Amber (3-jarige KWPN merrie) voor het eerst op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

surcas_amber

Re: Amber (3-jarige KWPN merrie) voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 13:21

Oja nog over mijn houding: Daar hebben jullie gewoon absoluut gelijk over in! die moet zeker gaan veranderen Knipoog Schrok er zelf ook eigenlijk van toen ik de foto's zag. Maar nu weet ik dus waar ik op moet letten Knipoog

Ook is ze wat schraal: ik ben al bezig om haar wat extra's bij te voeren. En ze krijgt ook nog zeker vakantie deze zomer hoor!

En over het nagevelijk lopen. Ik hoef er bijna niks voor te doen, als ik de teugels gewoon netjes aan neem en lekker met mijn been er tegen aan rijd, komt ze vanzelf naar beneden, ik hoef dus neit te trekken ofzo en ik zelf vnid het persoonlijk zonde om haar nu te straffen omdat ze nafevelijk en ontspannen loopt, alleen maar omdat ze er nog te jong voor is.. Lijkt me erg verwarrend voor haar ook dan. Maar hier zijn de meningen over verdeeld en dat zl ook altijd zo blijven.

Groetjes

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:50

Dat schrale is absoluut onzin, ze ziet er top uit voor een jong paard (waarom willen mensen toch altijd mestkalven van hun paarden maken? Hamer )

Iemand op de eerste pagina zei dit ook al, ben meteen weer naar de foto's gescrolled om te zien of wel wel hetzelfde paard voor ogen hadden...

Laat het maar zoals ze is. Wacht maar tot ze lekker uitgegroeid is en je er wat spiertjes op hebt gereden, dan geeft dat ook al een ander beeld. En liever zo dan de zogenaamde 'scharligheid' tegengaan door te voeren en te voeren en te voeren...

Nee hoor TS, flink bijvoeren is nergens voor nodig...! Tis gewoon een lekker slank sportpaardje...!
Laatst bijgewerkt door Adil op 07-07-08 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:06

Hoi,

Leuke foto's. Dat je iets naar voren zit bij het halsstrekken is nog niet eens zo erg. Ze moet dan haar rug ontspannen en als je daarmee haar rug iets ontlast zal ze alleen maar beter leren haar rug fijn te geven. Op jonge paarden zit je vaak toch niet supernetjes, het is dan belangrijker dat je je paard niet stoort dan dat je kaarsrecht mooi rechtop zit.
Probeer verder niet je handen te breed te zetten. Daarmee loop je sneller de kans de boel vast te zetten. Probeer fijn contact te houden en je handen mooi boven de schoft en netjes bij elkaar te houden.

Ik vind je paard totaal niet schraal. Ze is nog jong en ik zie ze liever dan niet baggervet hoor. Ze krijgt vanzelf meer massa zodra ze meer bespiering krijgt.

Je zweepje staat in bloei als ik het goed zie Haha!

Steffi91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:34

hey!

wat misschien ook helpt om de middendraf te verbeteren is dit eens oefenen vlak na de galop. doordat je paard vlotter is na de galop gaat ze ook meer strekken Vingers aflikken
en misschien doe je deze oefening al maar dit is ook een leuke om de overgangen te oefenen: draaf aan tussen A en F, neem terug naar stap tussen F en B, draaf weer aan tussen B en M enzoverder Knipoog

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:50

Bonita_Bon schreef:
je laarzen vielen me alleen direct op, no offence maar rijd dat lekker?

Mij ook! Dat rijd niet lekker, erg stug en zweten. Ik ken ze nog van uit mijn begin-tijd.

PiieterLY schreef:
ik weet niet of het nu zo goed is om met 2.5 maand al te wijken en nagevelijk te laten lopen,

Het ene paard is er sneller aan toe en zoals ze zelf al zei een keertje wijken maakt niet uit. Even een keer proberen toch? En nageeflijk laten lopen.. hmm, als ze lekker los zijn dan gaan ze vanzelf. Of jij bent van het trek-genre??
Afbeelding paar weekjes onder het zadel..

Wat je zelf ook al zei, probeer recht op te zitten. Dan geef je haar ook meer balans. En denk er om hé, het is een jong paard, dat ze tot nu toe nog niks heeft gedaan super, maar je moet niet te makkelijk vertrouwen, straks zal ze echt nog wel eens van iets schrikken en dan ben je er niet op verdacht en dan lig je.

Verder gaat het heel mooi, succes ermee. Over een tijdje weer foto's?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:59

Ik vind dat je paard er goed uitziet. In de grote lijnen ben je ook erg goed met haar bezig! Mooi ontspannen beeld. Een keer een pasje opzij is niet zo heel erg. Het is een controle middel. Wel zou ik je aanraden het niet vaak te doen, en als je het doet, 2 passen en weer rechtuit. Bij jonge dieren is de reactie het belangrijkste, maar ik zou het eerst laten voor wat het is.

Verder als je paard wat scheef is, kan je dit heel makkelijk verhelpen door je beide handen naar binnen te plaatsen. Op deze manier komt de druk automatisch op de buiten teugel. Nog niet ingewikkeld gaan doen met laterale hulpen. Dat komt vanzelf wel. Eerst aan 2 teugels aan 2 benen. Als dat voorelkaar is kan je een keer met je binnenbeen naar je buitenteugel rijden.

Je doet het erg netjes, maar probeer het voor je paard niet te moeilijk maken. Houd afwisseling en goed is goed. Ga dan lekker afstappen. Een pasje opzij of iets dergelijks is dan nog helemaal niet nodig.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:36

Fijn dat er dan nog wat open staat bij je, Pashon. open voor meningen van anderen en een duidelijke uitleg namelijk niet. Lees het hele verhaal nog eens terug. Rustig en min of meer subjectief. Buiten dat was dit de eerste keer dat ik reageerde op het 'tak' gebeuren, dus ging ik er niet 'nogmaals' op in. iets minder laaghartig reageren mag trouwens ook wel op een forum. En dan gebruik ik tenslotte jouw eigen 'argument' tegen je, van jou moesten wij/ik stoppen met over die tak praten... ahum.. ik citeer: "ten eerste bepaal jij niet voor mij wat ik wel en niet doe!! laat dat vast heel duidelijk wezen"

Zo dat ook weer gehad.
Wat de TS betreft, ga zo door, goed dat je het rustiger aan doet, blij dat je wat met de tips doet. Maar toch nog heel even over de laarzen (puur omdat ze daar niet op terug kwam), ik heb ze nog nooit gezien, vraag me af of ze lekker zitten en of je er fijn mee kunt rijden.
Ook vind ik dat je je paard niet stoort in zijn bewegingen wat ergens op de voorgaande pagina word gesuggereerd, je ziet dan ook aan de gang en houding van het paard dat hij/zij vrij kan bewegen, er valt nog genoeg aan te sleutelen (soms de teugelvoering, beenligging etc) maar het is goed voor het moment.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:19

volgens mij zijn het gewoon rubberen paardrijlaarzen... Soms vallen ze wat lager als je langere benen hebt denk ik Ja Snap niet wat mensen er vreemd aan vinden maar met trainen rijd ik ook liever niet met mijn leren laarzen, die bewaar ik voor wedstrijden.

Toevallig ben ik dit weekend vrij Sabine Tong uitsteken Heb jij nog iets te doen? Wil wel weer mijn camera vol komen schieten als het weer mee zit! Heb je niet toevallig een wedstrijd? Schijnheilig

surcas_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 19:38

Hoi ben ik weer.. Ten eerste valt het me wel op.. dat ik nu opeens wel een topic van 3 pagina's kan krijgen.. omdat ik met een tak reed! :-p Maar goed. Over mijn laarzen gesproken. Het zijn gewoon hele eenvoudige rubberen laarzen. Ik heb ook leren, maar vind het zonde om die met de trainingen te gebruiken, ik sta namelijk bij een boer en het is daar niet altijd zo schoon als op een manege.. Dus gebruik ik ze alleen met wedstrijden. Verder vind ik ze prima zitten. ben niet anders gewend en zelfs met springen vind ik ze veel fijner dan leren rijlaarzen! Kan ik anders niet goed in bewegen!

Kirsten, Ik ben komend weekend trouwens ook vrij! Lijkt me gezellig om wat af te spreken! wil je foto's van amber of surcas? als het met amber is, dan zoek ik mijn zweepje eerst wel op..

Verder bedankt voor alle andere reacties waar ik echt wat aan heb. Ga binnenkort er hard mee aan de slag!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:27

Moderatoropmerking:
Reacties tegen de regels verwijderd, met name de discussie over de tak. Dit heeft niets met het topic te maken en er hoeft dus ook niet verder over gesproken worden. TS legt in de openingspost duidelijk genoeg uit waarom ze die tak gepakt heeft.