probleempaardje aan het werk..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: probleempaardje aan het werk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:41

Maar dan is het toch overduidelijk dat dit dier ergens enorme last van heeft? Waarom is er nog niemand bij haar wezen kijken dan? Ik zou meteen een DA of wat dan ook gebeld hebben.
Daarbij denk ik dat dit jonge paard echt niet klaar is voor een onervaren ruiter........ Stop sowieso met rijden voorlopig. Eerst de pijn/klachten wegnemen. Ik vind dit echt zielig Verdrietig ...... Sta jij op een africhtingsstal las ik dat ergens???

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 10:42

superwoman schreef:
Vind het triest dat "iedereen" even moet proberen om te rijden Gestoord

wat bedoel je daar nu mee ?

ik rij ermee om ze wat voorwaart te krijgen ,
vriend stapt er alleen wat mee.. omdat het nog altijd zijn paard is..
instructrise reed ermee om te zien wat het probleem eventueel kon zijn.. zij wou ze ook naar beneden rijden , maar dat gaat absoluut nog niet..

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:43

kellykeuhh schreef:
L_ola schreef:
Waarom laat je op dit een paard en niet-zo-ervaren ruiter rijden..?

omdat het eigenlijk zijn paard is..

Abrahams schreef:
Ziet er niet echt fijn uit nee. Hoe doet ze eigenlijk aan de longe met bijzet? Komt ze dan ook in de staak zodra ze wat druk op het bit voelt of doet ze dit alleen bij het rijden? Als het een mond/bit/hoofdstel/whatever probleem zou zijn, dan zou je dit aan de longe ook terug moeten zien namelijk.

aan de longe gaat ze ook volop in protest..
ook als ik de neusriem aandoe , of als ik ernaast sta en ze aan de teugels wilt meepakken protesteert ze even..

Vervelend. Dan zou ik haar toch goed na laten kijken voor je het op een andere manier wil gaan proberen op te lossen. Dan weet je dat in ieder geval zeker. Succes!

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 10:44

Nadya schreef:
Maar dan is het toch overduidelijk dat dit dier ergens enorme last van heeft? Waarom is er nog niemand bij haar wezen kijken dan? Ik zou meteen een DA of wat dan ook gebeld hebben.
Daarbij denk ik dat dit jonge paard echt niet klaar is voor een onervaren ruiter........ Stop sowieso met rijden voorlopig. Eerst de pijn/klachten wegnemen. Ik vind dit echt zielig Verdrietig ...... Sta jij op een africhtingsstal las ik dat ergens???

omdat we haar nog niet lang hebben..
idd, we stoppen nu met rijden tot we zeker zijn dat er medisch niets aan de hand is..
ja, ik sta op een africhtingsstal..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:46

Er is nu al heel vaak tegen jou gesuggereerd om het paard mledisch VOLLEDIG te checken, dus niet enkel tandarts, maar ook zadelmaker, DA en osteopaat.
Blijkbaar heb je er vertrouwen in dat het geen pijn is dan?

Verder: handen laag en teugels langer, dan maar geen contact, ook met te lange teugels kun je perfect sturen en remmen.
Piste afzetten, persoon in het midden zetten met longeerzweep en woorwaarts vragen.

Maar ga nu aub eerst eens alles checken want dit ziet er heftig uit.

Edit: je laatste post net gezien, goed dat jullie dat eerst gaan doen Ja
Laatst bijgewerkt door poes op 04-07-08 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:46

Ben ik de enige die heel sterk de indruk krijgt, dat deze mensen dit paard even snel gekocht hebben, en denken het wel aan te kunnen?
Zo'n beeld geeft het wel, en ik vind het érg onverstandig.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:47

Je houd je teugels wel erg strak, je kan proberen om ze wat losser te doen?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:50

kellykeuhh schreef:
superwoman schreef:
Vind het triest dat "iedereen" even moet proberen om te rijden Gestoord

wat bedoel je daar nu mee ?

ik rij ermee om ze wat voorwaart te krijgen ,
vriend stapt er alleen wat mee.. omdat het nog altijd zijn paard is..
instructrise reed ermee om te zien wat het probleem eventueel kon zijn.. zij wou ze ook naar beneden rijden , maar dat gaat absoluut nog niet..

Als het paard zó protesteerd, dan moet je het dier na laten kijken of het pijn heeft.
Toch verder rijden vind ik dierenmishandeling.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:51

TS, misschien is het handig om te verwijzen naar je andere topic?

[RT-P] stijgeren - staken - bokken - hoofd te hoofd slaan

Deze staat bij rijtechnische problemen.

Als ik je paardje zo zie, denk ik dat er toch ergens iets mis is.
Of het de mond, nek, rug of een ander lichaamsdeel is, geen idee (ik ben geen DA)
Maar ik zou het paardje eerst een keer helemaal binnenstebuiten laten keren, voor je verder gaat proberen.

Heb je het paardje laten keuren voor je hem kocht?

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 10:51

daNiielle_ schreef:
Ben ik de enige die heel sterk de indruk krijgt, dat deze mensen dit paard even snel gekocht hebben, en denken het wel aan te kunnen?

zo deed ze toen nog niet..
enkel aan haar galop was wat werk en ze liep wat met haar hoofd omhoog.. niet echt een groot probleem..

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:52

Probleem paard? denk niet dat dit een probleem paard is maar dat hij onwijze pijn heeft, blijkbaar kan hij de druk in zijn mond nu niet aan.. Enigste wat ik zie is de teugels strak..

_Ivana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:53

Ik vind vooral het paard erg zielig op de foto's. Er is overduidelijk te merken dat het ergens last van heeft, en dan toch nog maar even proberen. Het lijkt me dat wanneer dit een eerste keer gebeurt je er sowieso niet meer opklimt voordat alles gecheckt en dubbel gecheckt is? Zeker naar aanleiding van wat je vertelt over het protest op je neusriem,meelopen aan de hand en longeren.

Het enige positieve wat ik kan vertellen over dit plaatje is dat het ik het een leuke pony vind om te zien.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 10:53

superwoman schreef:
Als het paard zó protesteerd, dan moet je het dier na laten kijken of het pijn heeft.
Toch verder rijden vind ik dierenmishandeling.

zoals ik al een aantal keren heb gezegd ; we rijden nu niet meer tot we de oorzaak vinden..

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:53

daNiielle_ schreef:

Ik hoor hoor Lachen Heb je hem wel goed nagekeken voor je hem kocht? Er is duidelijk een angstig paard te zien op deze foto's. Ik ben er bijna zeker van dat het paard in eerste instantie pijn heeft. En vermoord me niet, maar ik vind jou een te onervaren ruiter hiervoor. Als je paard in staking blijft gaan had jij allang moeten weten dat er iets mis was, en niet door blijven drammen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:54

kellykeuhh schreef:
zo deed ze toen nog niet..
enkel aan haar galop was wat werk en ze liep wat met haar hoofd omhoog.. niet echt een groot probleem..

whaha probleem was toch groter dan je dacht Nagelbijten / Gniffelen
Waarom is het zo uit de hand gelopen en heb je het paard niet eerder een goed medisch ondezoek gegeven?

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:56

Lijkt mij niet echt een probleempaard, maar meer probleem ruiters.........

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:57

eerst wil zeggen ontzettend leuk paardje , dat zeker Lachen

maar de foto's geven indd geen fijn beeld.
mocht er geen medische klachten zijn.. laat dit eerst ff nakijken in welzijn van je paardje.

denk dat het verstandigst is als er verlopig een ervaren ruiter opgaat mits het paard niks mankeerd.
heb ook paard gereden die zo kwam reageren.. opgelost door met losse teugel te rijden en heele lichte beenhulpen.en heel veel gedult.
met veel oefenen kwam steeds meer oppakken..
probeer eerst in stap rustig voor elkaar te krijgen. al is een ander bit geporbeert ? bitloos ?
mischien een goede instructrice ?

in ieder geval nog veel suc6 met paardje is erg leuk beesie Lachen

edit: hoe is het paard qua werk op de grond ??

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:05

protesteerd ze ook al ze aan de longen loopt (afgezet) met alleen een halster om en longeerlijn eraan?
als ze dat ook doet licht het niet aan haar tanden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:06

Ik vind de term 'probleempaard' ook niet zo heel aardig, hoor.

Wat zou jij doen als je pijn had, je kunt niet praten en je bent overgeleverd aan mensen die maar blijven rijden etc. Dit paard verzet zich nog op een vriendeijke manier. Ik zou de ruiter er allang afgegooid hebben en niet eens meer toelaten op mijn rug......

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:10

weetergeen schreef:

dit vind ik nou zoon misselijke reactie he!
Waarschijnlijk is er niks mis mee met het paard maar wil hij er gewoon onderuit komen
Veel jonge paarden doen dit zodra ze last krijgen van de spieren!
Probeer het paard misschien krachtvoer te geven of wat meer voer zodat hij zn spieren ook beter kan opbouwen.
En niet bij elk paard moet een DA komen of een tandarts!
niet elk paard is een braaf paard!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:12

Mellanii schreef:
weetergeen schreef:

dit vind ik nou zoon misselijke reactie he!
Waarschijnlijk is er niks mis mee met het paard maar wil hij er gewoon onderuit komen
Veel jonge paarden doen dit zodra ze last krijgen van de spieren!
Probeer het paard misschien krachtvoer te geven of wat meer voer zodat hij zn spieren ook beter kan opbouwen.
En niet bij elk paard moet een DA komen of een tandarts!
niet elk paard is een braaf paard!

Ik denk dat jij het helemaal bij het verkeerde eind hebt.
Dat je al niet eens wil laten kijken of er lichamelijk iets mis is, zegt al genoeg. Nee, prop er maar nog meer krachtvoer in e.d. Als een jong paard zich verzet en er is medisch gezien niets aan de hand, ben je zelf waarschijnlijk een stap te ver gegaan in je training.

Dit paard geeft heel duidelijk pijn aan door het gedrag met zijn hoofd, door zijn reactie op de teugels!!!!!!

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:14

Ik kan de afbeeldingen niet zien??

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:15

even op de plaats rust...vriendlief er helemaal niet opzetten,een maandje aan de longe werken,met losse bijzet,naar ontspanning werken,want die is hier echt zoek.
Als dat geen verbetering brengt dan maar eens de osteopaat enzo laten komen....hoe lang rij je al eigenlijk?

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 11:16

Wartertje schreef:
daNiielle_ schreef:

Ik hoor hoor Lachen Heb je hem wel goed nagekeken voor je hem kocht? Er is duidelijk een angstig paard te zien op deze foto's. Ik ben er bijna zeker van dat het paard in eerste instantie pijn heeft. En vermoord me niet, maar ik vind jou een te onervaren ruiter hiervoor. Als je paard in staking blijft gaan had jij allang moeten weten dat er iets mis was, en niet door blijven drammen.

zoals ik nog al gezegt heb , ik heb haar 1st proberen vooruit te rijden , dan pas de teugels opgepakt en hier zijn problemen begonnen.. (dus nog niet lang) nu stoppen we er ook mee.. nogmaals..

ex-eigenaares is zelf paardenoesteopate en er was onlangs al een keuring geweest van het paard en ze was gezond..

dravergekkie schreef:
denk dat het verstandigst is als er verlopig een ervaren ruiter opgaat mits het paard niks mankeerd.
heb ook paard gereden die zo kwam reageren.. opgelost door met losse teugel te rijden en heele lichte beenhulpen.en heel veel gedult.
met veel oefenen kwam steeds meer oppakken..
probeer eerst in stap rustig voor elkaar te krijgen. al is een ander bit geporbeert ? bitloos ?
mischien een goede instructrice ?

in ieder geval nog veel suc6 met paardje is erg leuk beesie Lachen

edit: hoe is het paard qua werk op de grond ??

er gaat zodra ze gezond en wel verklaard word een andere proffesional mee aan het werk..
zelfs losse teugel gaat niet.. als je er een beetje aankomt begint ze al met haar hoofd te smijten en te staken..
ander bit is al getest, helpt niet..
ik heb een zeer goede en ervaren instructeurs.. maar een paardje met pijn kan je geen ongewenst gedrag afleren he..
met grondwerk is ze superbraaf.. ook is ze verder een heel fijn paardje in de omgang..

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 11:17

geerke schreef:
even op de plaats rust...vriendlief er helemaal niet opzetten,een maandje aan de longe werken,met losse bijzet,naar ontspanning werken,want die is hier echt zoek.
Als dat geen verbetering brengt dan maar eens de osteopaat enzo laten komen....hoe lang rij je al eigenlijk?

12 jaar..