Breezer @ work (v. Mishaz) by Steef_

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

12sterre34

Re: Breezer @ work (v. Mishaz) by Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:41

d0nnaa_dan schreef:
Mooie foto's hoor, maar jij gebruikt dus je sporen om hem vooruit te drijven? Daar zijn deze niet voor. Probeer hem actief voor je been te maken door veel overgangen te maken en desnoods een zweepje. Dat vind ik vriendelijker dan sporen. Succes!

Ik ben het hiermee eens, sporen zijn als verfijning van de hulpen bedoeld. Maar dat betekent dat je paard dus fatsoenlijk en licht op een simpele beenhulp (zonder sporen) moet kunnen lopen. En zoals jij het nou zegt heb je dus je sporen nodig om hem voorwaarts te houden, wat kan resulteren in een afgestompt paard. Pak liever je zweepje erbij en geef hem een tik als hij niet fatsoenlijk op je beenhulp reageert (dus zonder spoor). Daar heb je veel meer aan! Probeer eerst voorwaarts neerwaarts te rijden voordat je schouderbinnenwaarts enz gaat proberen!

M_nuela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:15

d0nnaa_dan schreef:
Mooie foto's hoor, maar jij gebruikt dus je sporen om hem vooruit te drijven? Daar zijn deze niet voor. Probeer hem actief voor je been te maken door veel overgangen te maken en desnoods een zweepje. Dat vind ik vriendelijker dan sporen. Succes!

Ben ik met je eens Lachen
Ik vindt wel dat je een erg moooi paard hebt Haha!
En gebruik jij je thierman omdat hij te hoog liep met z'n hoofd?
zo ja helpt het goed?

LietJ_RobJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 20:19

het is een martingaal Knipoog
maar ik heb ook een thiedeman, die gebruik ik ALLEEN in het bos omdat hij veel te sterk is in het bos.