Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

TiaraBungy schreef:Uhm.. hoevaak rij je per week? Hoe vaak longeer je? Hoe vaak gooi je los??
Want wat ik uit je verhaal bekijk, is dat je haar nooit longeert..
Denise1984 schreef:heeft ze het alleen buiten? buitenbak oid. Of ook in de binnenbak?. Paardje bij ons op stal doet het ook, maar alleen buiten. Nu ze met een oornetje wordt gereden heeft ze er geen last van.
Shakira1 schreef:TiaraBungy schreef:Uhm.. hoevaak rij je per week? Hoe vaak longeer je? Hoe vaak gooi je los??
Ik heb haar in een jaar nog maar een stuk of 5x gelongeerd. Het is al een hele tijd geleden, ze heeft toen nooit met haar hoofd geschud. Wat bedoel je met losgooien? Ze staat bijna de hele dag buiten in de weide, bedoel je dat ?
Shakira1 schreef:TiaraBungy schreef:Uhm.. hoevaak rij je per week? Hoe vaak longeer je? Hoe vaak gooi je los??
Ik heb haar in een jaar nog maar een stuk of 5x gelongeerd. Het is al een hele tijd geleden, ze heeft toen nooit met haar hoofd geschud. Wat bedoel je met losgooien? Ze staat bijna de hele dag buiten in de weide, bedoel je dat ?
Citaat:sorry hoor maar dat nsap ik niet; maar 5 keer in een jaar gelongeerd??
ik denk nog steeds dat het een medisch probleem is maar het zou ook gewoon verzet kunnen zijn als je altijd alleen maar met haar rijd en haar nooit eens longeerd of iets dergelijks
ik zou meteen tandarts en dierenarts laten komen; als die niks kunnen vinden ; pony eens 2 weken vakantie geven; dus niet rijden /longeren alleen poetsen, knuffelen enz.
dan een week lang longeren; 3 keer met bijzetteugels max 20 min en 3 keer gewoon los aan het lint
dan week daarop weer langzaam aan beginnen met rijden; 15 min per keer max 3 keer in de week en de overige 3 dagen longerenh waarvan 1 keer met bijzetteugels en dan eens kijken hoe dat gaat
vervolgens kun je het op gaan bouwen naar max 4 tot 5 keer rijden van hoogstens 45 min en daarnaast 1 of 2 keer in de week blijven longeren
veel succes ermee
. We doen balkjes, sprongetjes, kegeltjes, figuren, eens doorgalopperen, een spelletje, met twee naast elkaar oefeningen doen,.. Het lijkt mij niet dat ik haar nog meer variatie kan bieden dan dat tijdens het rijden
.
. TiaraBungy schreef:rij je haar élke dag??
Doet ze het sinds ze die rekker niet meer heeft?
. TiaraBungy schreef:Okee, wat doe je met haar als je haar niet rijd?
. Er zijn haar ook enkele praktische dingen aangeleerd zoals ; Als de stal binnengaat eerst rustig het halster aandoen dan de staldeur open, een stapje achteruit doen, wachten tot de persoon eerst buitengaat en netjes volgen. ( Dat was wel nodig, mevrouw werd helemaal gek als ze naar buiten mocht). Ze kon niet stilstaan om op te stappen en ze haatte het om aan haar hoofd aangeraakt te worden. Inmiddels staat ze half te slapen als je met haar oortjes speelt en kan je in haar mond kijken en neusje proper maken zonder protest
. Eigenlijk gaat alles super, behalve het hoofd schudden.
). Ik verwacht er niet teveel van, hoger dan 50 cm heb ik nog niet geprobeerd met haar, dus wel zien wel wat ze aan kan .
.