detour schreef:Lotje, ik denk dat jij me verkeerd hebt begrepen.
Denk het ook ja
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
detour schreef:Lotje, ik denk dat jij me verkeerd hebt begrepen.
in ieder geval heel veel plezier ermee!! Samham schreef:Bubsj schreef:Leuk paard en ziet er voor 3 maandjes onder het zadel niet slecht uit. Wat ik alleen niet snap, waarom laat je hem niet wat langer in zijn hals. Het is ieder voorzich natuurlijk, maar ik ben van mening dat je een driejarige nog best wat langer en lager mag instellen. Zoals de eigenaresse al zegt, ze gaat er recreatief mee rijden, dus wat is de haast
Helemaal geen haast idd, maar hij neemt zelf al heel snel die korte ronde houding aan. Misschien accepteer ik die nog teveel. We gaan eraan werken!
Maar uiteindelijk is het wel wat beter voor hem. Jullie komen er vast wel!
Samham schreef:Bubsj schreef:Leuk paard en ziet er voor 3 maandjes onder het zadel niet slecht uit. Wat ik alleen niet snap, waarom laat je hem niet wat langer in zijn hals. Het is ieder voorzich natuurlijk, maar ik ben van mening dat je een driejarige nog best wat langer en lager mag instellen. Zoals de eigenaresse al zegt, ze gaat er recreatief mee rijden, dus wat is de haast
Helemaal geen haast idd, maar hij neemt zelf al heel snel die korte ronde houding aan. Misschien accepteer ik die nog teveel. We gaan eraan werken!
) maar ik wil haar toch ook lekker lang en laag kunnen instellen. Ach het komt vanzelf, je hebt nog wel een paar jaartjes voor de boeg
Het was alleen even een aandachtspuntje
Bubsj schreef:Toevallig heb ik bij mijn merrie een beetje het zelfde 'probleem' Het klinkt heel fijn een paard dat altijd nagevelijk loopt (ze hebben het in iedergeval begrepen) maar ik wil haar toch ook lekker lang en laag kunnen instellen. Ach het komt vanzelf, je hebt nog wel een paar jaartjes voor de boeg
Het was alleen even een aandachtspuntje
Bedankt voor de tips, ik ga t zeker proberen!

Romyv schreef:Ik hou wel van dit soort paardjes!!
Het is een mooi ontspannen plaatje, volgens mij is die goed in balans voor 3 maanden onder het zadel niet!?
Ik zou ietsjes meer ruimte in zn kaak willen zien, ietsjes meer zn neusje eruit en wat meer buiging in zn benen.. ik krijg het idee dat ti soms ietsjes over het tempo gereden wordt om hem of actief te maken/houden of om beter z balans te kunnen vinden.. geen probleem op deze leeftijd, maar wel een puntje om vanaf dit plaatje aan te gaan werken..
ZIt ik juist?

sjorsie schreef:haha grappige manier heb je om te zeggen dat ie achter het been loopt en compleet op de binnenteugel en over de schouder, wel makkelijk om anderen daar de schuld dan van te geven, maar het is een leuke haflinger hoor, probeer wat langer te zitten met je benen en losser in je armen, ik denk dat ie dan een heel stuk beter en gaat lopen en het plaatje ook een stuk fijner is.

Mleen schreef:sjorsie schreef:haha grappige manier heb je om te zeggen dat ie achter het been loopt en compleet op de binnenteugel en over de schouder, wel makkelijk om anderen daar de schuld dan van te geven, maar het is een leuke haflinger hoor, probeer wat langer te zitten met je benen en losser in je armen, ik denk dat ie dan een heel stuk beter en gaat lopen en het plaatje ook een stuk fijner is.
Dat ze anderen er de schuld van geeft, durf ik nu als mede stalgenoot te zeggen: Dat is ook werkelijk de schuld van de vorige... Als ik na het kunnen, en de kennis van Samham kijk, en de vorige ruiter. Weet ik wel degelijk dat Samham dit niet erin heeft gereden maar echt de vorige ruiter...
Samham is daarbij niet het type om anderen af te kraken, of te beledigen, ze spreekt alleen altijd de waarheid, of die pijnlijk is of niet.
*Niet aanvallend bedoelt ofzo, maar ik ken Samham persoonlijk en weet wat haar principes en alles zijn*