Daarbij denk ik dat dit jonge paard echt niet klaar is voor een onervaren ruiter........ Stop sowieso met rijden voorlopig. Eerst de pijn/klachten wegnemen. Ik vind dit echt zielig
...... Sta jij op een africhtingsstal las ik dat ergens??? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
...... Sta jij op een africhtingsstal las ik dat ergens??? superwoman schreef:Vind het triest dat "iedereen" even moet proberen om te rijden
kellykeuhh schreef:L_ola schreef:Waarom laat je op dit een paard en niet-zo-ervaren ruiter rijden..?
omdat het eigenlijk zijn paard is..Abrahams schreef:Ziet er niet echt fijn uit nee. Hoe doet ze eigenlijk aan de longe met bijzet? Komt ze dan ook in de staak zodra ze wat druk op het bit voelt of doet ze dit alleen bij het rijden? Als het een mond/bit/hoofdstel/whatever probleem zou zijn, dan zou je dit aan de longe ook terug moeten zien namelijk.
aan de longe gaat ze ook volop in protest..
ook als ik de neusriem aandoe , of als ik ernaast sta en ze aan de teugels wilt meepakken protesteert ze even..
Nadya schreef:Maar dan is het toch overduidelijk dat dit dier ergens enorme last van heeft? Waarom is er nog niemand bij haar wezen kijken dan? Ik zou meteen een DA of wat dan ook gebeld hebben.
Daarbij denk ik dat dit jonge paard echt niet klaar is voor een onervaren ruiter........ Stop sowieso met rijden voorlopig. Eerst de pijn/klachten wegnemen. Ik vind dit echt zielig...... Sta jij op een africhtingsstal las ik dat ergens???
kellykeuhh schreef:superwoman schreef:Vind het triest dat "iedereen" even moet proberen om te rijden
wat bedoel je daar nu mee ?
ik rij ermee om ze wat voorwaart te krijgen ,
vriend stapt er alleen wat mee.. omdat het nog altijd zijn paard is..
instructrise reed ermee om te zien wat het probleem eventueel kon zijn.. zij wou ze ook naar beneden rijden , maar dat gaat absoluut nog niet..
daNiielle_ schreef:Ben ik de enige die heel sterk de indruk krijgt, dat deze mensen dit paard even snel gekocht hebben, en denken het wel aan te kunnen?
Zo'n beeld geeft het wel, en ik vind het érg onverstandig.
superwoman schreef:Als het paard zó protesteerd, dan moet je het dier na laten kijken of het pijn heeft.
Toch verder rijden vind ik dierenmishandeling.
daNiielle_ schreef:Ben ik de enige die heel sterk de indruk krijgt, dat deze mensen dit paard even snel gekocht hebben, en denken het wel aan te kunnen?
Heb je hem wel goed nagekeken voor je hem kocht? Er is duidelijk een angstig paard te zien op deze foto's. Ik ben er bijna zeker van dat het paard in eerste instantie pijn heeft. En vermoord me niet, maar ik vind jou een te onervaren ruiter hiervoor. Als je paard in staking blijft gaan had jij allang moeten weten dat er iets mis was, en niet door blijven drammen. kellykeuhh schreef:zo deed ze toen nog niet..
enkel aan haar galop was wat werk en ze liep wat met haar hoofd omhoog.. niet echt een groot probleem..

weetergeen schreef:Lijkt mij niet echt een probleempaard, maar meer probleem ruiters.........
Mellanii schreef:weetergeen schreef:Lijkt mij niet echt een probleempaard, maar meer probleem ruiters.........
dit vind ik nou zoon misselijke reactie he!
Waarschijnlijk is er niks mis mee met het paard maar wil hij er gewoon onderuit komen
Veel jonge paarden doen dit zodra ze last krijgen van de spieren!
Probeer het paard misschien krachtvoer te geven of wat meer voer zodat hij zn spieren ook beter kan opbouwen.
En niet bij elk paard moet een DA komen of een tandarts!
niet elk paard is een braaf paard!
Wartertje schreef:daNiielle_ schreef:Ben ik de enige die heel sterk de indruk krijgt, dat deze mensen dit paard even snel gekocht hebben, en denken het wel aan te kunnen?
Ik hoor hoorHeb je hem wel goed nagekeken voor je hem kocht? Er is duidelijk een angstig paard te zien op deze foto's. Ik ben er bijna zeker van dat het paard in eerste instantie pijn heeft. En vermoord me niet, maar ik vind jou een te onervaren ruiter hiervoor. Als je paard in staking blijft gaan had jij allang moeten weten dat er iets mis was, en niet door blijven drammen.
dravergekkie schreef:denk dat het verstandigst is als er verlopig een ervaren ruiter opgaat mits het paard niks mankeerd.
heb ook paard gereden die zo kwam reageren.. opgelost door met losse teugel te rijden en heele lichte beenhulpen.en heel veel gedult.
met veel oefenen kwam steeds meer oppakken..
probeer eerst in stap rustig voor elkaar te krijgen. al is een ander bit geporbeert ? bitloos ?
mischien een goede instructrice ?
in ieder geval nog veel suc6 met paardje is erg leuk beesie
edit: hoe is het paard qua werk op de grond ??
geerke schreef:even op de plaats rust...vriendlief er helemaal niet opzetten,een maandje aan de longe werken,met losse bijzet,naar ontspanning werken,want die is hier echt zoek.
Als dat geen verbetering brengt dan maar eens de osteopaat enzo laten komen....hoe lang rij je al eigenlijk?