mijn pony knikt ''ja'' tijdens het rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Villanelle

Re: mijn pony knikt ''ja'' tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:36

idd. of door pollen (wat al eerder vernoemd is) gewoon na laten kijken dus. het duidt waarschijnlijk dus op een lichamelijk ongemak. succes ermee.

Shakira1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:05

Mijn paard schudde naar alle kanten vroeger, bleek dat haar bit iets te klein was en ze heel veel jeuk had aan haar manenkam. Nu doet ze het soms nog, maar dan reageer ik er gewoon niet op als ze 'ja" knikt, na een tijdje gaat het gewoon over als ik zacht ben met mijn handen, maar wel contact blijf houden.

dreamwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:56

doe een keer een tiddeman om. maar gebruik hem op de goede manier.. misschien helpt het

Nemotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 15:44

Bedankt voor de tips. maar ik heb t al voornamelijk gevonden..
Het bit zat mij eigenlijk te strak.. Dus had em wat losser gedaan. daar reageerde ze al beter op. hogere neus riem om gedaan zodat ze eventueel meer met het bit kon spelen. Dat was ook al wel beter. en toen kwam iemand met dat je als je je pony net voor het rijde een pepermuntje geeft dat ze dan op het bit blijven sabbelen. Ik heb het vandaag allemaal een beetje uit getest en gister. en het gaat al 2 dage echt super, tkan natuurlijk ook toeval zijn. maar ze doet het stukke minder.. en ik doe met dr veel rek oefeninge voor het rijden. en op een postiefe manier benadere alles wat ze goed doet overdreve belone met je stem en afentoe klopje of zelfs een brokje