Mooie combi, jullie kunnen nog ver komen zo te zien
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

..

Annash schreef:Ik denk dat je verkeerd gelezen hebt![]()
Mijn balans is prima, paard heeft daar in galop als ie moet sluiten soms nog wat moeite mee. Zitlesjes op de volte ben ik niet van. Als ik vind dat er wat moet gebeuren aan mijn zit, doe ik gewoon mijn beugels uit en ga ik rijden. Niks geen gemiep met een longeerlijn of weet ik veel wat, gewoon zitten en rijden zoals je normaal zou doen.
..Achja zo heeft iede zijn eigen techniek toch? 
Annash schreef:Ik stel hem al lager in, zie draffoto's. Zo heb ik hem in de ring niet lopen hoor.Dan loopt hij meer in de oprichting. In draf lukt het al wel zoals je ziet, in galop gaat dit steeds beter
Hij loopt graag in zijn eigen houding ja. Komt voornamelijk omdat ie in galop nog wat balans mist. Wordt ook steeds beter!
Van wie heb ik les. Nou, ik heb sinds ik hem in oktober ben gaan rijden, welgeteld 3 keer priveles gehad. Telt dus niet echt. Doe eigenlijk alles zelf. De keren dat ik les heb gehad was van Jean-Rene Luijmes. Oude gewoonte zeg maar, en dat bevalt prima.
Hoezo?
Van mij zou ie dus echt richting voorwaarts neerwaarts mogen, wat ik al zei, eerst echt de hals laten vallen. Ik denk dat je dan al een stuk spanning kwijt zou zijn in de galop. Hoger instellen gaat altijd, lager is moeilijker. Je paard moet in alle houdingen zich los kunnen laten, dan heb je het probleem van de "eigen houding" ook minder. Galoppeer maar eens in verlichte zit rond met zijn neus naar de knieen, dan weer zitten en op je been naar je hand toe actiever maken en zo weer hoger instellen. En veel schakelen in galop waarbij hij zich echt langer moet maken. Ik vind het er al super uitzien, maar als ie dat houdinkje kwijt zou zijn zou het helemaal af zijn!WowAmigo schreef:Annash schreef:Ik stel hem al lager in, zie draffoto's. Zo heb ik hem in de ring niet lopen hoor.Dan loopt hij meer in de oprichting. In draf lukt het al wel zoals je ziet, in galop gaat dit steeds beter
Hij loopt graag in zijn eigen houding ja. Komt voornamelijk omdat ie in galop nog wat balans mist. Wordt ook steeds beter!
Van wie heb ik les. Nou, ik heb sinds ik hem in oktober ben gaan rijden, welgeteld 3 keer priveles gehad. Telt dus niet echt. Doe eigenlijk alles zelf. De keren dat ik les heb gehad was van Jean-Rene Luijmes. Oude gewoonte zeg maar, en dat bevalt prima.
Hoezo?
Ik vind het nog niet echt laag instellen wat je daar doet hoor!Van mij zou ie dus echt richting voorwaarts neerwaarts mogen, wat ik al zei, eerst echt de hals laten vallen. Ik denk dat je dan al een stuk spanning kwijt zou zijn in de galop. Hoger instellen gaat altijd, lager is moeilijker. Je paard moet in alle houdingen zich los kunnen laten, dan heb je het probleem van de "eigen houding" ook minder. Galoppeer maar eens in verlichte zit rond met zijn neus naar de knieen, dan weer zitten en op je been naar je hand toe actiever maken en zo weer hoger instellen. En veel schakelen in galop waarbij hij zich echt langer moet maken. Ik vind het er al super uitzien, maar als ie dat houdinkje kwijt zou zijn zou het helemaal af zijn!
WowAmigo schreef:Annash schreef:Ik stel hem al lager in, zie draffoto's. Zo heb ik hem in de ring niet lopen hoor.Dan loopt hij meer in de oprichting. In draf lukt het al wel zoals je ziet, in galop gaat dit steeds beter
Hoezo?
Ik vind het nog niet echt laag instellen wat je daar doet hoor!Van mij zou ie dus echt richting voorwaarts neerwaarts mogen, wat ik al zei, eerst echt de hals laten vallen. Ik denk dat je dan al een stuk spanning kwijt zou zijn in de galop. Hoger instellen gaat altijd, lager is moeilijker. Je paard moet in alle houdingen zich los kunnen laten, dan heb je het probleem van de "eigen houding" ook minder. Galoppeer maar eens in verlichte zit rond met zijn neus naar de knieen, dan weer zitten en op je been naar je hand toe actiever maken en zo weer hoger instellen. En veel schakelen in galop waarbij hij zich echt langer moet maken. Ik vind het er al super uitzien, maar als ie dat houdinkje kwijt zou zijn zou het helemaal af zijn!
Ik was even benieuwd van wie je les had, vaak kan je dan een beetje inschatten op welke manier je traint, vandaar! Ik ben zelf niet zo bekend met Jean-Rene, heb er wel goede verhalen over gehoord.
wel fijn dat je zo dat zegt) Hij moet dus wel degelijk zijn hals laten vallen, maar ik wil daar wel op een andere manier komen. Namelijk door contact, aanspanning en activiteit in het achterbeen.
alleen ben ik het niet eens met de manier. Maar dat is wat laurentia zegt: ieder zijn ding.
Maar ik gebruik die manier vaak bij jonge paarden of paarden die zich vasthouden in de hals om naar dat "hals laten vallen" toe te rijden. Wanneer dat goed is (ik ga niet verder voor dat in orde is) gaan ze weer "omhoog". Actief van achter naar je hand toe houden kan dan evengoed wel hoor. Overigens, @Laurentia, ik zei ook niet"neus TUSSEN de knieen, maar NAAR de knieen, ik bedoel op die hoogte. Eigenlijk gewoon voorwaarts neerwaarts rijden dus.