Blizzard bont paard @ dressuurwork +Filmpjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Intervarno

Re: Blizzard bont paard @ dressuurwork +Filmpjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:23

Allereerst, wat een superleuk getekend paardje heb je! Ik vind het algemene beeld er best rustig en ontspannen uitzien, soms zijn er wat 'miscommunicaties', maar met veel oefenen gaat dat ook steeds minder worden. Lachen

Een paar tips. In de galop val je iets naar voren, probeer je gewicht daarin iets meer naar achter te brengen. Ik denk dat dit deels ook komt doordat je naar beneden kijkt, probeer dus goed voor je uit te kijken Lachen

Sporen zou ik ietsje lager doen, zodat je hem niet onbedoeld kunt prikken en als het ware 'afstompt'. Ik wil niet zeggen dat je het expres doet hoor Knipoog Echter, soms trek je je hakken ietwat op waardoor je hem onbedoeld aanraakt Knipoog

Misschien een tip voor het aanspringen: probeer de overgang goed voor te bereiden. Mijn paard had er eerst ook veel moeite mee en door het beter voor te bereiden, wordt het steeds makkelijker. Knipoog Ga ruim van te voren doorzitten. Ik zie dat je daar ook nog wat moeite mee hebt, dus meteen iets om te oefenen Lachen Als hij tijdens het doorzitten lekker ontspannen loopt, op een regelmatig tempo, maak je een halve ophouding, ontspant je hand en tegelijk daarmee geef je met je been de galophulpen. Het allerbelangrijkst tijdens het aanspringen is dat je je hand ontspant en pas aanspringt op het moment dat hij lekker ontspannen loopt. Als je dat niet doet, kan hij nooit goed aanspringen en zal het altijd een soort van explosie zijn Knipoog

Hopelijk kun je er wat mee Knipoog

_Abnormaal_ doet haar naam trouwens wel eer aan met haar post Nagelbijten / Gniffelen

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:24

stes_jami schreef:
Je zoekt geld haha Tong uitsteken

Goh.
Geef is wat meer rijtechinisch commetaar en opbouwend.
Oke je bent nieuw.

stes_jami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:30

ja, ik ben nieuw. Wat dan nog ?

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:30

Er zijn regels op Horse @ work dat het overzichtelijk blijft Haha!

Mja welkom op bokt. Lachen

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 19:49

Heel erg bedankt voor het commentaar, ik zal er zeker iets mee doen !

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:38

de martegaal lijkt me niet noodzakelijk. maar dat is in mijn ogen zo, hy moet echt iets actiever lopen

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 10:31

Yubi schreef:
de martegaal lijkt me niet noodzakelijk. maar dat is in mijn ogen zo, hy moet echt iets actiever lopen

De martingaal zit er op voor als we in het bos rijden, dus het is eigenlijk standaard Bloos
Maar in de bak heb ik hem inderdaad niet nodig Tong uitsteken

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:45

In de galop in het eerste filmpje ga je veels te veel mee in de beweging die het paard maakt. Ga op je kont zitten. Gebruik je zadel. Dat zal voor jezelf ook een stuk aangenamer zijn. Op de foto zit je erg veel naar voren (Ik had er ook een poos last van dit wel door omstandigheden maar iedere keer als ik het deed zei ze: Moet je naar de WC ofzo Nagelbijten / Gniffelen ) Als je je beugels langer doet zit je automitisch een stuk rechter. Ook je hakken meer uitdrukken. Geld zit in de portomonnee Tong uitsteken