zo goed als niet meer achter de lood lijn...)

Afbeelding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:25

mag ik ook een reactie pubelia?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 15:26

Ik ben niet de enige die hier bij de reacties van sommige mensen het aanvallend vinden. Dus nee het ligt niet aan mij. Ik vind niet alles aanvallend.

Als ik goede tips wil vraag ik die wel aan mn instructrice. Ik wil alleen weten of jullie vinden of ik vooruit ben gegaan. En als ik dan bijna alleen negatieve kritiek krijg (waardoor al ongeveer 6 topics van mij gesloten zijn omdat de mods dat ook vonden) heb ik het nu gedaan...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 15:26

Sodeletuut schreef:
mag ik ook een reactie pubelia?

dat heb je al, lees het topic maar door

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:26

Het plaatje ziet er verre van prettig uit. Je hindert hem door je rijkunsten en gewicht. Natuurlijk is het zo dat iedereen niet direct perfect rijdt en het dus niet altijd even prettige situaties voor het paard/pony op kan leveren, maar als je daarnaast ook nog eens een behoorlijk gewicht hebt dan begint het door de combinatie van beiden een beetje zielig te worden voor het dier. Als je zo graag met paarden bezig wilt zijn ga dan lekker mennen of vrijheidsdressuur doen, maar stap er alsjeblieft niet meer op of wacht totdat je meer gewicht kwijt bent. Het klinkt misschien hard, maar ik kom op voor het dier want die kan niet zeggen wat hij ervan vindt.

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:27

Hee pub Haha!!
Wat leuk om weer eens een topic van jou te zien Lachen!
Ik vind het er erg leuk uitzien,& ja het is logisch dat ze wat onder je uit wil lopen als ze ene tijdje niets heeft gedaan,had k ook altijd met mjn haflinger erg verveljnt Tong uitsteken!
naja ik moet rijtechnies commetaar geven anders word me berichtje verwijdert..Ik zou als ik jou was je beugels iets korter doen voor meer steun,En k weet niet of het zo is dat je soms uit belans raakt? maar dan zou je je misschien ook even een beetje aan het zadel vastkunnen houden Knipoog.
Ga zo door Haha!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:27

HAW is uitsluitend voor mensen die rijtechnisch commentaar en goede tips willen.

Als je dat niet wilt, dan zal je topic snel op slot zitten, en niet omdat je aanvallende reacties krijgt, want die heb ik hier nog helemaal niet gezien
Ik zie wel dat je juist hele goede tips krijgt, maar die "wil je niet".

Lees de charter anders even door Lachen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-07-08 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:28

geweldig gave pony , zeg ... jemig , jammer dat er een elastiek aanzit waardoor ze zich opkrul en achter de loodlijn gaat lopen icm druk op de teugels die duidelijk te veel is ..
als je beugels niet korter kunnen omdat je knieen over het zweetblad komen is je zweetblad te lang voor je , dus korter zweetblad en miss. wel n groter zadel qua zitiing als je meer ruimte hebt kun je beter zitten , en wellicht wordt de druk van het zadel beter verdeelt over de paardenrug ...
succes met afvallen

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:29

pubelia schreef:
Ik ben niet de enige die hier bij de reacties van sommige mensen het aanvallend vinden. Dus nee het ligt niet aan mij. Ik vind niet alles aanvallend.

Als ik goede tips wil vraag ik die wel aan mn instructrice. Ik wil alleen weten of jullie vinden of ik vooruit ben gegaan. En als ik dan bijna alleen negatieve kritiek krijg (waardoor al ongeveer 6 topics van mij gesloten zijn omdat de mods dat ook vonden) heb ik het nu gedaan...

mensen geven dat commentaar niet voor niks, denk je wel?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:31

Citaat:
En haar een langere hals geven gaat niet...

Citaat:
Ik laat haar vaak los, aan het einde van de les had ik haar ook bijna alleen maar los.

Volgens mij snap ik dit niet helemaal..

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 15:32

Cayenne schreef:
HAW is uitsluitend voor mensen die rijtechnisch commentaar en goede tips willen.
Als je dat niet wilt, dan zal je topic snel op slot zitten, en niet omdat je aanvallende reacties krijgt, want die heb ik hier nog helemaal niet gezien

Lees de charter anders even door Lachen
Is dat iemand steeds maar weer de grond in dauwen? Ik ben te dik, ja lees ik weer terug daardoor zit ik mn pony in de weg. En zo gaat het steeds hier. Het word bij mij steeds gesloten door die negative reactie's. Zeg dan gewoon dat ik mijn paard niet waard ben. dat ik maar een dik monster ben. Dat is toch gewoon wat jullie bedoelen. Niemand ziet dat ik wel rekening hou met mn paardje. Niemand ziet dat wij samen het leuk hebben. Nee altijd alleen maar commentaar negatief. Ik kan goed tegen kritiek, maar niet 10 keer het zelfde en het is nog aan mij wat ik er mee doe. Ik geef aan waarom ik wat doe, maar steeds worden de negatieve dingen herhaalt.