Wat gebeurd er als je je paard professioneel laat inrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Re: Wat gebeurd er als je je paard professioneel laat inrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:12

Misschien een hele verstandige professionele ruiter, die nog langer z'n brood moet verdienen met jonge paarden inrijden. En dan geen risico's gaat nemen met een 'gevaarlijke' haflinger...

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:06

Ik zou bij verschillende stallen goed informeren.
Mag je regelmatig langskomen en dergelijke.
Er stond namelijk een verhaal op bokt, die wou haar paard bij iemand in laten rijden, en die mevrouw bleek dus gewoon kinderen op haar paard te laten rijden tegen betaling, en ze zou al verschillende keren van een stal afgeschopt te zijn.
Dus zij wou haar paard gaan halen, paard weg.
Ze heeft haar paard gelukkig gevonden.
Maar het was zo vermagerd dat je de ribben kon tellen en noem maar op.
Dus ik zou echt bij een goede stal gaan, dan eventueel maar meer geld kwijt maar dat weet je ook zeker dat die in goede handen is.!
Succes ermee.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:09

Nikki_L, als je het hebt over dat ene topic dat nu nog hard loopt: dat ging om een paard dat verkocht moest worden en dat om bepaalde redenen ver van huis stond, o.a. omdat het afscheid voor die TS te moeilijk was anders. Dat is wel iets heel anders dan je paard ergens zetten om het daarna bedoeld weer op te halen Knipoog

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 13:10

ja dat topic heb ik ook gelezen maar dat ging idd niet over inrijden, maar thnx voor je waarschuwing.
Ik heb ook wel eens andere dingen gelezen hoor, dat mensen hun paard wegbrachten, en er gewoon debiel meeomgegaan werd dat het paard allerlei trauma's op had gelopen ...

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:22

Als je kiest voor een ruiter uit je omgeving die goed aangeschreven staat zal het meestal wel goed gaan. Je kan dan nl heel vaak mee gaan kijken wat er met je paard gedaan wordt.

Het wordt een ander verhaal als je hem ergens neerzet bij mensen die je niet kent. En als je niet vaak genoeg gaat kijken.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:22

Idd Klara16, daar heb je zeker gelijk in. Ik had het geluk dat zo'n professional hier in het dorp woonde Haha! Dat is echt luxe hoor, kon er zelfs te voet naartoe!

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:13

je kan precies zeggen hoe en wat je wilt;) zij willen immers klanten toch?

Ik vind het goed dat iemand een paard laat inrijden door iemand die ervoor geleerd heeft!! (misschien raar voorbeeld maar je gaat je huis toch ook niet zelf bouwen??) als er een goede basis in zit, en jij gaat er met de goede begeleiding op verder, kan je (vaak) ver komen:)

Fliro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:16

@ annemaaike17 ; precies Haha!

mm, wij hebben een professionele op onze dekstal en die begon met longeren met zadel,
daarna eerst stappen.
Daarna stappen stappen stappen + een stukje draf.

nu is die zover dat het paard al galoppeert!

mm , ik denk dat die alles wel zo beetje gaat doen!
Springen doet het paard al sinds die klein is, alleen dan zonder iemand erop Clown

Ikzelf zou het profesioneel laten doen, voor als je wat fout doet !!

coontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:20

Dat is echt heel verschillend

Meestal doen ze er een maand over.

Ik heb die van mij vorig jaar weg gebracht en er veel geld voor betaald, maar na een maand was er nog helemaal niks mee gedaan, dus toen heb ik hem maar weer naar huis gehaald en het zelf gedaan. (zonde van het geld)
Bij ons op de manege doen ze het ook, maar dat vond ik te hardhandig gaan, maar dan is hij wel binnen een maand klaar en kan je er alles mee doen. De verdere opleiding moet je natuurlijk zelf doen (dressuur of springen).
En het is ook net wat je afspreekt.
Of jij zelf verder gaat als er alleen iemand op kan zitten, of dat je wacht tot er inderdaad een stuur, rem en versnellingen op zitten Knipoog

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 21:15

)
Fliro_ schreef:
@ annemaaike17 ; precies Haha!

mm, wij hebben een professionele op onze dekstal en die begon met longeren met zadel,
daarna eerst stappen.
Daarna stappen stappen stappen + een stukje draf.

nu is die zover dat het paard al galoppeert!

mm , ik denk dat die alles wel zo beetje gaat doen!
Springen doet het paard al sinds die klein is, alleen dan zonder iemand erop Clown

Ikzelf zou het profesioneel laten doen, voor als je wat fout doet !!

meestal springen onze veulens mét iemand erop Clown zo getallenteerd (hoewel we eigenlijk alleen frieze veulens hebben Slapen