Robin [29] @ L2 wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hennyvanamon

Re: Robin [29] @ L2 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:24

ik weet wat het is een oud paard een beetje netjes te laten lopen klinkt heel raar wat ik nu zeg maar het valt om de drommels niet mee, om ze soepel te houden het is echt een kunst hoor en niemand, die je kan helpen want jouw paard loopt toch nog zo goed, maar ja, dat komt ws door het eerlijke rijden, en spieren behouden zo als ze nu nog zijn .

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:36

Ik vind het sowieso heel knap van zo'n toch wel bejaarde heer dat hij in zo'n ongelovelijk slechte bak nog blijft lopen en zijn nek niet breekt! Ze hadden op z'n minst het gras even kunnen maaien! Ik zou hem trouwens toch wel iets meer nagevelijk proberen te rijden omdat dat zijn ruggebruik zeker ten goede gaat komen. Knap paard hoor...ziet er niet uit als 29!!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 21:11

Jaro_lover (even naam kwijt Clown ) : ik kijk inderdaad niet al te vrolijk, kwam er ook halverwege mijn tweede proef achter dat ik al anderhalve proef op mijn tong aan het bijten was Nagelbijten / Gniffelen

sisco4life: bedankt! hier heb ik zeker wat aan!

hennyvanamon: het valt inderdaad niet mee, het worden echt geen automaten! en eerlijk rijden, dat is hetgeen wat ik wil en doe Lachen

aerdenhout: bedankt ! Lachen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:16

rohotje schreef:
klopt, hij heeft een flink hangbuikje Tong uitsteken . Maar heb hem liever zo dan dat ik het er niet meer aangevoerd krijg op deze leeftijd.

Lekker zo houden hoor, op deze leeftijd worden ze inderdaad niet zo snel dik meer, dus liever iets te dik dan dat hij veelste dun is & niet meer dik te krijgen is. Ja Heb zelf ook een oudje namelijk. Haha, maar die doet het ook nog goed.

Vind het er goed uitzien, en dat nagevelijke, ach ja. Misschien kom je daardoor niet heel ver, maar let op zijn leeftijd, en dat doe je zelf ook. Kom je niet meer verder, dan niet, ga je toch gewoon lekker thuis verder? Lachen

Let op je pianohandjes inderdaad, maar vind het er goed utizien hoor!!!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 21:18

bedankt joscaa! Lachen nee inderdaad, het is voor mij ook een grote verrassing om met hem in het L2 te mogen rijden. Ik begon 3 jaar geleden pas met hem in de B, eigenlijk zonder verwachtingen. Nu hobbelen we lekker in de L2 en pakken af en toe een winstpuntje en prijsje mee. Heerlijk! Haha!

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:26

Ik dacht.....hm een paard van 29 jaar en dan nog wedstrijden rijden...
Maar toen ik de foto's bekeek.....prachtig zeg Haha!

Jouw paard ziet er super goed uit. Hij loopt goed. En jij zit er heerlijk mooi op!!
Dat ie niet helemaal nageeflijk is kan misschien ook komen door de ongelijke grond.
Hij is natuurlijk niet zo soepel meer als een jonger paard.

Ik vind het er super vriendelijk uitzien.
Mijn complimenten en nog heel veel plezier samen.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 15:28

bedankt wirona Haha!
de ondergrond was inderdaad wel slecht ja, veel hobbels en kuilen!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:32

Leuk dat je paadje nog gezond is en dat je er leuke dingen mee kan doen.

Tevens vind ik persoonlijk niks bijzonders om met een oudje in de L te starten.
Leeftijd hoeft geen probleem te zijn het is de training en verzorging die ervoor zorgen hoe oud een paard zicht voelt.

Jouw paard is IMO niet L-waardig.
Hij is niet nagevelijk en ik vind dat hij te lang is, valt uit elkaar.

Bovendien is het misschien verstandig om maar 1 proef te rijden.

Voodat ik commentaar krijg ik rij zelf een 25-jarige die Z mag starten.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 15:39

ik denk dat voor het commentaar het er niet toe doet dat je zelf een oudje rijd dat Z mag starten Knipoog

Mssn is hij in jou ogen niet L-waardig, maar zoals je eerste zin zegt : leuk dat hij nog gezond is en dat ik er nog leuke dingen mee kan doen! Daar gaat het mij ook om, we rijden toch nog zo onze winstpuntjes bij elkaar. Dus de jury's vinden ons waarschijnlijk wel L waardig (en mijn punten zijn nooit echt rampzalig), en zo niet? Wij hebben in ieder geval plezier Lachen

Voorlopig kan hij de twee proeven nog goed aan! Als hij voor de tweede proef de ring in gaat dan is hij weer helemaal het mannetje. Als ik merk dat hij de tweede proef niet meer aan kan zal ik die ook zeker laten Lachen .

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:45

Is dit Robin die van Nathalie op bokt is geweest? Volgens mij wel..
Ik heb er ook wel eens op gereden. *LOL*
Jeetje zeg hij is wel grijs geworden Ach gut Zou hij van zijn pensioen genieten niet veel fijner vinden?
Maar ik ga er wel van uit dat je als eigenaar weet wat je paardje nog aankan, en stopt en voor het paard kiest als het niet meer gaat. Met mijn oudje hoef ik dat echt niet te proberen, die vind er 100% zeker weten geen bal meer aan. Hoeft ook niet. Lachen
Wel leuk dat ik hem nog eens tegenkom op dit forum Lachen
Hoop dat je nog jaren plezier van hem hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:46

Heel erg mooi, en oudjes zijn meestal nog erg fit! Lachen

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 15:47

ja klopt is van nathalie hier op bokt geweest Ja .

hij is inderdaad wel wat grijs geworden ja Haha! maar mag het op deze leeftijd? Tong uitsteken op pensioen? zet hem 3 dagen stil en hij is compleet van slag, eet niet meer en is gewoon zichzelf niet meer Knipoog

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:15

Iessie schreef:
Jeetje zeg hij is wel grijs geworden Ach gut Zou hij van zijn pensioen genieten niet veel fijner vinden?

Waarom zou hij met pensioen moeten dan? Robin is voor zijn leeftijd nog hartstikke fit en goed in conditie. Pensioen komt imo (en die van Mel, denk ik) pas aan de orde als je gaat merken dat een paard het niet meer aankan en/of er geen plezier meer in heeft. Dat lijkt me hier helemaal niet aan de orde!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 07:59

Wat leuk om Robin weer eens te zien!!!
Ik word weer helemaal vrolijk van de foto's!
Ik vind het knap wat je nog met hem doet Melanie! Als ik me bedenk hoe hij eraan toe was toen ik hem terug kreeg en hoe hij eraan toe was toen hij naar jou toe ging; petje af!
Jullie hebben er allebei plezier van en vergeet nooit; rust roest. Dus lekker mee aan de gang blijven en ik weet zeker dat als het tijd is om te stoppen dat je dat wel merkt en hem dan ook zijn rust gunt. Lachen

Ik moet hier eigenlijk rijtechnisch commentaar geven maar dat doe ik niet; tuurlijk ziet het er niet top uit maar dat hoeft ook helemaal niet. Ik ga je geen tips geven want je doet het ontzettend goed. En dat te bedenken dat Robin 5/6 jaar geleden bij mij terug kwam omdat hij 'rijp voor de slacht' zou zijn... Wat ben ik blij dat we hem toen weer opgehaalt hebben!

Helemaal top! Haha!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 12:44

heel erg bedankt nathalie! Haha! wat leuk om weer iets van je te horen Lachen

plezier hebben we zeker en daar gaat het ons om! Ik moet jou dan ook eigenlijk heel erg dankbaar zijn dat jullie hem terug hebben gehaald, ik kan me geen betere (leer) pony wensen dan robin! heb al zoveel van hem geleerd en we hebben al zoveel plezier gehad , en nog steeds Lachen