Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik heb nu best vaak bij haar gelest alleen kan ik haast neit meer daar en ik leer op vakantie ook rijden zonder zadel
in Frankrijk dit jaar weer
.. van wel een ervaren jongen
ik ga nog wel op manege rijden we zitten nu met verhuizen
hoeveel ik heb weet ik niet geeeeen idee XD maar ik kan wel stappen draven en galop doorzitten vindt ik nog beetje lastig
en een ding is zeker, daar ga je het niet mee redden bij deze pony. Terugtrekken heeft helemaal geen zin. Je zult het samenspel tussen beendruk geven, terugrijden op je zit en ophoudingen maken met je teugel moet en gaan leren. Met andere woorden, ontspanning gaan proberen te vinden, maar dat zul je echt met instructie moeten doen.
Sluit hoe dan ook eerst andere oorzaken uit!
Wrm weet niet 
ja oke dat is waar.
Ze was aardig gevoelig in de mond, en de kunst ervan is eigenlijk, ontspannen, maar wel verbinding houden. Uiteindelijk is ze het niet meer gaan doen. Maar ze zette ook heel erg haar rug vast, waardoor ze niet echt lekker ging lopen. Ik heb toen die tijd ook veel les genomen, en dat is gewoon echt het beste!
dat doet mij vriendin die ruim al 4 jaar of meer ervaring heeft en ook al ponys zadelmak heeft gemaakt 

het klik zit erin dus daar ben ik blij mee _Scharlot_ schreef:Oke bedankt
ik ga morgen de teugels een stuk losser doen..
Maar ik kreeg net van iemand tehoren dat ik tussen de oren moest slaan dus gewoon een tik geven zoals een ei kapot slaan. dan denken ze dat ze bloeden en stoppen ze ermee zegt iemand.. en als ik de teugels losser heb gaat Tinka weer met haard hoofd helemaal naar beneden zoadat ik bijna vooroven val
wat zou ik daar tegen kunnen doen

was wel jammer
_Scharlot_ schreef:Mijn vriendin wilt haar misschien verzorgen, ze heeft vandaag gereden en tinka is een ontzettendt pittig pony, ze probeert je echt helemaal uit en ze houdt niet op ook.. ze ging steigeren en bokken,, ze was echt vervelendt :S mijn vriendin laat dat niet zitten en ze gaat volgende keer weer mee aan de slag om dat afteleren.. ze bleeft wel mooi zitten trouwens
_Scharlot_ schreef:aan les zat ik ook tedenkeen ik ga dat morgen vragen