En weer @work met Pinnocio!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien_x

Re: En weer @work met Pinnocio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:46

Het ziet er een beetje gespannen uit, arabiertjes zijn gevoelig in de mond weet ik uit ervaring en als je je handen zo vast zet dan zit je haar daar eigenlijk alleen mee in de weg! Gooi een knik in je ellebogen en speel met die handen, probeer ze niet meer vast te zetten! Verder érg leuk paardje!

Wat ik me nog afvraag: Heeft elke manegepony een anky dekje Clown? dure bedoeling Tong uitsteken

Succes verder Lachen

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:47

Om te ontspannen moet je voor wat meer ruimte geven. Blijf hem van achter wel actief rijden. Veel overgangen en tempowisselingen kunnen je daarbij helpen. Nu zet je je handen een beetje vast, wanneer je dat durft los te laten, zal de ontspanning wel komen. Vergeet niet dat het voor je paardje nieuw is om zijn hoofd te laten zakken en de rug lang te maken, dat kan best even tijd kosten. Succes!

Nou is de martingaal niet te meest dramatische hulpteugel die er bestaat, hij werkt alleen in wanneer nodig. En als ik je foto's zo bekijk, hangt hij meestal mooi los. Maar zo te zien heb je hem niet nodig, probeer het eens zonder!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:48

Ik heb de indruk dat dit heel erg gespannen verloopt... Ook denk ik persoonlijk niet dat het probleem je handhouding op zich is. Die is niet juist en je handen moeten rechtop, maar het probleem zit wel dieper dan dat, denk ik. Het lijkt mij alsof je de neus naar beneden wilt krijgen door te trekken. Je trekt precies zo hard dat je naar voren kantelt en je benen daardoor ook verkeerd legt (foto 2, foto 8, foto 10). Ik denk dus dat je verkeerd geleerd hebt "aan de teugel rijden", want dat is dit imo niet.

Als je dat zo geleerd hebt, kan jij daar uiteraard niets aan doen, dus neem mijn woorden niet te streng op. Wel zou ik graag andere meningen hierover horen, of ik het min of meer juist heb of er ongelooflijk naast zit Knipoog

Verder: voor je kijken en omhoog met je kin Knipoog Dat zal de foto's ook mooier maken.

Nu kom ik wel heel negatief over...

Ik vind je rughouding nog wel meevallen. Ik denk dat als het handenprobleem opgelost is, dat je vanzelf beter gaat zitten.
Ik vind het ook knap dat je zelf al de probleempunten ziet. Dat is de eerste stap om beter te doen/te leren Knipoog Lachen

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:14

Emmaa_ schreef:
saskiakefie schreef:

Ik weet niet waar je het nu over hebt; over het feit dat martingaals op sommige manege's verplicht zijn of dat dat me er niet van weerhoud om er nieuwsgierig naar te zijn.

Bij ons op de manege is een thiedemann ook "verplicht".
Als je denkt dat je zonder kan mag dat, maar ach.
Als zij zich veiliger voelt met een martingaal om haar pony zijn hoofd heen geknoopt, wat kunnen wij eraan veranderen Knipoog

haha, wat denk je zelf? Tong uitsteken
over dat het verplicht is Knipoog
Als je altijd met zo'n hulpteugel moet rijden, leer je nog niet echt goed paardrijden, denk ik dan..

Het is juist de kunt om de hulpteugel niet nodig te hebben.
Alls je paard een hulpteugel om heeft moet deze ontspannen zijn.
Dus inprencipe helpt het niet om je paard zo te laaten loopen alls jij wilt.
Het helpt alleen om je paard niet met zijn hoofd hoog in de lucht te laaten loopen.
Een martingaal is niet het uitgangspunt van hoe je paard moet loopen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:45

daarom Knipoog