rijden zonder paardrijbroen en laarzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lesleyken

Re: rijden zonder paardrijbroen en laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:15

_Skess_ schreef:
In spijkerbroek rijden is een marteling voor je benen, tenzij je een goede broek hebt zoals een Wrangler. De naden snijden namelijk enorm in je benen.

En gympen of gewone schoenen om mee te rijden zijn niet geschikt. Doe goede schoenen aan met een stevige hak zodat je voeten niet door de beugels kunnen.

Gewoon een rijbroek en laarzen aan doen voor je eigen veiligheid als je gaat rijden!

Iemand die een beetje goed kan rijden, kan in alle schoenen rijden zonder dat ze door de beugels gaan... Als alleen je hak ervoor zorgt dat je niet glijdt, sorry, maar dan vind ik niet dat je kan rijden.

In mijn ogen is er niets mis met in spijkerbroek rijden en met gewone schoenen aan. Denk wel aan de naden met je broek, dit kan enorm pijn doen (spreek uit ervaring jammergenoeg) Wat je ook kunt doen als je geen rijbroek aan wilt, is een stretchbroek ofzoiets aandoen. En pas ook op met de schoenen dat je door het één of ander niet kunt blijven zitten in de beugels als je dan toch gaat glijden Knipoog (bvb. sandalen, veters, ...) Ik adviseer je wél een cap op te doen!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:15

leslyken: De onderkant van een schoen kan ook heel glad zijn Knipoog. Daardoor heb je dus weinig grip op de beugels en glijd je erdoorheen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:16

Joggingbroek...?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 18:17

xDreamerx schreef:
Waarom wil geen paardrijkleren aan op de fiets dan?
Anders was je probleem al opgelost denk ik Lachen

Mijn laarzen krijg ik blaren van als ik fiets, en mijn broek is best wel warm enzo....
Of zijn die broeken ademend of so

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:19

Voor de laarzen was al een oplossing gegeven namelijk; doe schoenen aan en neem je laarzen mee.
En fietsen in een rijbroek is niet veel warmer dan in een spijkerbroek.
Probleem opgelost Haha!

Dav

wat kan je moeilijk om niks eigenlijks.
De laarzen knup je onder je snelbinders en klaar ben je met de blaren.
Iedere broek is warm als je fiets,alleen een rijbroek sluit beter om je benen.
maar als jij lekker in je spijkerbroek wil rijden,ga je gang.

xDreamerx

Citaat:
Mijn laarzen krijg ik blaren van als ik fiets, en mijn broek is best wel warm enzo....

Laarzen op je bagagedrager, en een spijkerbroek is niet minder warm denk ik.
En met het weer nu krijg je het niet snel heel heet Nagelbijten / Gniffelen

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:23

Maar het zadel is niet van jou, die is van de eigenaar neem ik aan? Het is toch niet de bedoeling dat jij zijn of haar zadel beschadigt omdat je geen rijbroek aan hebt? Kijk wat ze zelf doen moeten zij weten, het is hun zadel, maar ik zou er zelf niet blij mee zijn als iemand met spijkerbroek op mijn dure zadel gaat zitten en de boel beschadigt, diegene kan de schade dan wel gaan betalen.. (tenzij ik het zelf natuurlijk heb toegestaan Knipoog )

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:07

Zo te horen heb je het niet eens geprobéérd om te fietsen met een rijbroek aan. Jeetje, stel je niet zo aan en ga gewoon in je fatsoenlijke rijkleding naar dat paard! Zoals ik en nog meerdere mensen al hebben gezegd, kun je je laarzen op je bagagedrager doen. De eigenaresse rijdt zelf misschien met spijkerbroek, maar dat is haar eigen verantwoordelijkheid. Als jij met spijkerbroek gaat rijden en je beschadigt haar zadel, ga jij het dan voor haar betalen? Of je blijft met je sportschoen in de beugel hangen en valt daardoor naar, dan is zij degene die de verantwoordelijkheid draagt, want het is haar paard. Kortom; zelfs al zou ik zelf op een onverantwoorde manier rijden, ik zou nóóit iemand op mijn paard laten rijden zonder cap, rijbroek en veilig schoeisel.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 19:26

Ukkiee schreef:
Zo te horen heb je het niet eens geprobéérd om te fietsen met een rijbroek aan. Jeetje, stel je niet zo aan en ga gewoon in je fatsoenlijke rijkleding naar dat paard! Zoals ik en nog meerdere mensen al hebben gezegd, kun je je laarzen op je bagagedrager doen. De eigenaresse rijdt zelf misschien met spijkerbroek, maar dat is haar eigen verantwoordelijkheid. Als jij met spijkerbroek gaat rijden en je beschadigt haar zadel, ga jij het dan voor haar betalen? Of je blijft met je sportschoen in de beugel hangen en valt daardoor naar, dan is zij degene die de verantwoordelijkheid draagt, want het is haar paard. Kortom; zelfs al zou ik zelf op een onverantwoorde manier rijden, ik zou nóóit iemand op mijn paard laten rijden zonder cap, rijbroek en veilig schoeisel.

Ik vroeg het mee gewoon af......
En ik fiets aaaaaaal heel vaak met rijbroek maar dat is niet ver....
En ik vind dat altijd er heet, en gaat zo plakken enzo.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:27

Wil je horen dat het verstandig is?
Je vraagt om een mening, je krijgt een mening, klaar.
Dus meid, als jij in een spijkerbroek met gympies heengaat vinden we het ook prima Lachen.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:29

Moonfight schreef:
xDreamerx schreef:
Waarom wil geen paardrijkleren aan op de fiets dan?
Anders was je probleem al opgelost denk ik Lachen

Joh, je houd de onderkant van je broek open en slaat de boel om TADAA driekwart broek, echt minder warm dan dat lukt je niet met een broek aan!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:36

Wat ik zou doen is gewoon lekker een spijkerbroek en schoenen aandoen voor op de fiets. En dan rijbroek en laarzen mee om in te rijden.

Tenminste zo deed ik het altijd. Want als ik ging fietsen met m'n rijbroek met lerenzit kreeg ik altijd schuurplekken in m'n knieholtes Nagelbijten / Gniffelen verder geen problemen ermee met rijden.

En het omkleden. Agja kan me daar niet druk om maken als ik in m'n onderbroek op de wei zou staan. Op het strand lopen mensen ook in bikini rond, zo zie ik dat dan. Knipoog

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:42

Je kan ook een rokje aandoen. Is niet warm en je schuift je paardrij broek er zo onder, rokje losknopen en klaar. En zo kan je het ook weer omwisselen. En je krijgt er nog bruine benen van ook!

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:45

Tsja.. Ik reed vroeger heel vaak in spijkerbroek..

Of met heel warm weer in kort broekje (weliswaar zonder zadel), moet zeggen dat dat niet ideaal voelde trouwens, maar we gingen vaak met de pony's zwemmen..

Maar ach als je kan rijden en je vind spijkerbroek fijner, joh waarom niet??

Moet zeggen dat ik sinds ik op paarden rijd, wel altijd rijbroek en laarzen aan heb.. Maar dat is ook meer omdat manlief mijn hobby niet deelt en het verschrikkelijk vind als ik in mijn daily outfit thuis kom en naar paard stink hihi..

Hij vind overigens paardjes wel leuk hoor en ach het is mijn ding zegt ie altijd hihi..

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:46

Bubsj schreef:
Je kan ook een rokje aandoen. Is niet warm en je schuift je paardrij broek er zo onder, rokje losknopen en klaar. En zo kan je het ook weer omwisselen. En je krijgt er nog bruine benen van ook!

Supertip!!! OK dan! OK dan!

marleenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:47

Wil je de kleding niet aan omdat je het stom vindt, te duur, ....
Ik snap het niet????

Als je gaat zwemmen doe je toch ook een bikini aan of als iemand gaat voetballen, doe je toch ook schoenen aan met noppen zodat je niet direct op het gras uitglijdt.

Ze hebben zo'n rijbroek niet voor niets uitgevonden hoor.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:48

je leest het ts, oplossingen genoeg voor dit 'probleem'!

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:22

wat een grappig topic is dit, zit het te lezen met een big smile. Kan me voorstellen dat als je puber bent geen 45 min wil fietsen in rijkleding, je weet maar nooit wie je tegen komt Knipoog

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:24

Je kan met een spijkerbroek rijden ik doe het ook af en toe maar... dan geen strakke spijkerbroek met dikke naden. Ik heb met rijden een hele oude dunne elastische zomerspijkerbroek. Deze heeft bijna geen naden en beschadigt het zadel niet (er zitten ook geen naden op de achterzakken ). Ideaal is anders maar ja bij mij komt het wel eens voor dat er geen 1 rijbroek droog is (ik heb namelijk geen droogtrommel) en ik dus wel in een spijkerbroek moet rijden. Dan trek ik deze aan. Maar verre van ideaal.
Je kan eigenlijk met alle schoenen rijden met een klein hakje is dan wel het veiligst, maar ook hier goede jodphurs of laarzen zijn beter.

Off topic @Musjes er zijn trouwens hele mooie rijbroeken waar ik echt wel mee op de fiets gezien wil worden. Ben dan wel geen puber meer maar kan me wel voorstellen dat er een hoop jongens zijn die een meid in een strakke paardrijbroek met wapperende haren van het harde fietsen kunnen waarderen. Mits je natuurlijk het juiste shirtje kiest of heb ik nu een nieuw probleem voor de TS geopperd.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 10:30

Musjes schreef:
wat een grappig topic is dit, zit het te lezen met een big smile. Kan me voorstellen dat als je puber bent geen 45 min wil fietsen in rijkleding, je weet maar nooit wie je tegen komt Knipoog

Ik ben ook een puber en natuurlijk bestaat er iets charmanters dan een rijbroek, maar jeetje, als je zelfs niet gewoon je hobby uit kunt oefenen omdat je niet voor l*l wilt staan....

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 10:33

Ukkiee schreef:
Ik ben ook een puber en natuurlijk bestaat er iets charmanters dan een rijbroek, maar jeetje, als je zelfs niet gewoon je hobby uit kunt oefenen omdat je niet voor l*l wilt staan....

Was ook mijn gedachte Haha!

Gewoon je rijkleding aan doen Vork Ik deed nog wel eens ipv laarzen mijn wandelschoenen aan..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 10:34

Persoonlijk als iemand zo bij mij komt aanzetten zonder rijbroek of rijlaarzen laat ik deze niet eens op mijn paard..

Waarom wil je je rijbroek niet aan doen op de fiets? Schaam je je voor je hobby?
Neem je laarzen in een tas mee en doe eventueel een trainingsbroek over je paardrijbroek..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:22

Joonsel schreef:
Ukkiee schreef:

Was ook mijn gedachte Haha!

Gewoon je rijkleding aan doen Vork Ik deed nog wel eens ipv laarzen mijn wandelschoenen aan..

Inderdaad, maakt het uit. Trek je gewoon niks aan van andere TS Knipoog En anders vind ik de tip van het rokje wel goed hoor!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:33

Lesleyken schreef:
_Skess_ schreef:
In spijkerbroek rijden is een marteling voor je benen, tenzij je een goede broek hebt zoals een Wrangler. De naden snijden namelijk enorm in je benen.

En gympen of gewone schoenen om mee te rijden zijn niet geschikt. Doe goede schoenen aan met een stevige hak zodat je voeten niet door de beugels kunnen.

Gewoon een rijbroek en laarzen aan doen voor je eigen veiligheid als je gaat rijden!

Iemand die een beetje goed kan rijden, kan in alle schoenen rijden zonder dat ze door de beugels gaan... Als alleen je hak ervoor zorgt dat je niet glijdt, sorry, maar dan vind ik niet dat je kan rijden.

In mijn ogen is er niets mis met in spijkerbroek rijden en met gewone schoenen aan. Denk wel aan de naden met je broek, dit kan enorm pijn doen (spreek uit ervaring jammergenoeg) Wat je ook kunt doen als je geen rijbroek aan wilt, is een stretchbroek ofzoiets aandoen. En pas ook op met de schoenen dat je door het één of ander niet kunt blijven zitten in de beugels als je dan toch gaat glijden Knipoog (bvb. sandalen, veters, ...) Ik adviseer je wél een cap op te doen!

En wat als je paard er vandoor gaat? Bokkend en weet ik veel wat. Dat kan namelijk met ieder dier gebeuren en dan lig je er wel vanaf. Als je dan geen goede schoenen aan hebt kun je WEL blijven hangen...