Bitwondje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maret

Re: Bitwondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 22:37

hallo judith

makita bedoelde het anders dan zoals het er staat
op haar manier van rijden is niets aan te merken ze rijd namelijk mijn haflingers en dat doet ze goed op een vriendelijke manier en ze blijft altijd eerlijk tegen over de hafjes en dat is van vele anderen niet te zeggen.
idd helpen bitringen voorkomen dat er velletjes tussen de ringen en de trens komen en uierzalfis een zeer goed middel voor op wondjes waar dan ook op het lijf het kan ook wezen dat je bit te klein of te dun is en dat het daardoor gaat snijden

groetjes maret

ps val niet meteen iemand er is algenoeg ellende in de wereld

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 00:59

Ik zou eerst een tijdje gaan longeren en ander grondwerk doen, zodat je pony aan je stem leert wennen, en daarna pas voorzichtig beginnen met rijden. Nu lijkt je pony dominant over jou (en dat zijn Shetlanders al snel) en dat zou ik toch niet accepteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:53

maret schreef:
hallo judith

makita bedoelde het anders dan zoals het er staat
op haar manier van rijden is niets aan te merken ze rijd namelijk mijn haflingers en dat doet ze goed op een vriendelijke manier en ze blijft altijd eerlijk tegen over de hafjes en dat is van vele anderen niet te zeggen.
idd helpen bitringen voorkomen dat er velletjes tussen de ringen en de trens komen en uierzalfis een zeer goed middel voor op wondjes waar dan ook op het lijf het kan ook wezen dat je bit te klein of te dun is en dat het daardoor gaat snijden

groetjes maret

ps val niet meteen iemand er is algenoeg ellende in de wereld

Beste Maret,

Ik val helemaal niemand aan en heb ook niks aan te merken op haar rijstijl. Heb namelijk nog steeds het talent niet om dwars door de computer heen te kijken hoe iemand rijdt Knipoog
Maar als iemand mij vertelt dat bitringen toch echt bedoelt zijn om te voorkomen dat je het bit door de mond heen trekt, mag ik toch wel vertellen dat ze daar niet tegen helpen en ALS je ze op die manier moet gebruiken je beter naar je rijstijl kan kijken? Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-07-08 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:55

uierzalf en groene klei of hoe het heet werkt heel goed

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:56

Bij de drogist kun je iets halen wat voor inwendig gebruik is.

Het is zeer pijnlijk ben de naam kwijt het zit in een geel doosje.

Helpt super en de dames weten gelijk wat ik bedoel dat moet je 2x per dag er op druppelen.

Het wondje is binnen 2 dagen dicht en dan moet het rustig weer laag je vel over.

Mijn pony lag vroeger regelmatig open en dit lag niet altijd aan mij.

Maar misschien moet je eerst ff kijken hoe het bit in de mond ligt, zou zonden zijn als dit wondje dicht ging er gelijk weer nieuwe wondje kwam omdat het bit niet goed ligt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:57

iloveiwan schreef:
uierzalf en groene klei of hoe het heet werkt heel goed

Nope dat mag niet inwendig worden gebruikt groene klei (dat heb ik geleerd)

Uizerzalf geneest niet de wond maar houd de huid soepel, dat kun je er op doen na genezing maar niet te voorkoming.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 08:00

Groene leem mag volgens mij wel inwendig worden gebruikt, maar misschien moet je dan een speciale hebben? Maar klei smeren op en droge plek lijkt me niet prettig. Droogt het niet juist uit?

Tita, is dat spul voor de weerstand? Erncia Forte (ofzoiets) toevallig? Dat is opzich ook een goede oplossing Lachen

GWENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:32

Macchiato schreef:
Is dat jou manier om problemen op te lossen? Je pony mishandelen?

dit vind ik GEEN oplossing
je pony mishandelen om hem trager te doen lopen ? Zou ik NOOIT doen!
Ik denk trouwens als er iets snijd dat de kans groot is dat je pony gaat panikeren.

Zelf zou ik gewoon meer op je zit gaan rijden.

S_haron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:50

Ja kunt het ook met een bitloos hoofdstel proberen ipv een halster, dat geeft tog op een andere manier drufverdeling en misschien reageerd hij dan wel beter op je hulpen!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:01

Dat kan ook zeker werken ja Ja
Op een touwhalster wordt mijn pony ook heel sterk. Nu heb ik een hoofdstel met kruislingssysteem onder haar kin en dit rijdt voor mijn gevoel hetzelfde als met bit.

ZwYzWyLoVeRr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:10

Het ligt waarschijnlijk aan het bit dat je sget een wondje heeft opgelopen ik zou een wat groter bit aanraden! of een andere soort.gewoon wat uitproberen1 Cool Maar het kan ook zijn dat je te hard aan de teugels trekt,ookal heb je het zelf niet door! Vork
Groetjess

marleenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 23:15

LIPPENBALM !!!!!!!!!

niet moeilijker maken dan het is !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 23:24

Ik ga verder niet oordelen over het rijden van de TS... Een bitwondje/losse velletjes zijn zo opgelopen, een velletje tussen een watertrens of pessoabit of wat dan ook heb je zo voor elkaar. Hoef je echt niet hardhandig voor te zijn.

Wat betreft middeltjes: Sudocrem is echt mijn geheime wapen tegen velletjes bij de mondhoeken! Wordt veel gebruikt voor luieruitslag bij baby'tjes, tis heel zacht, tis geen enkel probleem als je paard er een klein beetje van binnen krijgt en het helpt echt de huid heel goed herstellen. Gewoon te koop bij de drogist of apotheek in hele handige kleine potjes.

SJDC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:54

Je hoeft niet perse te rijden, je kan haar ook longeren, dan kan ondertussen het wondje genezen. Met zo'n hoofdstel zonder bit. Daar kan je de longeerlijn aan de neusriem binden. Je kan ook leuke oefeningetjes doen, zoals: schriktraining. Over zeiltjes lopen, een paraplu in de bak zetten. Balkjes lopen aan de hand, springen aan de hand. Als het wondje genezen is kan je weer verder gaan met rijden. Krijgt ze weer wondjes, dan zou ik kijken waar het aan ligt. De meeste probleempjes bij paarden liggen aan de ruiter. Trek je te hard aan de teugels zodat de mond kapot gaat? Rijd dan meer met je zit!