Verzopen Vajnic & ik aan 't werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verzopen Vajnic & ik aan 't werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:04

Wat een lekkere plaatjes om naar te kijken! Daar is nauwelijks nog iets extra's aan toe te voegen bovenop het commentaar dat je zelf al geeft.
Mooie combi, jullie kunnen nog ver komen zo te zien Tong uitsteken

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 11:00

ik moet er nog wel een wennen hoor jij op een wat groter formaat paard Clown ..

Ik weet dat alleen rijtechnische post mogen, mar vindt het er keurig uitzien! Om dan toch iets te verzinnen..
Wellicht eens een zitlesje nemen alleen opde volte, zonder beugels zodat je balans wat verfijnd wordt?

Heeft mij iig wel goed gedaan Haha!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 11:05

Ik denk dat je verkeerd gelezen hebt Haha!
Mijn balans is prima, paard heeft daar in galop als ie moet sluiten soms nog wat moeite mee. Zitlesjes op de volte ben ik niet van. Als ik vind dat er wat moet gebeuren aan mijn zit, doe ik gewoon mijn beugels uit en ga ik rijden. Niks geen gemiep met een longeerlijn of weet ik veel wat, gewoon zitten en rijden zoals je normaal zou doen.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 11:07

Annash schreef:
Ik denk dat je verkeerd gelezen hebt Haha!
Mijn balans is prima, paard heeft daar in galop als ie moet sluiten soms nog wat moeite mee. Zitlesjes op de volte ben ik niet van. Als ik vind dat er wat moet gebeuren aan mijn zit, doe ik gewoon mijn beugels uit en ga ik rijden. Niks geen gemiep met een longeerlijn of weet ik veel wat, gewoon zitten en rijden zoals je normaal zou doen.

woeps inderdaad verkeerd gelezen jah Vork ..Achja zo heeft iede zijn eigen techniek toch? Lachen

Succes, jullie zijn iig een mooie combi!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:23

Annash schreef:
Ik stel hem al lager in, zie draffoto's. Zo heb ik hem in de ring niet lopen hoor. Lachen Dan loopt hij meer in de oprichting. In draf lukt het al wel zoals je ziet, in galop gaat dit steeds beter Ja Hij loopt graag in zijn eigen houding ja. Komt voornamelijk omdat ie in galop nog wat balans mist. Wordt ook steeds beter!

Van wie heb ik les. Nou, ik heb sinds ik hem in oktober ben gaan rijden, welgeteld 3 keer priveles gehad. Telt dus niet echt. Doe eigenlijk alles zelf. De keren dat ik les heb gehad was van Jean-Rene Luijmes. Oude gewoonte zeg maar, en dat bevalt prima.
Hoezo? Bloos

Ik vind het nog niet echt laag instellen wat je daar doet hoor! Bloos Van mij zou ie dus echt richting voorwaarts neerwaarts mogen, wat ik al zei, eerst echt de hals laten vallen. Ik denk dat je dan al een stuk spanning kwijt zou zijn in de galop. Hoger instellen gaat altijd, lager is moeilijker. Je paard moet in alle houdingen zich los kunnen laten, dan heb je het probleem van de "eigen houding" ook minder. Galoppeer maar eens in verlichte zit rond met zijn neus naar de knieen, dan weer zitten en op je been naar je hand toe actiever maken en zo weer hoger instellen. En veel schakelen in galop waarbij hij zich echt langer moet maken. Ik vind het er al super uitzien, maar als ie dat houdinkje kwijt zou zijn zou het helemaal af zijn!

Ik was even benieuwd van wie je les had, vaak kan je dan een beetje inschatten op welke manier je traint, vandaar! Ik ben zelf niet zo bekend met Jean-Rene, heb er wel goede verhalen over gehoord.

laurentia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:34

WowAmigo schreef:
Annash schreef:
Ik stel hem al lager in, zie draffoto's. Zo heb ik hem in de ring niet lopen hoor. Lachen Dan loopt hij meer in de oprichting. In draf lukt het al wel zoals je ziet, in galop gaat dit steeds beter Ja Hij loopt graag in zijn eigen houding ja. Komt voornamelijk omdat ie in galop nog wat balans mist. Wordt ook steeds beter!

Van wie heb ik les. Nou, ik heb sinds ik hem in oktober ben gaan rijden, welgeteld 3 keer priveles gehad. Telt dus niet echt. Doe eigenlijk alles zelf. De keren dat ik les heb gehad was van Jean-Rene Luijmes. Oude gewoonte zeg maar, en dat bevalt prima.
Hoezo? Bloos

Ik vind het nog niet echt laag instellen wat je daar doet hoor! Bloos Van mij zou ie dus echt richting voorwaarts neerwaarts mogen, wat ik al zei, eerst echt de hals laten vallen. Ik denk dat je dan al een stuk spanning kwijt zou zijn in de galop. Hoger instellen gaat altijd, lager is moeilijker. Je paard moet in alle houdingen zich los kunnen laten, dan heb je het probleem van de "eigen houding" ook minder. Galoppeer maar eens in verlichte zit rond met zijn neus naar de knieen, dan weer zitten en op je been naar je hand toe actiever maken en zo weer hoger instellen. En veel schakelen in galop waarbij hij zich echt langer moet maken. Ik vind het er al super uitzien, maar als ie dat houdinkje kwijt zou zijn zou het helemaal af zijn!

Ieder heeft zijn eigen manier van trainen. Met jouw manier ben ik het niet eens. Met zijn neus tussen zijn knieen laten rond galopperen terwijl je zelf in verlichte zit zit.... dat zou ik juist nooit doen!! Ik denk dat dit echt niet bevorderlijk is voor jullie gezamelijke balans.

Aan de ts zou ik willen zeggen, je hebt een leuk paard waarmee je een mooie combinatie vormt. Het beeld ziet er vriendelijk uit en over algemeen in balans, alleen in de galop viel me op dat je wat meer uit het zadel komt. Om de galop te verbetern zou ik allerlei oefeningen in galop doen. Je zou de galop in schoudervoor kunnen rijden, volte tien meter doen kunnen doen, slangevoltes incl contra galop. Of lange zijde contra galop maar juist stelling naar binnen, is ook fijne oefening. Veel succes!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:51

Leuke combinatie Shanna.
En gefeliciteerd met je kringtitel.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 16:58

WowAmigo schreef:
Annash schreef:

Hoezo? Bloos

Ik was even benieuwd van wie je les had, vaak kan je dan een beetje inschatten op welke manier je traint, vandaar! Ik ben zelf niet zo bekend met Jean-Rene, heb er wel goede verhalen over gehoord.

Verlichte zit en laag is helemaal niet mijn ding. Dan kun je nooit fatsoenlijk je paard op 't achterbeen houden. Boscrossen noem ik dat en dat doe ik buiten wel. Hou ik niet zo van. Dat vind ik leuk om een rondje los te galopperen en uit te galopperen. Een rondje tussendoor als ontspanning is oke hoor, begrijp me niet verkeerd, maar niet om daar standaard te trainen.
Waar ik mee bezig en is om op contact hem te laten zakken, tegelijkertijd te laten sluiten in galop en op het achterbeen te houden. Daarin schakel ik stukjes en wissel ik met stelling, contra en voltes (gelijk antwoord op laurentia: dat doe ik dus al! *LOL* wel fijn dat je zo dat zegt) Hij moet dus wel degelijk zijn hals laten vallen, maar ik wil daar wel op een andere manier komen. Namelijk door contact, aanspanning en activiteit in het achterbeen.

Overigens train ik anders dan JR traint. Die rijdt meer richting LDR en zoals je ziet, doe ik dat duidelijk niet. Lachen
Desondanks wil ik je wel bedanken voor je tips en meedenken! Vind ik heel fijn Ja alleen ben ik het niet eens met de manier. Maar dat is wat laurentia zegt: ieder zijn ding.
Hoop dat ik de zaak goed onderbouwd uitgelegd en teruggekoppeld heb. Lachen

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:44

Was ook niet de bedoeling om daar een uur mee vol te krijgen hoor Knipoog Maar ik gebruik die manier vaak bij jonge paarden of paarden die zich vasthouden in de hals om naar dat "hals laten vallen" toe te rijden. Wanneer dat goed is (ik ga niet verder voor dat in orde is) gaan ze weer "omhoog". Actief van achter naar je hand toe houden kan dan evengoed wel hoor. Overigens, @Laurentia, ik zei ook niet"neus TUSSEN de knieen, maar NAAR de knieen, ik bedoel op die hoogte. Eigenlijk gewoon voorwaarts neerwaarts rijden dus.

Maar goed, inderdaad, ieder zijn manier, dit is de mijne. Ik heb het afgelopen jaar bij Rosalinde Heck getraind en die rijdt, idd, LDR... Dus dat verklaart het een en ander! Haha!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 20:29

Weet je, het probleem zit hem niet in de hals laten vallen. Als ik verlichte zit ga doen en hem die ruimte geeft zakt ie wel. Wat hij nog moeilijk vindt is om op contact, in oprichting (of iig hoger) los te laten in de kaak. Komt omdat ie nog wat balans mist in galop. Ach het komt allemaal wel, ik train rustig door. Maar zijn galop moet wel beter voor ik de M1 in ga, anders hou ik hem thuis. Lachen

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:21

Fijne foto's weer Shanna. Blijft een stoer dier en je vormt steeds meer een combinatie op hem. Balen van de regen, maar een echte topsporter traint ook zo nu en dan in de regen om voorbereid te zijn op allerlei weersomstandigheden Haha!

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:00

Ziet er weer goed uit Shanna, jullie gaan hard. Lekkere plensbui op je kop. Nog even lekker doortrainen dus voor de M. In de M komt het vast ook helemaal goed met jullie en zullen jullie vast ook weer als een speer doorheen zijn! Knipoog

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:48

Ziet er heel goed uit.
Vind het een fijn en ontspannen beeld geven
Krijg het wel al koud als ik zo kijk naar die foto's waar jullie doorweekt zijn.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:28

Netjes Shan!
Maar zoals hier al eerder gezegd werd: Vaj houdt zich nog wel strak in de bovenlijn in de galop. Probeer dat wat soepeler te krijgen.

Wie is trouwens "paardje erbij" uit je onderschrift? Een ander naast Vaj?

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:14

Wat een fijn beeld vormen jullie samen! Oogt soepel en los. Jij wat meer op je kont in de galop alleen.
Heerlijk dat je er elke dag weer met plezier opstapt Lachen

En oei wat een regen, vorige week donderdag heb ik ook in zo'n bui gereden, ik keek alleen niet zo blij na het rijden Haha!