Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
capraibex70 schreef:CGJ12 inderdaad spui jij nogal ongefundeerd je mening. Wat heeft Jazz nou weer met mij en deze discussie te maken.... misschien moet je paard beter opleiden/africhten denk ik dan.
anneve schreef:We zullen toch met iets moeten komen naar de overheid toe. Mishandeling op wedstrijden is allang geregeld en sex met dieren is ook geregeld (onlangs).
Ik denk eerder aan: het verbieden van stands, minimale oppervlakte van een stal. Mogelijkheid tot indirect contact met soortgenoten (dus klein gaatje tussen stallen, of mogelijkheid om via de tralies aan de voorkant soortgenoot te zien). Weidegang tot een bepaalde leeftijd.
Ik roep maar wat dingen waar we, denk ik, allemaal achter kunnen staan, bovenop de dingen die nu al gelden.

anneve schreef:Citaat:
Het KWPN propageert het fokken van "paarden die grenzen aan autisme"....... Dat is bekend.
Dit is niet waar.

LoesjeVis schreef:Voor zover ik weet is het KWPN idd bezig met het selecteren op karakter. Alleen zou het dan juist gaan om een evenwichtig karakter. Een gezonde geest in een gezond lichaam oid.

anneve schreef:Mooi lijstje Loesje, wat te denken van in ieder geval weidegang tot de leeftijd van 3 of 4 jaar?
anneve schreef:De KNHS heeft gedragsregels op wedstrijden vastgelegd en daarop wordt goed toegezien. Regelmatig worden er mensen geschorst en/of openlijk aan de schandpaal genageld (in het blad van de KNHS: paard en sport) wegens mishandeling.
Urielle schreef:anneve schreef:Mooi lijstje Loesje, wat te denken van in ieder geval weidegang tot de leeftijd van 3 of 4 jaar?
Maak daar maar 2,5 jaar van dan.
En wat te doen met bijv. het veulen vorig jaar op stal met gebroken been, dat maandenlang alleen in een box mocht staan omdat hij anders zijn been weer kapot trok? Afmaken?
Urielle schreef:anneve schreef:Mooi lijstje Loesje, wat te denken van in ieder geval weidegang tot de leeftijd van 3 of 4 jaar?
Maak daar maar 2,5 jaar van dan.
En wat te doen met bijv. het veulen vorig jaar op stal met gebroken been, dat maandenlang alleen in een box mocht staan omdat hij anders zijn been weer kapot trok? Afmaken?
Urielle schreef:anneve schreef:De KNHS heeft gedragsregels op wedstrijden vastgelegd en daarop wordt goed toegezien. Regelmatig worden er mensen geschorst en/of openlijk aan de schandpaal genageld (in het blad van de KNHS: paard en sport) wegens mishandeling.
er staat niet eens op elke wedstrijd een controleur... heb toevallig van het weekend nog een leuk staaltje gezien...
LoesjeVis schreef:Je zou bijvoorbeeld ontheffing kunnen krijgen met een medisch attest.