Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DresslOver schreef:...
Back to basic is in mijn ogen laag-rond, schakelen, over de rug, controleren, nageven, loslaten, controleren, nageven, loslaten, controlen, Rechtrichten, ontspannen, weer controleren en weer schakelen.
...
wat in mijn ogen goed werk voor dit paard zou zijn is laag en rond (of vw-nw, net hoe je het wil noemen) loswerken, en dan niet dat halfslachtige meer-rond-als-laag gedoe, maar écht laag. helemaal los en over de rug.
...
double schreef:Helaas sluit ik me bij merendeel van het commentaar aan. Het is jammer dat je zo reageert op het commentaar van DresslOver, ze geeft je namelijk een hoop goede aanwijzingen.
Je foto's zien er idd niet als 'back to basic' uit. Back to basic houdt niet in dat je je Z-oefeningen links laat liggen, maar dat je je paard terug brengt naar de basis, lossigheid in haar lijf.
Ze ziet er niet fijn ontspanen uit en zou nog meer door de kaak mogen.
Het commenaar van DresslOver daar sluit ik me helemaal bij aan, vis er wat puntjes uit, wie weet helpt het.. Succes iig!DresslOver schreef:...
Back to basic is in mijn ogen laag-rond, schakelen, over de rug, controleren, nageven, loslaten, controleren, nageven, loslaten, controlen, Rechtrichten, ontspannen, weer controleren en weer schakelen.
...
wat in mijn ogen goed werk voor dit paard zou zijn is laag en rond (of vw-nw, net hoe je het wil noemen) loswerken, en dan niet dat halfslachtige meer-rond-als-laag gedoe, maar écht laag. helemaal los en over de rug.
...
jantjeuh schreef:Nou volgens mij heb jij nog erg veel te leren en volgens mij bedoelt DresslOver ook helemaal niet dat je je paard op de borst moet rijden. maar wel dieper en daar ben ik het helemaal mee eens.. Kraak andere mensen ook niet af als het met je eigen paard gewoon nog niet lukt zoals je wilt...
ze loopt verschrikkelijk op de voor hand en het helpt echt niet om dan even 5 meter traver te doen omdat ze toevallig dat knopje heeft..
en dat je DresslOver zo afkraakt vind ik nergens opslaan met van je meot er zelf eens op gaan zitten dat ze er dan meteen aflicht.... je denkt misschien dat je zelf zo perfect rijd maar dat zie je niet op deze foto's
van dat stijgeren betreft vind ik ook niet dat je je teugels los moet gooien idd wel contact houden maar wel is even flink duidelijk maken dat je daar niet van gedient bent. ik ben ook ooit met een paard achter over geklapt maar die heb ik daarna wel even laten weten dat ie dat nooit meer hoefde te proberen...
maar volgens mij licht het stijgeren ook erg aan jezelf.. en ik vind niet dat je de schult bij het paard moet lechen
ik zou haar wat lager rijden niet op dur borst maar wat meer met een langere hals maar wel diep zodat je zeker weet dat ze over dur rug loopt.. en veel overgangen rijden maar dat is al genoemt en je gaf al aan dat je dat aan het oefenen was
veel succes verder met het rijden
Bovendien ken jij mijn manier van rijden niet, dus ik snap de aanval niet zo. Quir schreef:En het is niet dat ik niks met het commentaar van Dresslover doe, in tegendeel, maar wat het vooral is, is dat zelfs een foto die door iedereen 'goed' gevonden wordt (dus rijtechnisch goed voor ons niveau), zij helemaal afkraakt én ik alles fout doe volgens haar (niet alleen via bokt). Ik moet Verle met haar kin op haar borst rijden en dát kán gewoon niet met dit dier en dat wordt niet geaccepteerd.. Heb al 100x gezegd dat ze op moet stappen en moet rijden zoals ze zegt dat ik moet doen... maar ik waarschuw haar dan ook, dat ze het géén één rondje vol zou houden...