Jonge, mooie Nico @ dressuur!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LoTjE22

Re: Jonge, mooie Nico @ dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:43

detour schreef:
Lotje, ik denk dat jij me verkeerd hebt begrepen.

Denk het ook ja Bloos

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:43

daarom: Lekekr genieten, is gaaf dier! Fijne avond!

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:44

Ik vind het echt een heel gaaf paardje zeg, En volgens mij komen jullie er wel! Knipoog in ieder geval heel veel plezier ermee!!

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:46

Samham schreef:
Bubsj schreef:
Leuk paard en ziet er voor 3 maandjes onder het zadel niet slecht uit. Wat ik alleen niet snap, waarom laat je hem niet wat langer in zijn hals. Het is ieder voorzich natuurlijk, maar ik ben van mening dat je een driejarige nog best wat langer en lager mag instellen. Zoals de eigenaresse al zegt, ze gaat er recreatief mee rijden, dus wat is de haast Knipoog

Helemaal geen haast idd, maar hij neemt zelf al heel snel die korte ronde houding aan. Misschien accepteer ik die nog teveel. We gaan eraan werken!

Is even lastig, maar uiteindelijk voor hem waarschijnlijk ook nog wat lekkerder, en dan leert hij goed ontspannen! Veel overgangen en figuren rijden, en dan volgt hij hopelijk je hand vanzelf naar benenden. Ik ken het wel hoor, die ukkies willen graag alles blijven zien Knipoog Maar uiteindelijk is het wel wat beter voor hem. Jullie komen er vast wel! Vork

LoTjE22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:47

Samham schreef:
Bubsj schreef:
Leuk paard en ziet er voor 3 maandjes onder het zadel niet slecht uit. Wat ik alleen niet snap, waarom laat je hem niet wat langer in zijn hals. Het is ieder voorzich natuurlijk, maar ik ben van mening dat je een driejarige nog best wat langer en lager mag instellen. Zoals de eigenaresse al zegt, ze gaat er recreatief mee rijden, dus wat is de haast Knipoog

Helemaal geen haast idd, maar hij neemt zelf al heel snel die korte ronde houding aan. Misschien accepteer ik die nog teveel. We gaan eraan werken!

Ik ga er idd gewoon voor de lol mee rijden, maar ja als samham mij gaat vragen dat ze ermee in de dressuur wil, dan mag dat natuurlijk van mij.. Ik ben niet zo'n moeilijk persoontje. Daarnaast kennen sam en ik elkaar al bijna 10 jaar Bloos Haha!

Uhm ohja Nico loopt altijd nageefelijk, tijdens longeren, dubbele longé en ik gebruik al een hele tijd geen hulpdingen meer zoals bijzet's. Alleen met in en uitstappen strekt ie zich lekker uit.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:49

Toevallig heb ik bij mijn merrie een beetje het zelfde 'probleem' Het klinkt heel fijn een paard dat altijd nagevelijk loopt (ze hebben het in iedergeval begrepen Knipoog ) maar ik wil haar toch ook lekker lang en laag kunnen instellen. Ach het komt vanzelf, je hebt nog wel een paar jaartjes voor de boeg Knipoog Het was alleen even een aandachtspuntje Lachen

Samham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 19:53

Bubsj schreef:
Toevallig heb ik bij mijn merrie een beetje het zelfde 'probleem' Het klinkt heel fijn een paard dat altijd nagevelijk loopt (ze hebben het in iedergeval begrepen Knipoog ) maar ik wil haar toch ook lekker lang en laag kunnen instellen. Ach het komt vanzelf, je hebt nog wel een paar jaartjes voor de boeg Knipoog Het was alleen even een aandachtspuntje Lachen

Heb je gelijk in hoor Lachen Bedankt voor de tips, ik ga t zeker proberen!

LoTjE22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:52

Niemand meer?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:50

Ziet er goed uit, let inderdaad op je benen. Lekker voorwaarts houden, moet zijn evenwicht vinden en leren op eigen benen te lopen. Komt helemaal goed. Knipoog

fabienne14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:09

leuk beest alleen ,
probeer wel je been niet te ver naar achter te leggen ,
je paard gaat er alleen maar sneller mee Knipoog

veel suc 6

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:49

Heey Sam!
Weer eens een topic van jou...
Fijn om te zien dat het zo lekker gaat met Nico! Helemaal nadat je zo door de neus geboort bent met Den...!

Ik gun het je echt van harte dat je het goed hebt!

Je been een beetje langer houden, en op zijn plek dan is alles top!

Zie je snel weer!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:34

Ik hou wel van dit soort paardjes!!

Het is een mooi ontspannen plaatje, volgens mij is die goed in balans voor 3 maanden onder het zadel niet!?

Ik zou ietsjes meer ruimte in zn kaak willen zien, ietsjes meer zn neusje eruit en wat meer buiging in zn benen.. ik krijg het idee dat ti soms ietsjes over het tempo gereden wordt om hem of actief te maken/houden of om beter z balans te kunnen vinden.. geen probleem op deze leeftijd, maar wel een puntje om vanaf dit plaatje aan te gaan werken..

ZIt ik juist?

June92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:05

Leuk paardje, loopt netjes en oogt ontspannen. Af en toe mag je hem, zoals al gezed wat langer maken. Over het 'misverstand' afwenden of stelling, het ligt er wel een beetje aan wat een paard gewend is. Wij hebben zelf 3 paarden staan die t/m Z afgericht zijn, en als daar een ruiter op zit die zelf geen zijgangen beheerst en die wil afwenden, neemt het paard stelling aan of andersom.

Didtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:44

Ha die sammy
ziet er goed uit hoor mooi werk zo
idd iets meer hals lengte her en der maar ja iets zoeken mag ook nog wel he met 3 maand hihi
en Co geweldig het die sam en jij met je mooie paardje he

Samham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 16:00

Romyv schreef:
Ik hou wel van dit soort paardjes!!

Het is een mooi ontspannen plaatje, volgens mij is die goed in balans voor 3 maanden onder het zadel niet!?

Ik zou ietsjes meer ruimte in zn kaak willen zien, ietsjes meer zn neusje eruit en wat meer buiging in zn benen.. ik krijg het idee dat ti soms ietsjes over het tempo gereden wordt om hem of actief te maken/houden of om beter z balans te kunnen vinden.. geen probleem op deze leeftijd, maar wel een puntje om vanaf dit plaatje aan te gaan werken..

ZIt ik juist?

Hij is idd al vrij goed in balans... Ik heb hiervoor een ruintje ingereden en die liep na 3 maanden nog als een dronken eend. Clown

Ik ben het eens met je mening. Hij loopt soms iets over zijn tempo, maar ik heb liever dat ie nog wat gas opzoekt dan dat ie telkens op de rem trapt. Als ik hem zijn gang laat gaan sloft ie erover. Tong uitsteken

Ik zal erop letten dat ie meer lengte in zijn hals krijgt, dat accepteer ik nog teveel van m. Iedereen bedankt voor de reacties en bedankt voor de tips!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:20

Moderatoropmerking:
Diverse berichten verwijderd. Denk eraan dat het alleen toegestaan is om te reageren op HAW als je opbouwend rijtechnisch commentaar kunt geven

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:26

haha grappige manier heb je om te zeggen dat ie achter het been loopt en compleet op de binnenteugel en over de schouder, wel makkelijk om anderen daar de schuld dan van te geven, maar het is een leuke haflinger hoor, probeer wat langer te zitten met je benen en losser in je armen, ik denk dat ie dan een heel stuk beter en gaat lopen en het plaatje ook een stuk fijner is.

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 20:21

ziet er super goed uit! geeft fijn beeld, ik zou op sommige foto's alleen ietsje meer je handen dragen, dat is eigenlijk alles !
ik ben verliefd op je nico .

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:40

sjorsie schreef:
haha grappige manier heb je om te zeggen dat ie achter het been loopt en compleet op de binnenteugel en over de schouder, wel makkelijk om anderen daar de schuld dan van te geven, maar het is een leuke haflinger hoor, probeer wat langer te zitten met je benen en losser in je armen, ik denk dat ie dan een heel stuk beter en gaat lopen en het plaatje ook een stuk fijner is.

Dat ze anderen er de schuld van geeft, durf ik nu als mede stalgenoot te zeggen: Dat is ook werkelijk de schuld van de vorige... Als ik na het kunnen, en de kennis van Samham kijk, en de vorige ruiter. Weet ik wel degelijk dat Samham dit niet erin heeft gereden maar echt de vorige ruiter...

Samham is daarbij niet het type om anderen af te kraken, of te beledigen, ze spreekt alleen altijd de waarheid, of die pijnlijk is of niet.

*Niet aanvallend bedoelt ofzo, maar ik ken Samham persoonlijk en weet wat haar principes en alles zijn*

liberty_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:39

Leuke pony, mooie dikke hals, en hij loopt ook erg leuk!:)
Af en toe iets te diep, maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel.Knipoog
x

Samham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 11:27

Mleen schreef:
sjorsie schreef:

Dat ze anderen er de schuld van geeft, durf ik nu als mede stalgenoot te zeggen: Dat is ook werkelijk de schuld van de vorige... Als ik na het kunnen, en de kennis van Samham kijk, en de vorige ruiter. Weet ik wel degelijk dat Samham dit niet erin heeft gereden maar echt de vorige ruiter...

Samham is daarbij niet het type om anderen af te kraken, of te beledigen, ze spreekt alleen altijd de waarheid, of die pijnlijk is of niet.

*Niet aanvallend bedoelt ofzo, maar ik ken Samham persoonlijk en weet wat haar principes en alles zijn*

Bedankt Mleentje dat je t voor me opneemt, maar ik zal er zelf ook iets over zeggen.
Ik heb eerder al gemeld dat ik zelf ook weet dat ik geen perfecte ruiter ben, maar ik doe ook alleen maar mn best. Het heeft geen zin om iemands moreel naar beneden te praten, want daar heeft helemaal niemand wat aan. Toch bedankt voor je commentaar: ik werk er hard aan mezelf te verbeteren.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:49

Voor een 3 jarige ziet het er werkelijk al prachtig uit, hij is al heel mooi uitgebouwd en een goede zelfhouding.
In de dressuurring zou hij zeker niet misstaan!

LoTjE22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:18

Bedankt voor alle reactie's en tips.
(Ik ben de eigenaar van Nico)

@sjorsie,
Ts rijdtNico nu 2/3 weken, het is al stukken beter dan als op deze foto's. Nico leerd mooi en ze vormen samen een super leuke combinatie.
Maar wat jij zegt vind ik oneerlijk. Ts schuifd de schuld niet af op een ander. De ander heeft er wel voor gezorgd dat Nico veelte veel dingen verkeerd heeft aangeleerd.
Eigenlijk totaal mijn schuld ik had beter na moeten denken door wie ik nico zadelmak heb laten maken. Maar ja fouten kun je niet terug draaien. De vorige ruiter had ook geen ervaring met het inrijden van paarden kwam ik later achter.....

Heeft natuurlijk tijd nodig zulkse dingen corrigeren.

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is!

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:08

Je pony loopt echt mooi. zoals er al vermeld word je been
over het algemeen vind ik het netjes