Cayo, pittige fjord @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oonax

Re: Cayo, pittige fjord @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 21:02

Niine schreef:
Ziet er echt netjes uit voor de eerste keren. Sjieke fjord ook. Ik zou dat wijken eerst nog maar even laten en aan je houding werken en aan de basisdingen. Ook niet te vroeg naar voren voor de sprong.

en wat is in godsnaam je nonkel?

Haha, nonkel is Belgisch voor oom. had ik even niet bij nagedacht. Bloos
Ik ben idd weer wat teruggegaan naar de basis. Voor mijn houding rijd ik opnieuw veel zonder stijgbeugels en de lessen helpen ook wel.

Anka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:10

Mooie fjord zeg!
Aan je houding kan nog gewerkt worden, maar dat komt allemaal goed door te oefenen Lachen
Kheb gelezen in je profile dat je les neemt in vinkemolen.
Jij je daar dikwijls?
Ik heb daar leren rijden Lachen

June92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:17

Ik zou hem graag van achter actiever zien. Zoals gezegd is het wijken niet goed. Het hoofd hoord praktisch recht voor de pony te zijn, hooguit een heel klein beetje stelling. Hij loopt nu gewoon over de buitenschouder weg, wat dus geen wijken is. Probeer met je buitenhand te sturen tijdens het wijken, binnenhand op de plaats. Binnenbeen naar achter, desnoods tikje met de zweep erbij. Bij het springen pas uit het zadel komen als hij springt, niet daarvoor, want dan breng je hem uit balans. Veel succes nog!

Landallis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:30

probeer wat te ontspannen, en met wijken loopt hij over de buiten schouder weg