Zorro (kwpnXtuiger) @ dressuurwork zonder hoofdstel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Milky_Way

Re: Zorro (kwpnXtuiger) @ dressuurwork zonder hoofdstel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:56

Ziet er leuk uit en vooral ook ontspannen vind ik.
Mooie oplossing ook deze manier en vooral heel leuk Haha! als afwisseling met het andere werk wat je misschien doet met hem.

Ik ben ook met halster gaan rijden toen het hoofdstel kapot was gegaan van mijn verzorgpony, van af toen heb ik altijd met halster gereden (ik reed altijd recreatief).

Chntl_Zrro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 13:40

Dankjewel!!

Wie is emiel ? hihi Bloos

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:38

Emiel Voest is iemand die ook bitloos rijd enzow en zich met NH bezig houd als ik het goed heb Tong uitsteken
Hij is wel bekend in het NH wereldje.

Heb even snel voor je gegoogled Tong uitsteken http://www.emielvoest.nl

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:50

Ziet er leuk uit.
maar let er wel op dat je achterover blijft zitten.
ga verder zo door

Chntl_Zrro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 17:04

Oke even kijken op de site.
ben wel benieuwd! Dankjewel!!

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:34

Ziet er netjes uit, vooral lekker ontspannen!
Zoals is gezegt probeer wat meer je hakken uit te drukken.. nja tot snel! Doei!

M_nuela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:10

Hee!
Vindt het er best ontspannen uit zien Lachen
Mischien is een bitloos hoofdstel wat?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:24

Zou niet meer de teugels aan de zijkant doen.. dan trek je onbewust misschien het halster in z'n ogen. Je kan ze beter aan de onderkant doen, óf idd een bitloos hoofdstel aanschaffen Lachen

Ziet er wel netjes uit. Let op je hakken! Succes.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:13

Dit is typisch weer zo'n topic dat iedereen bij het zien van een paard zonder bit in direct roept hoe fantastisch en knap het wel niet is. Verward Ik vind het eerlijk gezegd rijtechnisch/dressuurmatig nergens naar lijken... Een B-proef ga je niet doorkomen zo in ieder geval. Het paard loopt uit elkaar en er is totaal geen aanleuning, geen stelling, geen buiging. Als je zo plezier met je paard hebt is dat leuk natuurlijk, maar ik schaar deze vorm van rijden meer onder 'beweging geven' dan een paard echt trainen en gymnasticeren (dus dressuur rijden).

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:52

Hee Chantal Haha!
Dat ziet er weer lekker ontspannen uit!
Gewoon even zo blijven rijden tot dat het wondje genezen is en dan weer lekker aan de slag!
Ook goed om zo de band op te bouwen...
Verder hakken uitdrukken en handen rechtop.
Misschien de volgende keer idee om geld in de lucht te zoeken Clown
haha

Volgende week lekker de duinen in!
Liefs Lianne

jasmijn78 schreef:
Dit is typisch weer zo'n topic dat iedereen bij het zien van een paard zonder bit in direct roept hoe fantastisch en knap het wel niet is. Verward Ik vind het eerlijk gezegd rijtechnisch/dressuurmatig nergens naar lijken... Een B-proef ga je niet doorkomen zo in ieder geval. Het paard loopt uit elkaar en er is totaal geen aanleuning, geen stelling, geen buiging. Als je zo plezier met je paard hebt is dat leuk natuurlijk, maar ik schaar deze vorm van rijden meer onder 'beweging geven' dan een paard echt trainen en gymnasticeren (dus dressuur rijden).

begin tekst niet gelezen?

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:54

jasmijn78 schreef:

Al zeg ik het zelf, ik vind het van me eigen knap om zo er zonder bit op de klimmen.
dat is vertrouwen tussen jou en je paard.
er zijn vast en zeker mensen die dat niet kunnen, bekijk mischien mijn andere topics eens?
dan zie je hoe die wel goed kan lopen.
mischien moet je dan eerst voortaan de beginteksten lezen.
en het was ook de eerste keer zo zonder bit dus alles is wennen.
ben jij er mischien een van : '' hup geen gelul, pony in de krul'' ??
ik iniedergeval niet en ik vind ontspanning zeker het belangrijkste als je gaat rijden.
ontspanning is naar mijn mening de basis.
heeft jou pony geen ontspanning in zijn rug, nek enz. dan kun jij geen stelling zetten of ontspannen stappen draven en galloperen.
maar goed kijk het is jou mening, ik zal er mee moeten leven maargoed. zoals je mischien wel merkt vind ik je reactie een beetje aanvallend bedoelt!
zorro en ik hebben een moeilijke tijd gehad omdat hij zo gespannen liep van alles schrok enz. ben ik hartstikke tevreden ermee dat hij zo kan lopen.

Maar alsnog, bekijk nog eens mijn andere topics!
mischien dat je van mening veranderd!!

Groetjes de TS

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:35

lieskehh schreef:
Al zeg ik het zelf, ik vind het van me eigen knap om zo er zonder bit op de klimmen.
dat is vertrouwen tussen jou en je paard.

Hoezo is dat extra knap? Ik kan ook zo zonder zadel op mijn paard springen en hem aan het halster naar de stal rijden. Daar is niks voor nodig, daar komt geen extra vertrouwen bij kijken ofzo. Dat zit denk ik meer tussen de oren van degene die ineens besluiten met een halster te gaan rijden....

lieskehh schreef:
er zijn vast en zeker mensen die dat niet kunnen, bekijk mischien mijn andere topics eens?
dan zie je hoe die wel goed kan lopen.

Ik zie hier op een enkele uitzondering na geen topics voorbij komen waar paarden bitloos gereden worden waar ik rijtechnisch zwaar van onder de indruk ben, sorry. Ik heb jou andere topics niet bekeken, dus ik ga alleen uit van de foto's in dit topic...

lieskehh schreef:
en het was ook de eerste keer zo zonder bit dus alles is wennen.
ben jij er mischien een van : '' hup geen gelul, pony in de krul'' ??

Eerste keer of niet; rijtechnisch vind ik het dus nergens naar lijken zoals ik al eerder zei. Ik zei ook dat als jij daar plezier aan beleeft dat dat helemaal prima is. Ik begrijp alleen al die reacties niet van de mensen die dit rijtechnisch gezien kennelijk wel fantastisch vinden?

Bovendien vind ik de aanleuning zeer belangrijk als je je paard echt wil trainen. Zonder een fatsoenlijke aanleuning in combinatie met voldoende tact en impuls train je niets.

lieskehh schreef:
ik iniedergeval niet en ik vind ontspanning zeker het belangrijkste als je gaat rijden.
ontspanning is naar mijn mening de basis.

De basis beslaat meer dan ontspanning alleen hoor. Zonder aanleuning, tact, impuls en rechtgerichtheid is ontspanning niks waard, behalve misschien op een buitenrit als paard en ruiter lekker aan het genieten zijn van de omgeving. Maar als je met dressuur bezig bent is er meer nodig dan ontspanning alleen.

lieskehh schreef:
heeft jou pony geen ontspanning in zijn rug, nek enz. dan kun jij geen stelling zetten of ontspannen stappen draven en galloperen.

Jawel, mijn paarden moeten in actie ontspannen zijn. Dus zij moeten in de juiste aanleuning, met voldoende tact en impuls door de baan gaan.

lieskehh schreef:
zorro en ik hebben een moeilijke tijd gehad omdat hij zo gespannen liep van alles schrok enz. ben ik hartstikke tevreden ermee dat hij zo kan lopen.

Nogmaals; als jij vind dat je lekker bezig bent zo en plezier hebt zo, is daar niks mis mee. Knipoog

Edit: Die foto's om je profiel met de haflinger zien er rijtechnisch/dressuurmatig gezien wel heel goed uit Haha! Knipoog

Romy_Riena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:55

Wat een leuk paard , ik kan wel zien dat het een KWPN is Knipoog

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:19

p.s Jasmijn haha die haflinger is van mij
alleen de TS heeft perongeluk onder mijn naam een bericht gestuurd. gr.

sachkeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:36

twistermahoi schreef:
volgende keer een ander halster of bitloos hoofdstel gebruiken, dit verdeeld de druk niet juist..

Waarom zou ze niet rijden met dit halster?
Wat druk? Men kan zo perfect rijden Ja !

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:47

sachkeuh schreef:
twistermahoi schreef:
volgende keer een ander halster of bitloos hoofdstel gebruiken, dit verdeeld de druk niet juist..

Waarom zou ze niet rijden met dit halster?
Wat druk? Men kan zo perfect rijden Ja !

Even lezen Nerd

Citaat:
Het nadeel van trainen met een halster zoals jij gebruikt, is dat de metalen ringen tegen de jukbeenderen drukken op het moment dat je contact zoekt met het neusbeen. Op een aantal foto`s zie ik dat bij Zorro terug. Houd er rekening mee dat ook dit pijn kan veroorzaken en dus helemaal niet zo vriendelijk is als het wellicht lijkt.

Luunthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:16

Leuk paard, volgens mij hebben jullie een hoop lol samen. Ben benieuwd hoe hij 'gewoon' met hoofdstel loopt.

Chntl_Zrro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 23:46

Hee Dankjewel voor de leuke reactie's!!
Zorro is dinsdag nagekeken voor zijn tanden en er was niets aan te zien.
dit kan ik dus ook weer uitsluiten!