_Skess_ schreef:In spijkerbroek rijden is een marteling voor je benen, tenzij je een goede broek hebt zoals een Wrangler. De naden snijden namelijk enorm in je benen.
En gympen of gewone schoenen om mee te rijden zijn niet geschikt. Doe goede schoenen aan met een stevige hak zodat je voeten niet door de beugels kunnen.
Gewoon een rijbroek en laarzen aan doen voor je eigen veiligheid als je gaat rijden!
Iemand die een beetje goed kan rijden, kan in alle schoenen rijden zonder dat ze door de beugels gaan... Als alleen je hak ervoor zorgt dat je niet glijdt, sorry, maar dan vind ik niet dat je kan rijden.
In mijn ogen is er niets mis met in spijkerbroek rijden en met gewone schoenen aan. Denk wel aan de naden met je broek, dit kan enorm pijn doen (spreek uit ervaring jammergenoeg) Wat je ook kunt doen als je geen rijbroek aan wilt, is een stretchbroek ofzoiets aandoen. En pas ook op met de schoenen dat je door het één of ander niet kunt blijven zitten in de beugels als je dan toch gaat glijden
(bvb. sandalen, veters, ...) Ik adviseer je wél een cap op te doen! 
Ik deed nog wel eens ipv laarzen mijn wandelschoenen aan..