Ginger @ Work in priveles [dressuur]

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Re: Ginger @ Work in priveles [dressuur]

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:21

Het komt op mij over dat je met een touwtrek wedstrijd bezig bent ipv met paardrijden Bloos
Verder mag je je tenen meer naar binnen draaien en met lichtrijden je bovenlichaam gewoon rechtop houden.
Je gooit nu alleen je kont naar voren, door heel rustig je volledige bovenlichaam omhoog te brengen (en dus niet naar voren) zal het je veel minder energie kosten en ziet het totale plaatje er al een stuk netter uit.

Verder ben ik benieuwd welke hulpteugel je er aan hebt hangen en met welk doel?

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 14:25

nou touwtrek wedstrijd is het dus absoluut niet!!
tenen naar binnen draaien klopt . dat naar voren gooien klopt en ga ik mee bezig, bedankt

elizevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:27

mij viel ook gelijk op dat ze wat te veel op de voorhand loopt! maar netjes gereden hoor, natuurlijk wel wat verbeterpunten maar het gaat vast lukken!

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 14:30

jaa op de voorhand heb je helemaal gelijk in. heel erg bedankt & inderdaad nog zat te verbeteren, ( maar dat heb je altijd nog wel )

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:31

Na je pb weet ik wel zeker dat het een touwtrekwedstrijd is, wel jammer dat je niet gewoon in het topic durft te zeggen welke hulp/krachtteugel je gebruikt.
Ik hoop dat je instructrice deze hulpteugel heeft uitgelegd en daarbij dus ook heeft gezegd wat je er mee kun aanrichten bij verkeerd gebruik.

Hiddex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:13

ik ben het eens met de mensen die hievoor het al gezeg hebben .

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:26

heeey carlijn
wat leuk dat jij hier ook bent Tong uitsteken
ik zat toevallig te kijken en zag dat jij het was
ziet er leuk uit met ginger hoor Knipoog

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 15:27

Germaa: heeej dankjeweeel Haha!

muppet2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:30

heel leuk paardje Haha!
Je hebt wel flink wat pech gehad, zo te lezen Huilen
Ik kan me best voorstellen dat alles niet meteen 'perfect' gaat nu je een poos niet hebt kunnen rijden, maar ik vindt (misschien zie ik het wel verkeerd hoor) dat ze op sommige foto's erg op de voorhand loopt, maar misschien zie ik dat wel verkeerd Lips are sealed ..
Echt een tip kan ik je niet geven, alleen ga zo door met het rustig opbouwen van je training. Dan komt alles weer goed Knipoog

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 15:31

muppet2 : dankjeweel en ja was echt net allemaal achter elkaar.
je hebt het goed gezien ze loopt nog teveel op de voorhadn zijn er ook hard mee aan werk. dat gaan we zeker doen & heel erg bedankt Lachen

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:33

Mijn tip aan jou is dat je iets rechter gaat zitten. Maar dit zei iemand anders ook al.
Volgens mij heb je echt vooruitgang geboekt. Ik wens je nog veel sucses toe!

(Je paard loopt op veel foto's erg op de voorhand, mischien nieuw aandachtspuntje voor in de les)

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 16:52

punkielover: Ja dat klopt zeker ik ga er mee werken, & ze loopt inderdaad nog teveel op de voorhand zijn we al druk mee aan het werk. & blijf er hard aan werken heel erg bedankt voor je tips Knipoog

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:01

sorry maar ik vind het absoluut geen fijn plaatje.

ten eerste hang je aan je teugels
verder loopt mij veel te veel op zijn voorhand
en haal aub die slof eraf.

Een goede rede voor die slof kan in mijn ogen niet hebben omdat dit beeld niet laat zien dat je met zo'n teugel om kan gaan.

Ik zou als ik jou was die slof eraf halen en je pony leren op eigen benen te lopen, ik heb het idee dat als jij je teugels loslaat je pony zo voorover kukkelt.
Durf je pony los te laten aan de voorkant, zodra je vind dat ie te hard gaat of want dan ook neem je hem terug.

persoonlijk zou ik als instructriese geen slof adviseren, en dat terwijl ik niet eens tegen een slof ben maar wel goed gebruikt en dat zie ik hier helaas niet.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:59

He car Lovers

Vindt het er na wat jullie de laatste tijd hebben mee gemaakt erg goed al uit zien!! Jij en ginger passen echt leuk bij elkaar.

Nu natuurlijk via de nieuwe regels wat commentaar..
Ginger loopt ietswat op de voorhand, en ik denk dat het daardoor op een enkele foto ook lijkt met lichtrijden dat je je iets optrekt. (Als je beter kijkt zie je dat dat niet zo is, omdat daar de teugels lang niet strak genoeg voor staan, ze staan nu netjes op druk) Dat je met doorzitten naar achter wat leunt kan best hoor, dat leer je je vanzelf wel weer goed, als zou ik daar wel langzamerhand mee proberen. Ook ga je beter doorzitten aan de longe zonder teugels en zonder beugels (en als het moet ook zonder zadel) te gaan doorzitten Knipoog het is even heeeeeel vervelend.. Tong uitsteken maar het gaat daarna op een zadel met beugels echt veel beter! Misschien een keer een idee haha?

Voor de rest goed hoor! Leuke foto's.
Nu heb ik jullie @work gezien haha Haha!

Liefs Lovers

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:07

leuk beestje!
alleen ik heb het idee dat je zadel niet achter zijn schouder ligt..
ik had ook problemen met mijn zadel, nu heb ik hem veel naar achter(als je het ziet voor het eerst iets teveel denk je)..

veel plezier, groetjes..

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:21

Ik vind dit absoluut geen fijn beeld geven, op de voorhand, hoop getrek en achterover gehang...geen ontspannen beeld.
En een instructrice die bij iemand die de basis aan het leren is een slof omhangt is in mijn ogen geen kundige instructie...sorry..

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 21:35

Daan: heeemeisiee Lachen
dankjewel voor je tips en commentaar, jij ziet het inderdaad goed en kijkt verder ( fotos zijn altijd moment opnamens ) & het is inderdaad een idee en ga er ook zeker mee oefenen.
zelf natuurlijk ook nog niet op kracht dus extra lastig.
maar bedankt meis Haha!

Sammy: Dankjewel , zal er eens na kijken maar volgens mij licht die goed hoor ! Knipoog

xx_Naomi_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:50

Je moet je teugels iets meer op maat, maar niet te kort; naar voren kijken; rug recht; ik zag dat je
op de laatste foto je hakken niet uitdrukte, dus hakken uitdrukken Pling; tenen naar binnen; je moet
iets meer ontspannen gaat zitten, doordat je nog wat naar achter zit, zit je niet confortabel (lijkt)
en zit je dus ook niet ontspannen; armen in een hoek houden, maar niet te hoog. Het is ook heel
lastig allemaal en bij mij lukt het ook niet altijd Knipoog.

Maar na zo'n tijdje dat het slecht ging, ziet het er nog redelijk goed uit. Ik denk ook wel dat je het
kan, een foto zegt immers niet alles!

Succes!

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 09:55

xx_Naomi_xx : Heel erg bedankt voor al je tips ga er zeker wat mee doen en aan werken Knipoog. en inderdaad wat jij zegt, de fotos geven zijn moment opnamens en kunnen het beeld vertekenen.
en we zijn er nog lang niet, maar je moet ergens beginnen Knipoog
heel erg bedankt en ga er zeker aan werken.

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:04

Wat mij opvalt is dat je wel de gene die jou complimentjes geven bedankt en niet de gene die iets te zeggen hebben over jou slof:O niet aanvallend bedoelt hoor:O

maar naa een tijd lang niet gereden te hebben ziet het er best goed uit;)
Maar als ik jou was zou ik die slof er af halen , je trekt hem telkens in zen mond (altans te zien op de foto's)

succes verder

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 10:09

Naooom: Ja daar heb je gelijk in, maar ik weet zelf hoe het zit en fotos ziet er zo anders uit dan in de werkelijkheid en heb geen zin in discussies,

maar in iedergeval bedankt Lachen en die slof gaat er straks ook weer af het is even tijdelijk. en dat trekken klopt niet ( of moment opnamens, en ik ga wel eens filmpje plaatsen das veel duidelijker.
bedankt.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:17

Een slof kan helpen om het voor makkelijker te krijgen maar vaak wordt het paard daardoor achter slechter, dus zou ik eerst eraan werken dat hij van achter naar voren gaat lopen door middel van overgangen rijden, en daarna komt de voorkant vanzelf wel.
Je hebt wel een leuke pony.. Haha!
Veel succes ermee... Lachen

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 10:18

nikita_moi: okee bedankt Knipoog overgangen zijn we inderdaad constant mee bezig en ga er hard aan werken. Knipoog
dankjewel Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:27

loveginger schreef:
superwomen: Oke Knipoog ja bij foto 9 klopt het inderdaad .
dat aan de longe ga ik zeker doen en bedankt voor je tips.

jammer dat je in de ontkenning gaat over de rest van de foto's. Niet alleen foto 9 - al is die het duidelijkst- kun je onmogelijk zonder vast te houden in die positie staan.
Bokkers willen je niet pesten, ze willen je helpen zodat je er wat aan kunt doen. Er staan imo te veel dezelfde foto's om vast te stellen dat het een patroon is. Misschien dat het in het filmpje minder op valt, maar deze foto's liegen er niet om.

Nogmaals succes en ik hoop dat je er wat mee gaat doen!

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:27

_Sammy_ schreef:
leuk beestje!
alleen ik heb het idee dat je zadel niet achter zijn schouder ligt..
ik had ook problemen met mijn zadel, nu heb ik hem veel naar achter(als je het ziet voor het eerst iets teveel denk je)..

veel plezier, groetjes..

Ik denk ook dat je zadel te ver naar voren ligt. Leuk paard verder Lachen.