hoe vaak is jullie paard op hol geslagen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MoonWencke

Re: hoe vaak is jullie paard op hol geslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:50

2x. Heel lang geleden, toen ik d'r nog niet zo heel erg lang had. Toen waren we op weg naar de manege, was ze al wat gespannen (waardoor weet ik niet meer) en toen er een vrachtwagen van achteren aan kwam gereden was dat de druppel. En wat deed die chaffeur toen? Ging eerst stilstaan en vervolgens reed ie er langzaam achteraan, waardoor ik d'r met geen mogelijkheid terugkreeg Gestoord Moest uiteindelijk een straat inslaan om naar de manege te gaan en dat deed ze gelukkig ook, na een tijdje kalmeerde ze toen, omdat de vrachtwagen weg was. En de 2e keer was vorig jaar. Onderweg naar de ponyclub kwam er een motorclub van voren aangereden, waarna Wencke eerst wat achteruit liep, toen omdraaide en heel hard wegrende. Ben toen helaas ook niet blijven zitten en we zijn er gelukkig goed vanaf gekomen (pony klein wondje op achterbeen en ik een gekneusde pols en een geschaafde cap aan de boom die er stond). Had veel erger af kunnen lopen als de dingen net wat anders waren gelopen.

lievejasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:54

Die van mij wel een keertje ik was in een meertje aan het rijden toen schoot me singelriem los toen was ik er af gevallen met zadel en alles in de snieput
een dag later hebben we pas me paard weer gevonden hij liep in het bos!
ik heb de hele nacht niet kunnen slapen!
het ging over de radio en de jongens van de johannes postkazerne waren ook aan het zoeken! maar alles is goed gekomen Haha!

ZwYzWyLoVeRr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:55

die van mij is 1x op hol geslagen! ik had geen stuur meer met rechts 9teminste ze luisterde niet meer!) ze rende de bossen in en ik ging langs alle bomen! maar toen kwam er een klein stukje zondeer boom en toen snel omgedraait. toen was ze wel weer gekalmeerd1 verder eigenlijk niet Pling

tippex_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:33

de mijne 2 keer
de eerste keer waas tijdens mijn eerste buitenrit op hem hij was toen niet echt verkeersmak en hij was geschrokken van een plastic zeil dat los was gekomen en was gaan klapperen....
en de tweede keer was in de binnenbak er was een paal tegen de bak gevallen pony in volle paniek toertjes crossen samen met een andere pony hij is uiteindelijk vanzelf gestopt

SJDC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:14

Ik ging paardrijden op een paard van 1.72 dat op hol sloeg in galop, dat kwam omdat ik teveel klemde met mijn benen. Gelukkig viel ik er niet af, maar het was wel even schrikken. Hij ging bokken en omhoog, dat gelukkig neit hoog was. Sinds toen heb ik niet meer op hem gegalopeerd.
Ik las dat je paard snel schrikt. Ga schriktraining doen: over een zeil lopen, parasollen in de bak zetten en erlangs lopen.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:16

Veel te vaak, één keer is hij gewoon in rengalop 10 rondjes de bak rond gerend omdat hij schrok van een vogel, ik was aan het longeren, schrok me te pletter Clown
En me manege pony tijdens de wedstrijd, schaamde me kapot.. ben gelukkig wel 3e geworden Vork

OoTaraoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:52

nou een keer dat ik in de buitenbak
en toen gingen inees de sproeiers aan en toen was ze geschrokken en toen was ze bang voor het water en durfte ze niet meer er langs en veder niet echt heel erg

Luana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:59

OoTaraoO schreef:
nou een keer dat ik in de buitenbak
en toen gingen inees de sproeiers aan en toen was ze geschrokken en toen was ze bang voor het water en durfte ze niet meer er langs en veder niet echt heel erg

Dat had ik ook op een pony van mijn vriendin. De sproeiers gingen opeens aan... De pony had echt zoiets van; Ik wil weg! Gelukkig is het goed gekomen. Tong uitsteken

En een keer... De pony schrok van een stel opvliegende vogels. Toen sloeg ze op hol, later stopte ze. Ik dacht: Gelukkig... En toen vloog ze weer weg en toen lag ik er af. Clown
Alles is goed gekomen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:00

k heb geen eigen pony maar pony wat ik 2 keer in de week rijd dat is nogal zo'n aantellerige XD is een keer goed op hol geslagen buiten en k was er toen verkeerd vanaf gevallen tegen een paalte kreeg geen adem etc. week last gehad van echt alles paarden terug over de weg gerend naar stal gelukkig was het geen drukke weg daar rijd normaal geen hond

maar dat kwam omdat er zo'n associale man bijna naast ons stond met een hond en die gooide zo'n stok en de hond ging erachter aan en toen schrokken de paarden

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:22

op de manege wel een paar keer, maar de paarden waar ik nu op rijd eigelijk niet :d

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:32

Op hol slaan als in alle controle verliezen en er alleen maar op kunnen zitten en hopen dat het paard stopt? Nooit gebeurd, gaat ook niet gebeuren denk ik, onze paarden zijn niet bepaald angstig, alleen van de 4-jarige weet ik dat zo net nog niet, maar die lijkt ook een koele kikker te zijn. Het enige dat mij ooit eens is gebeurd was toen ik met m'n moeder buiten was, en m'n moeder zou opstijgen, maar paardje dacht "ja doei doei" en draafde er doodleuk vandoor.. Mijn paard, dat als de ziekte kleefde aan dat ding, ging erachteraan, in een sukkeldrafje en toen Rud een beetje te ver weg ging, een sukkelgalopje.. Toen Rud stilstond stond hij ook stil.. Eerder krijg mijn, toendertijd 9-jarige gestalte, het paard niet op de rem Clown .. Daarna afgestegen en met 2 paarden in m'n handen teruggelopen in de richting waaring we gekomen waren.
Als mijn paarden schrikken, dan verstijven ze meestal plotseling, staan stokstijf stil, of ze gaan wat dribbelen en hooguit gaan ze er een paar passen in galop vandoor, maar dan neem je je teugels aan en ze staan weer stil.

lindavenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:26

ik moet eerlijk zeggen dat min paard nog nooit echt op hol is geslagen...natuurlijk wel eens een paar passen maar nooit echt hard..... sorry

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:01

1 keer dat kwam omdat er plotseling duiven op vliegen:P
maar als we tot z'n knieen vast zitten in de modder dan is er niks aan de hand (gelukkig maar want daardoor kreeg ik hem er wel weer uit:D zonder blessures:D)

Ingeeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:55

Hoi, ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt dat een paard echt op hol sloeg. Maar wel eens zoals van dat een pony schrikt ofzo Lachen
Mijn pony is bijvoorbeeld redelijk jong nog. En als ik met meerdere paarden in de bak rijd, en 1 daarvan schrikt wel eens ofzo, dan gaat mijn pony mee haha Tong uitsteken Maar gelukkig kan ik hem redelijk goed terug krijgen. Maar hij is écht zo sterk!

Prince_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:12

Hmm tja, het gebeurd bij mij ook nogal vaak.
Ik snap wel dat je dan schrikt, maar dat moet je niet laten merken aan je pony, denk ik

Adonis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:15

M'n nieuwste aanwinst van drie nog niet... (niet te hard zeggen), de anderen wel meer dan eens....

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:46

Eigenlijk nog nooit 'echt' op hol geslagen. Ze is er wel eens vandoor gerend dat ze schrok maar niet dat ze onstuurbaar was of dat ik haar niet meer terug kreeg.
Dus het is maar net wat je definitie is van 'op hol slaan'.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:37

Nog nooit... Rijd haar ook nog maar een jaartje.
Maar ze is echt super lief.
De laatste tijd wordt ze iets pittiger en heeft wel 2x gebokt Tong uitsteken Clown