Hoofdstel afdoen is eng

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_love_U

Re: Hoofdstel afdoen is eng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 17:07

Bedankt voor de tips. We zullen vanavond het eens gaan proberen Lachen
Morgen komt de DA toch op stal dan vraag ik gelijk of hij even wil kijken. Als het lukt dan Nagelbijten / Gniffelen

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:08

ben je zeker dat hij niet een keertje geschrokken is net toen je de neus- of sperriem aan het losmaken was?
ik zou ook eerst zonder neus- en sperriem rijden.
wel veel oefenen met hoofdstel aan- en afdoen (zonder dat je gaat rijden).
als dat perfect gaat, zou ik het met rijden ook weer eens gaan proberen.
succes!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:16

hmm lastig, wat je idd kunt proberen is rustig stapje voor stapje met 'm gaan oefenen.. misschien dat hij toch last van z'n tanden heeft, wel jammer dat je niks met 'm kunt doen kwa verdovingen enz.. lijkt me heel erg lastig als idd eens iets is..
wat je daar mee kunt doen is veel met 'm doen en idd zoals al gezegd is iets van schrik training doen (hem bloodstellen aan "enge" dingen zoals hij er mee leerd omgaan op 'n goede manier Knipoog) die van mij is ook zo'n schijthuis af en toe, maar gaat gelukkig steeds beter (haal ondertussen wel de gekste fratsen met dr om om dr "bomproof" te krijgen Clown)

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 17:32

Die schriktraining zou idd wel erg goed kunnen zijn voor hem. Zover ik weet is hij niet geschrokken met hoofdstel losmaken.
Kan het trouwens kwaad zonder neusriem als er dan een longeerlijn nog door zijn bit heen zit? Niet dat strax het bit helemaal door zn mond getrokken word.
Hij heeft best een gevoelige mond. Als hij wegschiet en er staat te veel druk op dan komt hij omhoog Ja

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:35

ik zou er toch voor gaan om zn gebit na te laten kijken...
Zeker na je laatste zin...

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:52

Linda_love_U schreef:
Kan het trouwens kwaad zonder neusriem als er dan een longeerlijn nog door zijn bit heen zit? Niet dat strax het bit helemaal door zn mond getrokken word.

ligt er een beetje aan hoe je de longeerlijn precies vastmaakt aan het bit.
ik doe altijd de haak door de binnenste bitring, over het hoofd en dan vastmaken aan de buitenste bitring.
wel of geen neusriem maakt in dit geval geen verschil Knipoog

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 17:57

We doen het bij hem altijd. Door de binneste bitring dan door de buitenste en dan rond de longeerlijn klikken. Staat er vast niet super duidelijk zo Clown

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:34

ahzo, beetje op de hengstketting manier (ja noem ik ff zo Clown)
is misschien idd beter 'm door de binnenste ring te doen dan over 't hoofd en dan idd aan de buitenste vast te maken heb je net iets meer te zeggen over heb, en idd misschien zoals CarinaR zegt z'n gebit eens laten na kijken, misschien dat hij net z'n hengstentandjes door krijgt ofzo waar hij last van heeft

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 22:14

Heb net eventjes in zijn mond gekeken en boven en onder heeft hij wel die tandjes. Maar zitten nog best een stuk voor zijn bit.
sperriem heb ik eraf gehaald dus deed hij niet meer moeilijk met die los te maken . logisch als ie eraf is Tong uitsteken
wel vond hij nu zijn hoofdstel afdoen eng Scheve mond toen heb ik het in zijn stal gedaan en toen stond hij weer stil en was er nix aan de hand.

Denk dat ik die longeerlijk er zo niet overheen krijg.Hij haat alles bij zijn oren.Dan trekt hij zijn hoofd weg ineens.
Ook is het dan best vervelend voor hem omdat we dan iedere keer opnieuwe de longe los en vast moeten doen als we van kant wisselen.

Heb er bijna 3 jaar over gedaan om een halster normaal aan te krijgen. En nu heeft hij nog buien dat hij het maar niets vind.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:58

lastig paardje, zeg Nagelbijten / Gniffelen
het probleem zit dus wel dieper dan alleen maar dat hoofstel afdoen.
dan zou ik eigenlijk net heel veel aan z'n hoofd en oren gaan prutsen, en telkens maar belonen met voer, net zo lang tot hij het leuk gaat vinden.
nog geen paard ontmoet dat niet overstag gaat voor voer Vork

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 05:38

Jah lastig is het af en toe idd wel. Andere mensen kunnen er ook weinig mee Nagelbijten / Gniffelen Laat zn eigen dan ook niet pakken bv.
Vraag me soms ook af wat dat met m is Huilen van het lachen. Hij is ook erg snel beledigd en dan kan je het dus de rest van de dag wel vergeten bij hem.

Tot op zekere hoogte is hij wel "om te kopen" voor wat lekkers. Maar als het echt engs is dan dus niet. Is ook nog eens een moeilijke eter.Hij laat gerust zijn voer staan als er iets veranderd is.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 06:59

Tja.... arabier he.. fijngevoelig diertje..
Houdt niet van dwang maar juist van wederzijds respect.
Maar dat hoef ik je niet te vertellen Haha!

Gewoon geduld hebben, en elke keer in alle rust iets voor elkaar krijgen.
Als er ergens angst bij komt kijken, gewoon accepteren dat hij bang is, maar niet toegeven.
Blijf rustig en toch 'zeker'.. 'het gaat toch gebeuren, vertrouw me maar' en dan rustig elke keer een klein stapje verder..

Veel sukses, komt best goed Haha!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 07:53

oh, een arabje, zeg dat dan meteen Clown
daar komt idd af een toe een handleiding bij kijken Knipoog

Almaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:17

Een paard wat zo gevoelig is bij zijn hoofd, kan je beter longeren met kaptoom. Longeerlijn achter de oren geeft extra druk en de longeerlijn aan de bitring bevestigen is niet zo lekker voor de mond, zeker als het schrikt en wegschiet.

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 12:34

Huilen van het lachen ik had dus een kaptoom. maar daar werd hij helemaal panisch van want die ringetjes rinkelden Nagelbijten / Gniffelen en dat is doodeng !! En hebben we niet eens aangekregen. Een ketting voor door zijn showhalter nou vergeet dat ook maar.
Zelf het bit was in t begin eng. En gister rinkelde zijn singel met afzadelen nou je had hem toen ook moeten zijn kijken.

Maar een kaptoom kan toch ook niet om als hij aan de longeerlijn zit met rijden?
Hij presteert het om van zijn eigen staart te schrikken als hij een vlieg weg wil doen.

Jammer dat zijn gebruiksaanwijzing er niet bij zat toen we hem kochten Tong uitsteken