En zo hoort het naar mijn mening ook!
Ik ken de "wauw" foto's niet, maar vind dit toch een heel prettig beel geven. Ik zou zeggen ga zo lekker door!
En trouwens op foto 8 trekken jullie precies hetzelfde gezicht
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

snater schreef:Op zich zijn jullie een mooie combinatie, alleen mis ik de verbinding vanvoor naar achter. Het komt op mij een beetje over dat je zo graag hogere oefeningen en meer verzameling probeert te rijden omdat je weet dat het paard het met de eigen ruiter ook kan, terwijl het achterbeen nu echt onvoldoende ondertreedt en het paard hierdoor in twee stukken loopt. Het achterbeen komt goed van de grond hoor, maar moet veel meer naar voren grijpen, de lendenen moeten daarbij meer aanspannen. Op de laatste foto's lijkt het zadel ook erg ver naar voren te liggen, misschien heeft het daar wat meer te maken? Al eens een fysio bij gehad?
Mijn advies: schakel veel en let voor goed op de nageeflijkheid. Dan heb ik ze liever een slag te diep en kort dan niet over de rug.
Niet zo focussen op oprichting, verzameling en oefeningen. Eerst zorgen dat je paard vanachteruit gaat lopen. Dan kan je 'm aan de voorkant helemaal loslaten en blijft-ie toch gedragen. Dan zul je ook zien dat je geen moeite meer hebt om mee te zitten in bv appuyementen en je handhouding, die op deze foto's nogal strak en gespannen lijkt, zal dan ook verbeteren. Succes!
Waar ik er wel mee eens ben dat ze meer mag toetrekken en doortreden en ik denk dat doordat het zadel te ver naar voren ligt de voorkant niet kwijt kan.
.snater schreef:Op zich zijn jullie een mooie combinatie, alleen mis ik de verbinding vanvoor naar achter. Het komt op mij een beetje over dat je zo graag hogere oefeningen en meer verzameling probeert te rijden omdat je weet dat het paard het met de eigen ruiter ook kan, terwijl het achterbeen nu echt onvoldoende ondertreedt en het paard hierdoor in twee stukken loopt. Het achterbeen komt goed van de grond hoor, maar moet veel meer naar voren grijpen, de lendenen moeten daarbij meer aanspannen. Op de laatste foto's lijkt het zadel ook erg ver naar voren te liggen, misschien heeft het daar wat meer te maken? Al eens een fysio bij gehad?
Mijn advies: schakel veel en let voor goed op de nageeflijkheid. Dan heb ik ze liever een slag te diep en kort dan niet over de rug.
Niet zo focussen op oprichting, verzameling en oefeningen. Eerst zorgen dat je paard vanachteruit gaat lopen. Dan kan je 'm aan de voorkant helemaal loslaten en blijft-ie toch gedragen. Dan zul je ook zien dat je geen moeite meer hebt om mee te zitten in bv appuyementen en je handhouding, die op deze foto's nogal strak en gespannen lijkt, zal dan ook verbeteren. Succes!
Zoals vele al zeggen dat je je hakken moet uitdrukken, want je trekt ze op. 
Maar gelukkig wist je dat ik het andersom bedoelde!
. Op de lange zijde drie keer weg en weer terug, dát is schakelen! Dus heel korte stukjes, en het hoeft ook niet veel te zijn. Het gaat niet alleen om de reactie en dus gehoorzaamheid, maar ook om de bovenlijn te verbeteren doordat de activiteit van achteren effect heeft op de voorkant. Ook af en toe helemaal doorschakelen, een tweede, derde, vierde versnelling rijden om te blijven variëren en natuurlijk te controleren of ze wel echt voor de volle 100% aan je been is. Want dat is niet hetzelfde als voorwaarts 
snater schreef:Oh en sunnymay: ik weet niet of je op mijn reactie doelde, maar ik probeer juist aan te geven dat het belangrijker is dat Saskia en Ravi eerst een fijne basis ontwikkelen dan dat de verzameling en oefeningen goed gaan. En wat betreft het laag en rond longeren: rond zou ik zeker ook doen, maar laag niet teveel. De bedoeling is wel dat de bovenlijn meer een geheel gaat worden, zonder verlies van de activiteit van het achterbeen. Als je m in dit stadium van training laag en rond zet, maak je het wel heel moeilijk om én actief te blijven, én nageeflijk, én aan elkaar.

heel stom iets ik weet het, maar Ravi heeft al een vrij korte hals, en als je het dekje dan zo ver naar voren legt oogt het alleen maar korter waardoor ze snel te kort in de hals lijkt. En dat is geen rijtechnisch punt in dit geval, maar zo is haar bouw. Snapje?
.

)

SaskiaKur schreef:Hier een kleine update van mijn training gisteren:
In de middag heeft Mash me nog geholpen met Ravi! Wat liep die fijn vandaag! Geen zweep gebruikt en ik voel nu al de problemen. De aanleuning is nu perfect en op het einde was de draf zo gedragen!
In de galop was ze echt een merrie. Ik moest schoudervoor, contrastelling met haar hals en dan aangalloperen. Dit voorkomt dat ze scheef aangalopeert, dus niet met haar kont naar binnen, wat ze altijd doet. Het verzuurde zo erg bij haar van achteren dat ze echt flink omhoog ging waarbij ik mijn nek hebt verrekt. Kan me nek nu maar naar 1 kant draaien...
Er lagen ook wat problemen aan mij, ik klem teveel met mijn bovenbenen. Ik moest echt mijn benen laten hangen, vooral in de middendraf. Voelde me echt een zak aardappel, maar dit was totaal niet het geval, omdat ik het met het ritme meeging!
Ben echt trots